Ze loopt onregelmatig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Ze loopt onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 10:33

Hallo,

Mijn paard heeft vorig jaar vocht in der pees gekregen waardoor ze heel onregelmatig ging lopen. 4 maanden geleden heeft ze een zooltje gehad waardoor het nu wel beter gaat. Maar ze gaat pas lkkr lopen als de hoefijzer eigenlijk weer verwisseld moeten worden. Ik kan momenteel niet rijden. Maar het meisje wat haar nu rijd moet alleen maar op de weg stappen. Ik wil wel weten wat het nou is moet ze weer wennen aan het zooltje. Alle tips zijn welkom.

Groetjes Amanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:07

Heb je de DA al wel eens geconsulteerd?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:37

Heb je wel is gehoort van natuurlijke bekapping. Het is eigenlijk dat het paard op bloote voeten loopt. Waardoor hij door het uit zetten en terug krimpen van de hoef het bloed toevoer in de hoef sirculeert. De hoef is eigenlijk een soort tweede hart. Bij het neer zetten van een goede bloote voet zet de hoef ligt uit. Waardoor hij het bloed in zijn hoef pompt. Als hij dan de hoef weer optilt word het bloed weer omhoog gestuwd door het been. Met een hoef ijzer is dit na genoeg niet mogelijk. Waardoor er af valstoffen in de hoef blijven zitten. Daarbij is het in en uit zetten van de hoef schok brekend.
Mijn eigen pony had heel erg hoefbevangenheid. Nadat ik hem zelf ben gaan doen loopt hij perfect. De hoef ziet er goed mooi rond uit. Daarbij zijn er ook geen randen van de hoefbevangenheid te zien. Mijn iegen paard word niet meer bekapt. Hij houd zijn hoeven op de juiste lengte en gelijk. Het is al 7 jaar geleden dat hij gedaan is.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Maar de mogelijkheid is er. Kijk maar is op mijn site bij paard natuurlijk gezond.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:44

Mijn paard loopt ook voor de wagen, maar ze moet een zooltje omdat der ene hoef van achteren korter is dan de andere waarodoor al dat vocht in der pees gaat zitten maar ze kamn maar niet wnnen aan het zooltje maar als het zooltje eronder uit haalt staat ze dus ongelijk

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:51

Ik zou het zelf zo niet weten. Ik ben geen hoefsmid. Kun je niet op internet gaan vragen hoe je dit kan oplossen. Dus bij een gewone hoefsmid en een hoefsmid die doet aan natuurlijke bekapping.
Het zou het mooiste zijn als je het probleem voor altijd kon oplossen dus niet met een zoolte maar zo dat je paard niet meer ongelijk loopt.

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:58

melissamanda.. het is helemaal niet jou paard maar je verzorgpaard... Boos! Boos! want melissa is van sjef en dus niet van jou! ik seg tog ook niet dat tess en stacey van mij zijn.. mog ik willen! Bloos Nagelbijten / Gniffelen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:02

tesstacey schreef:
melissamanda.. het is helemaal niet jou paard maar je verzorgpaard... Boos! Boos! want melissa is van sjef en dus niet van jou! ik seg tog ook niet dat tess en stacey van mij zijn.. mog ik willen! Bloos Nagelbijten / Gniffelen



Volgens mij kun je dat ook in haar profiel lezen,dames

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:19

ja weet ik.. maar lees dan maar wat er hier boven staat en bij haar andere berichten mijn paard.. maarja maakt verder niet uit maar ze schept een beetje op.. maar se heb wel een mooi verzorpaardje hoor... en de dochter van dat paar verzorg ik.. is ook een leuk beessiej en mooi Pling !!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:21

Iedereen hartstikke blij dus(en trots op hun Tong uitsteken paardje OK dan! )