heet/ sterk worden bij overgangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

heet/ sterk worden bij overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 10:01

Hallo iedereen,

Van mijn instructrice moet ik veel overgangen draf - galop gaan rijden, om mijn paard sterker te maken in de achterhand. Maar, mijn paard wordt ongelooflijk heet en heel sterk. Sinds ik dit moet doen, gooit mijn paard er in galop d'r onderhals er op en wordt onbestuurbaar. Ik denk dat ze het gewoon nog heel moeilijk vindt (of probeert ze er onderuit te komen??).
GIsteren geprobeert om dan maar geen overgangen te rijden en haar rustig te laten galopperen. Maar weer gooide ze die onderhals er op. Dus doe ik mijn hand naar voren en drijf haar naar voren. Maar ze blijft het doen. WAt kan ik doen? Is het te moeilijk voor haar?

groeten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:12

Ze vindt het inderdaad moeilijk waarschijnlijk omdat ze nog een stukje souplesse mist. En dus probeert ze er inderdaad onderuit te komen. Het wordt kunst om haar rond te houden in de overgangen. Want op het moment dat je aan haar achterbeen komt, maakt ze zich sterk en komt ze omhoog. Je handen naar voren doen is niet de oplossing. Je kunt haar beter proberen op te vangen aan de buitenkant, dus binnen los laten en alleen buiten je hand sluiten op het moment dat je aan galoppeert. Op 1 hand kan ze zich niet zo goed vastzetten en er uit drukken als op 2 handen. Dus jij bent dan sterker. Sluit je hand niet te lang, want dan verlies je effect.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:19

Soeplesse maar ook kracht. Als je wilt aan galloppeeren dan moet hij kracht van achteren zetten. Omdat hij niet voldoende kracht heeft probeert hij het uit zijn rug aan te gallopperen.
Zorg dat hij eerst goed los van het bit is. En dat hij mooi lang laag kan lopen. Dan pak je eerts gewoon de overgang stap draf. Met die lage hals houding. Gaat dit goed. Dan spring je is gewoon aan uit draf. Hoef je de gallop hulp maar heel licht te geven. Dan kan je hem ook in die overgangen laag vragen. Werk in stapjes.
Achterwaarts en springen is ook een goede achterhand training.