Help! Mijn paard is heel erg stug in de mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:47

Even een vrag. Waarom rijdt je hem met slof?? Om hem naar beneden te rijden? Dan zou ik de slof eraf gooien. Je moet beginnen met je pony voorwaarts rijden, aan je been maken. Dit doe je door veel overgangen en schijnovergangen te maken.
Bijvoorbeeld, je draaft aan bij de letter C. Bij de B ga je stappen en na 4 pasjes gelijk weer draven. Dit moet je even volhouden. Dit kun je ook op de volte doen. Je zal zien dat hij steeds sneller gaat reageren.
Ook moet je hem iets boven zijn tempo laten lopen. Dus JOUW tempo en niet de zijne. Ook veel voltes rijden, kleine of groet. Veel van hand veranderen door wendingen (bijvoorbeeld S).
De aanleuning komt hierna pas. Hij gaat vanzelf jouw hand opzoeken en dan kun je pas aan je aanleuning werken. Voorwaarts is de eerste vereiste.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!



Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:13

Toch zou ik de slof eraf doen, want daardoor wordt hij alleen maar stugger. Zoals ik boven al geschreven heb kun je hem niet naar beneden rijden, zodner voorwaarts te rijden.
Doe dat eerst, de houden van zijn hoofd is dan niet belangrijk. Dat komt later pas.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers