Protesteren bij SGW.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Protesteren bij SGW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 22:45

Ik heb even een vraagje over mijn pony, ik rijd SGW en heb aankomende zondag weer een wedstrijd.
Afgelopen keer in Vasse was mijn pony nogal tegenstrijdig...
Op een gegeven moment ging ze staan en wou ze niet meer vooruit en maar bokken. Ze heeft daar ook op een aantal hindernissen geweigerd. Gewoon ook op makkelijk hindernissen ( de moeilijke sprong ze wel )
Ze is die dag erna en verder de hele week wel ziek geweest, griep gehad. Van de DA moest ik haar een energieboost geven en als het binnen een week niet over was kreeg ze een injectie. Nu is ze er dus weer helemaal bovenop! OK dan! Dus ik denk dat ze zich gewoon niet helemaal lekker heeft gevoeld en daarom zo deed.

Maar nu is mijn vraag, wat als ze nou aankomende zondag weer zo tegenstrijdig doet? Ik ben namelijk bang dat ze dat weer gaat doen... de laatste tijd ook met springen weigert ze veel en is ontzettend aan het etteren. Als ik haar dan op haar flikker geeft doet ze alles! Gewoon eerst bit vast pakken en erlangs schieten! Op concours heb ik wel een zweep erbij en sporen aan.... Maar wat zouden jullie doen?


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 22:58

Ze heeft verder helemaal niks, niks met de rug geen last van spieren en is ook erg vrolijk. ( Heb ik nalaten kijken )

Met springen oefenparcours, heb ik er ook iemand bij gehad die er erg veel verstand van heeft. Hij zei dat ze heel erg aan het etteren was... ze steekt niet haar hoeven in het zand maar pakt snel het bit vast en schiet er dan langsheen. Ik heb haar er toen eens flink ingeschopt. En ze deed alles gewoon!
Ik vind het alleen heel raar, want ze heeft gewoon van die tijden dat ze alles doet en dan plotseling komt er een verandering ( overgang naar M ) En mevrouw doet niks meer. In Vasse parcour sprong ze foutloos rond, staat dan ook een stukje lager maar goed. Ik vind het raar dat ze zo protesteerd, terwijl ze normaal met de cross alles doet en het super leuk vind.


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 23:33

Bit, ik heb normaal een fulmertrens in. Met van die dingen aan de zijkant. Ik denk dat het hier ook niet aan kan liggen. Aan het zadel en tanden kan het echt niet liggen. Het klinkt misschien stom dat ik alles afhaper maar ze heeft echt niks. Van de zomer heeft ze 2 weken op de wei gestaan en daarna zijn we weer rustig begonnen en tot nu toe hebben we eigenlijk niet erg veel gedaan. Wel wat wedstrijden natuurlijk maar niet in overvloed. Ook wel een week rust ertussen.

Misschien dat ik me nu ook wel te veel zorgen maak, en dat ze zich gewoon niet lekker heeft gevoeld de laatste tijd. Ik denk dat het zondag wel wat duidelijker word, als ze weet zo doet of juist niet.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 12:04

Ik heb haar pas geleden nog helemaal van top tot teen na laten kijken, ze had alleen een spiertje vast zitten in haar hals en die heeft hij toen los gemaakt... tandarts is er ook bij geweest en die heeft haar ook behandeld. Dus alles is goed, het zadel ligt perfect op haar kan het ook niet aan liggen.

Wat hindernissen betreft heb je helemaal gelijk aan! Had ik eigenlijk nog niet zo bij nagedacht.

Ik ga vandaag even buiten oefenen kijken wat ze doet Lachen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 18:10

Ik heb dus vandaag buiten gereden en dat ging eigenlijk wel heel goed...
Ze luisterde goed wanneer ik harder wou en weer terug Lachen
Ook wat hindernisjes gesprongen en dat ging ook goed.
Nu hopen dat ze het zondag ook zo doet!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 19:48

Dank je wel!!

Misschien is het ook wel een kwestie van vertrouwen ja, met mijn vorige pony ging het ook als een trein Lachen Maar deze heeft toch een heel ander karakter en doet niet gauw iets. Maar we zullen zien, ik hoop dat het goed gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers