Problemen: Stap in algemeen, en Galop op volte.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shiloh

Berichten: 19780
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Problemen: Stap in algemeen, en Galop op volte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 17:10

Allereerst de stap... Op zich krijg ik Oscar redelijk netjes aan het stappen. Netjes aan de teugel en de achterhand er redelijk tot goed onder. (mag nog iets beter) Maar nu komt dus mijn probleem, hij loopt dan best wel sloom, maar zodra ik mijn been er iets te veel aanleg dan gaat hij lopen draven/dribbelen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar hoe krijg ik Oscar lekker actief aan het stappen, zonder dat hij de neiging tot draven heeft?

Dan de galop. Oscar heeft best veel moeite met de galop, maar als hij dan eenmaal lekker door het lijf loopt dan gaat dat nog best goed. Eerst betekende de galop gelijk koppie in de lucht en heel onrustig en hard galopperen, maar vandaag heb ik hem ook redelijk verzameld en rustig kunnen krijgen in de galop...

Mijn probleem is nu dat als ik in galop een volte wil rijden hij dan dwars door mijn begrenzing heen loopt, en dan zowat tegen de bakrand opbotst. Hoe kan ik dit oplossen.

En wat vinden jullie voorlopig de beste methode?
Toch aan die votle blijven werken net zolang dat ze die netjes rond rijd in galop?
Eerst op de hoefslag aan de verzameling in de galop gaan werken, en dat als die helemaal netjes is, proberen om die volte weer te gaan rijden?


Ow ja en dan nog iets..

als ik van de draf naar halt wil, dan staat hij zo stil. Maar als ik vanuit de draf naar de stap wil, dan blijft hij ook vaak doordribbelen. Hoe kan ik eraan werken dat hij vanuit de draf echt een overgang naar de stap maakt, en niet steeds langzamer dribbelen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19780
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 15:11

nog meer mensen suggesties?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19780
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 15:21

ow sorry had niet echt door dat het een direct gerichte vraag was.. dacht meer van, iets waar je over na moest denken en dat heb ik gedaan, zal het even moeten uitproberen denk ik? maar uhm.. ik wilde eigenlijk vooral ook van meer mensen advies...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers