beenhulpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esztera_h
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-10-03

beenhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:45

Wie kan mij helpen? Ik zou graag willen weten welke been- en zithulpen je moet geven bij basishoefslagfiguren zoals volte, gebroken lijn en van hand veranderen enz. Bij mij op de manege rijd je (naar mijn idee) veel te veel met je teugels en je benen gebruik je alleen om te drijven. Vandaar mij vraag dus. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:34

vraag het eens aan je instructrice daar is ze inmiddels voor
een volte kan je mooi maken om met je buitenbeen te drijven en je binnenbeen iets naar achter te leggen en dan duwen dan duw je hem zegmaar naar buiten met zijn kont (wel de volte blijven sturen natuurlijk)

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:39

je instructrische kan dat idd makkelijker uitleggen dat ik hier op papier! Maar eigenlijk moet je vooral met je zit en benen rijden en niet te veel met de teugels! Een volte bijvoorbeeld is je binnenbeen lang maken, krijg je iets meer gewicht op je binnen zitbeenknobbel, been erbij houden zodat je paard niet naar binnen valt, buitenbeen naar achter zodat de achterhand niet uitzwaait, en de teugels...buitenteugel tegen de hals en met de binnenteugel vraag je stelling. Dit zelfde geldt eigenlijk voor alle wendingen die je maakt, dus ook als je van hand gaat veranderen.
Lachen

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:23

sorayalover1 schreef:
vraag het eens aan je instructrice daar is ze inmiddels voor
een volte kan je mooi maken om met je buitenbeen te drijven en je binnenbeen iets naar achter te leggen en dan duwen dan duw je hem zegmaar naar buiten met zijn kont (wel de volte blijven sturen natuurlijk)


Volgens mij moet het pcies andersom!!
Binnenbeen buiging vragen en begrenzen met je buitenteugel en buitenbeen.

bounty

Berichten: 157
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:35

moet idd precies andersom binnen lang houden en doordrukken (zodat je paard om je binnenbeen kan buigen)
buitenbeen iets achter de singel (zodat je paard niet over de buitenschouder weg kan lopen),
buitenteugel tegen de hals (ook dit zodat het paard niet over de buitenschouder weg kan lopen)
en op de binnenteugel spelen en iets van de hals af zetten (voor de stelling)

bij een gebrokenlijn moet je het ook zo doen alleen dan onder de x de stelling naar de andere kant nemen (en dus je benen en handen andersom plaatsen) en vervolgens als je weer op de hoefslag komt weer stelling om.

zo rij je dus alle wendingen eigenlijk hetzelfde Lachen