Mijn paard heeft een Ronaldo probleem Help !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:17

ik heb daar eigenlijk ook nog nooit van gehoord?
maar ik denk dat je er meer aan hebt om een dierenarts te raadplegen dan een ruiter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:26

Heeft dat iets met voetballen te maken?? Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:44

Ik heb geen idee wat een ronaldo probleem is. Misschien had ze het wel over een van haar eigen paarden die toevallig ook dat probleem heeft en toevallig ronaldo heet ofzo?
Als je paard onregelmatig is helpt het ook wel eens om mee te tellen. Dus bijv in draf: 1-2-1-2-1-2-1-2 enz...
En dan in hetzelfde ritme door blijven tellen.
En als het dat niet is, zou ik er achter proberen te komen wat die mevrouwbedoelde met een ronaldo probleem!
Succes!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:25

Het Ronaldo probleem heeft te maken met het feit dat je paard te snel gegroeid is. Het gaat hier vaak om grote paarden, vele afstammelingen van Uniform hebben dit probleem. Aangezien Ronaldo (de voetballer) hetzelfde probleem had, is dit in de volksmond zo genoemd.(Nee leukers Ronaldo stamt niet af van Uniform). Vaak heeft het ook te maken dat men veel te vroeg met deze paarden begonnen is om wedstrijd gericht te trainen. Meestal moet je dit soort paarden pas vanaf hijn vijfde jaar wedstrijd gericht gaan trainen. Doe je dat niet dan zul je de problemen blijven houden.

Horsedances