Nieuwe Bit, verlichte rijkunst, stil zitten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Nieuwe Bit, verlichte rijkunst, stil zitten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 12:36

Ik heb de nieuwe Bit binnen en heb net dat stukje over verlichte rijkunst/stil zitten gelezen...
Ik dacht altijd dat je de bewegingen van het paard juist met je onderrug op moest vangen? Soepel in de rug zodat je bovenlichaam stil blijft...
En keb dat salsadansen geprobeert Bloos! LOL maar kan me niet voorstellen hoe ik zo soepel zou kunnen bewegen???
Hoe zit dat bij jullie??? Clown

Druk druk druk... Knipoog



Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 10:20

Citaat:
Met je onderrug??? Nou,volgens mij moet je de 'klappen'juist met je heupen opvangen..Krijg verschrikkelijke rugpijn hoor,als ik dat met mijn rug doe

Naja, kweet niet zo goed hoe je het noemt... Kweet eigenlijk niet hoe ik het doe?
Niet zoals dit artikel... als ik zegmaar doe wat daar staat, dat lukt toch echt niet Verward Ben zeker niet soepel genoeg Schijnheilig

Druk druk druk... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:08

Citaat:
Gaat het artikel over Heather Moffett?

Jep! Knipoog

Citaat:
dus niet dat schuddende-hoofd-plaatje wat je bij veel doorzittende ruiters ziet

Gelukkig ben ik geen hoofdschudder/ ja-knikker ( ) dat vind ik echt heel stom eruit zien Clown
Maar hoe ik de bewegingen (probeer) op te vangen weet ik eigenlijk niet, whahahaha, ik denk er niet zo bij na, soms probeer ik dat wel en dan wordt het pas echt stuiteren *LOL*

Druk druk druk... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:35

Tja, er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat er inderdaad dingen zo verschillend kunnen zijn zoals Kleintje zegt... iets anders, okay, maar gewoon het tegenovergestelde
Afbeelding

Druk druk druk... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 18:37

Okay, jij zegt dat je eerst nog heel even met je heupen recht blijft en daarna dus de beweging maakt die het paard ook met de heupen maakt, je beweegt dus mee...
Maar is dat dan binnenheup naar voren of buitenheup naar voren...

Druk druk druk... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 15:14

Citaat:
Als je weet hoe een paard een gewone wending loopt, dan weet je het antwoord toch wel?


Ik vroeg dit vanwege deze tegenstrijdigheid die Kleintje noemt:

Citaat:
Dan moet je als je een bocht door wil, jezelf die richting op zetten waar je heen wilt gaan. Dus als je op de linkerhand zit en je maakt een bocht naar links, dan gaat je linkerheup naar achteren, rechterheup naar voren, linkerschouder naar achteren en rechterheup naar voren, zo stel je het paard netjes om en krijg je een goede stelling.

Nu staat het in dit stuk andersom.
Dus je buitenheup wat naar achteren zodat je been langer hangt en meer afhangt, het is dan al iets naar achteren.


Verward

Druk druk druk... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 15:16

Citaat:
Kan iemand me even uitleggen wat hier nou in vredesnaam weer "verlichte rijkunst" aan is?

Volgens mij heet dat boek van Heather Moffett "Verlichte rijkunst" dus vandaar...

Druk druk druk... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers