Welk bit voor buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:40

aan een scherper bit heb je niets hoor

als hij er echt vandoor wil gaan pakt ie het bit gewoon vst, hoofd in de lucht en gaaaaan!

trek je hem met bv een slof in de krul heb je grote kans dat ie gaat staken omdat je hem ineens erg hard in zn mond trekt

toch consequenter zijn, een goed opgevoed paard gaat er niet vandoor en kan je ook gewoon weer netjes teug krijgen na een flinke galop.(en ja, ik heb ervaring met oa engelse volbloeden die erg druk zijn buiten, maar heb nog nooit met een ander bit dan een simpel trensje buiten gereden)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:48

ben het helemaal met runningkawa eens, maar ik heb dus ook iets te veel verpeste paarden gezien(en zelf daarna mogen rijden, idd op een bustrensje)

als jij gewoon netjes op je paard zit, goed kan rijden en met zn bewegingen meegaat, kan je best een wat scherper bit gebruiken als t echt niet anders kan

maar er zijn ook genoeg ruiters die maar wat zitten te hobbelen en zichzelf in evenwicht houde door aan de teugels te hangen

tsja dan reageert het paard nergens meer op....

maargoed hetis vanaf de pc moeilijk te zeggen wat voor een ruiter de vraag stelt, en ik probeer het eigenlijk altijd met een gewoon bit op te lossen(moet bij mn paard ook niet eens proberen hem hard in zn mond terug te pakken, dan komt ie meteen steil omhoog Knipoog )

succes verder.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HiFive5, SentiBot en 36 bezoekers

cron