Verkeerd aanspringen, en kont naar buiten op volte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Verkeerd aanspringen, en kont naar buiten op volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 21:57

Ik rij sindskort op de fjord van mijn zus, maar hij heeft heel erg lang niet in de bak gereden.
Nu ik weer in de bak aan het rijden ben, gooit hij steeds zijn kont naar buiten op de volte. En hij wilt absoluut niet in de linker galop. Het enige wat werkt is een balkje neer leggen, en vlak voor de balk aanspringen in gallop. Als ik hem op de volte zet, en goede stelling heb, dan heeft hij of zijn kont al naar buiten gegooit, of gooit hij op het laatste moment zijn kont naar buiten.

Heeft iemand tips wat ik hier mee kan doen?
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 19-03-07 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Klikoo

Re: 2 rijprobleempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:18

haah ik moet juist de kont van me pony naa rbuiten gooien in de volte, maar nou even een tip daar voor om het te voorkomen. probeer je pony met een ligt stelling naar buiten te laten lopen op de volte. hij kan dan niet zijn kont naar buiten gooien zo probeer je dat af te bouwen door steeds iets dichterbij de juiste stelling te komen. succes er mee!

Kyrseltje

Re: 2 rijprobleempjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 22:23

Giorgio_x schreef:
haah ik moet juist de kont van me pony naa rbuiten gooien in de volte, maar nou even een tip daar voor om het te voorkomen. probeer je pony met een ligt stelling naar buiten te laten lopen op de volte. hij kan dan niet zijn kont naar buiten gooien zo probeer je dat af te bouwen door steeds iets dichterbij de juiste stelling te komen. succes er mee!

Dankje voor de tip! succes met jouw paard! Tong uitsteken

Pashon

Re: Verkeerd aanspringen, en kont naar buiten op volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:30

werk vooral aan het rechtrichten van je paard. werk hem goed los op beide kanten, zo te horen zit je paard vast op de rechterhand. ook is het verstandig om een goede intructeur te nemen die je hierbij helpt.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:36

Pashon schreef:
werk vooral aan het rechtrichten van je paard. werk hem goed los op beide kanten, zo te horen zit je paard vast op de rechterhand. ook is het verstandig om een goede intructeur te nemen die je hierbij helpt.

Ik heb les Knipoog dankje voor de tips, ga hem nóg beter los rijden.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:58

Misschien een idee om eerst het paard wat sterker te maken door middel van longeren op het galop aanspringen. Dan worden ze onder het zadel ook al snel beter. (eigen ervaring) En misschien een idee om op de ac lijn aan te springen, ter hoogt van D of G aan te springen, met normale buiging.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:59

mariska1989 schreef:
Misschien een idee om eerst het paard wat sterker te maken door middel van longeren op het galop aanspringen. Dan worden ze onder het zadel ook al snel beter. (eigen ervaring) En misschien een idee om op de ac lijn aan te springen, ter hoogt van D of G aan te springen, met normale buiging.

Dat kan ik ook gaan doen ja! Dankje!

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:58

Zelf ook goed met je bovenlichaam meedraaien, binnenste schouder mee draaien in de bocht. Bij mij gaat het paard dan altijd veel meer buigen en hou je dus ook zijn kont binnen. Als hij verkeerd aanspringt kan je ook een volte 5 meter draven en doorzitten, als je op de hoefslag aankomt aanspringen. dan heb je zowiezo al buiging en stelling.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:32

De buiging voor het aangalloperen lukt wel, maar hij gooit op het laatste moment zijn kont naar buiten.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:39

Ga je eens heel erg concentreren op je zit.
Vraag stelling en begrens met rechts. Ga op je rechter zitbeen knobbel zitten en breng je linker zitbeen knobbel naar voren. zo geef je ruimte om zijn linkervoorbeen naar voren te brengen. Succes

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 19:42

Ik hem hem net gelongeerd, maar hij wilt helemaal niet aangaloperen..En op de zweep reageerd hij alleen maar met hoofd omhoog en drijgen met er van door gaan..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:50

Laat hem er maar vandoor gaan Knipoog
Hij stopt vanzelf hoor!
Nu laat je hem zijn gang gaan, het ziet ernaar uit dat hij nog niet vele respect voor je heeft? Longeren is toch wel een basis die je naar mijn idee alle gangen zou moeten kunnen beheersen.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 19:51

mariska1989 schreef:
Laat hem er maar vandoor gaan Knipoog
Hij stopt vanzelf hoor!
Nu laat je hem zijn gang gaan, het ziet ernaar uit dat hij nog niet vele respect voor je heeft? Longeren is toch wel een basis die je naar mijn idee alle gangen zou moeten kunnen beheersen.

Ja en dan hang ik er aan, dat vind ik wat minder..
Hij heeft inderdaad niet bepaald respect voor mij, ook als ik hem borstel, duuwt hij steeds met zijn hoofd tegen mij aan.. Maar ik weet niet echt wat ik daar aan kan doen..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:42

Mmm, zal je een pb sturen, kom je misschien een stukje op weg Knipoog