Hij kan niet stilstaan!!!!!!!HELLUP!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Hij kan niet stilstaan!!!!!!!HELLUP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:47

Mijn paard kan absoluut niet stilstaan,2 weken gelkden hebben wij hem gekocht en als ik hem stil wil laten staan gaat hij opzij en zo Hij kan wel stilstaan maar dan staat hij of scheef of hij staat niet stil!!Hopelijkkunnen jullie mij een beetje helpen hiermee, want iki vind het namelijk erg vervelend.

x rowan

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:50

oefenen....... steeds vanuit stap stil gaan staan en gelijk weer wegstappen. dit voorlopig blijven doen en de tijd dat je stil staat steeds verlengen. Wel het weg stappen vanuit jou laten komen, je paard bepaald zelf NIET wanneer er weg gestapt word..... mocht hij uit zichzelf wegstappen dan op de rem en overnieuw, het maakt dan niet uit of hij scheef staat dat komt vanzelf wel

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:53

Oke bedankt zal het morgen effe oefenen!!!!!!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:25

hem teggen een schot aan zetten

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:59

joortje schreef:
hem teggen een schot aan zetten

tegen het schot of in de hoek alleen als dat andere niet lukt met veel geduld.. evt werkt achteruit zetten ook, maar niet als hij zijwaarts loopt, alleen als ze er vooruit uit willen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:26

idd blijven oefenen vanuit de stap.

Niet lang blijven stil staan een paar seconden maar en dan direct weer vooruit, dat kun je dan steeds langer doen.

(stilstaan hoeft niet recht te zijn gewoon stil maakt niet uit hoe ze staat, daar kun je best aan werken na een tijdje)
Het lukt je wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:08

Staat hij aan de hand wel stil?
Luisterd hij dan naar bv het comando "ho"?

Als hij dat goed kent word het onder het zadel ook makkelijker.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:58

Ik denk dat je paard een probleem heeft en het daarom niet wil of zelfs kan. Ik zou hem eerst goed recht gaan rijden en veel over balkjes laten lopen, aan de hand of als je rijdt. Dat zou ik eerst proberen en het stilstaan even laten voor wat het is. Zie je na een paar weken geen verbetering dan is het misschien handig om een deskundige ernaar te laten kijken. Succes in ieder geval, het komt best goed.

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:16

goed op je kont zitten en oefenen die van mij heeft het ook gehad mara toen ik echt goed ging zitten en dara goed op ging letten is het veel beter gegaan succes! x

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 21:46

Nou ik ga hem in ieder geval niet tegen een schot aan zetten!!!Maar naast de hand staat hij wel stil idd aan de toon HO!!Ik zal het proberen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:18

Ik had in het begin geen andere keus dan Flan tegen het schot aan te zetten.. en het werkte in ieder geval goed.
Nu blijft ze zelfs redelijk keurig stilstaan op de A/C lijn.
Ook kan het aan je houdig liggen met goede instructie kan je altijd aan het probleem werken. Als ze het goed doet ook gelijk belonen!
Blijft je paard trouwens wel stilstaan met opstijgen?