* Uitgestrekte draf - Middendraf *

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

* Uitgestrekte draf - Middendraf *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:08

Ik heb even een vraagje...
Ik kom bijna altijd in de war met middendraf en uitgestrekte draf.
ja sorry misschien een beetje dom Schijnheilig
donderdag is het in de les uitgelegd en nu heb ik het alweer in de war Bloos

kan iemand het mij duidelijk uitleggen,het verschil tussen deze 2 soorten draf?
en de hulpen?,bij mij gebeurd het namelijk heel vaak dat als ik 1 van deze 2 wil rijden,het net verkeerd gaat en ik de andere rijd.
Ik moet het echt eens een keer goed onthouden Boos!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:04

In middendraf moet een paard zn passen verruimen, en in uitgestrekte draf, moet een paard zn benen strekken.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:06

in uitgestrekte draf zie je ook ontzettend dat die hele schouder gegooit wordt als het ware. dit bereik je niet met drijven. het paard moet hier uit zichzelf de oefening snappen en zich helemaal geven.

vooral het beeld verschilt. van een verruimde pas, tot een paard dat zich zoals ik zei helemaal 'in de strijd' gooit.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:02

bij de middendraf is het paard meer ronder dan bij de uitgestrekte draf, in uitgestrekte draf moet je paard met zijn voorbenen landen waar ze heenwijzen, je geeft daar meer halslengte..
(tip: in proevenboekje staan alle gangen uitgelegd)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:33

Ik heb ook een tip voor als je wedstrijden rijdt: als in een proef alleen maar 1 van de twee gevraagd wordt: ga voor het uiterste. Zo heb ik het altijd gedaan en ik heb maar 1 keer een opmerking gehad dat ik een uitgestrekte reed en geen midden. Voor de rest heb ik altijd hoge cijfers gehaald voor beide gangen.
LET OP! Dit natuurlijk niet doen als in 1 proef beide gevraagd wordt, dan moet je wel degelijk verschil laten zien, zoals hierboven uitgelegd door

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 18:42

bedankt voor de tips en uitleg! het is me een stuk duidelijker geworden!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:25

uitgestrekte draf is grotere passen maken zonder veel te versnellen en met middendraf mag je meer versnellen. de uitgetrekte draf moet n paard wat meer zn benestrekken en naar voren 'gooien'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:45

Bij de uitgestrekte draf MOET het paard met zijn achterbenen over de afdruk van zijn voorbenen komen , anders is het ook geen uitgestrekte draf. Scheve mond

Verbaasde me dat ik dat nog niet had gelezen in dit topic. Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:49

Sammm schreef:
Bij de uitgestrekte draf MOET het paard met zijn achterbenen over de afdruk van zijn voorbenen komen , anders is het ook geen uitgestrekte draf. Scheve mond

Verbaasde me dat ik dat nog niet had gelezen in dit topic. Lachen


Mijn paard heeft dit al in gewone arbeidsdraf... dus volgens mijn geen criteria.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:12

Manda"]
[quote="Sammm schreef:
Bij de uitgestrekte draf MOET het paard met zijn achterbenen over de afdruk van zijn voorbenen komen , anders is het ook geen uitgestrekte draf. Scheve mond

Verbaasde me dat ik dat nog niet had gelezen in dit topic. Lachen


Mijn paard heeft dit al in gewone arbeidsdraf... dus volgens mijn geen criteria.
[/quote]

Het staat toch echt in de dressuurboeken van mij. Lachen

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 18:02

bij mij is het in de arbeidsdraf zo,dat michael zn achter hoeven IN de afdruk van zn voor hoeven zet,is dit wel genoeg?
jaja heb er even op gelet,en toen ik uitstrekte zag je ze er wel overheen.
was wel heel goed na kijken in de (aangeharkte Tong uitsteken) bak,maar je zag wel verschil.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:47

ik rij wedstrijd (b) en daar vragen ze ook middedraf,en ik rij gewoon uitgestrekte draf.
krijg je de hoogste punten mee vind ik Haha!
mijn paard kan toch niet zo strekken als die van anky (nog niet Haha!) en dus kan ik dat makelijk rijden.
alleen sommige gaan vaak bij de middedraf harder,en dat moet je niet doen.
ja beetje sneller mag,maar belangrijkste is dat die veruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:53

Lianne007 schreef:
bij mij is het in de arbeidsdraf zo,dat michael zn achter hoeven IN de afdruk van zn voor hoeven zet,is dit wel genoeg?
jaja heb er even op gelet,en toen ik uitstrekte zag je ze er wel overheen.
was wel heel goed na kijken in de (aangeharkte Tong uitsteken) bak,maar je zag wel verschil.


Dan gaat het de goede kant op OK dan! ( Haha! )

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:04

ik snap het nu ook maar de hulpen Verward Middendraf geen probleem, maar welke hulpen geef je voor de uitgestrekte draf? Iemand van op stal zei zoiets als je een diagonaal rijd, hou je ze voor je afwend ze tegen.. Niet dus, dus iemand die mij het wil uitleggen? lesgeefmens zal ik het ook vragen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:04

gewoon versterken? iets meer het hoofd laten zakken, neus nog steeds op de loodlijn houden weliswaar. en nog meer actie van het achterbeen vragen, zodat het stuwende er heel erg bijkomt.

en dat tegenhouden voor het afwenden is om het effect te vergroten, het verschil is dan groter.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:45

beautyfull_mickey schreef:
ik rij wedstrijd (b) en daar vragen ze ook middedraf,en ik rij gewoon uitgestrekte draf.
krijg je de hoogste punten mee vind ik Haha!
mijn paard kan toch niet zo strekken als die van anky (nog niet Haha!) en dus kan ik dat makelijk rijden.
alleen sommige gaan vaak bij de middedraf harder,en dat moet je niet doen.
ja beetje sneller mag,maar belangrijkste is dat die veruimen.


Ik probeer ook altijd uitgestrekte draf te doen als er middendraf gevraagt wordt. Maar dit lukt alleen als Camilla haar aandacht helemaal bij mij heeft. Knipoog Idd krijg ik dan vaak 8-en voor de middendraf, anders 6-en of heel soms een 7.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 18:00

Sammm"]
[quote="Lianne007 schreef:
bij mij is het in de arbeidsdraf zo,dat michael zn achter hoeven IN de afdruk van zn voor hoeven zet,is dit wel genoeg?
jaja heb er even op gelet,en toen ik uitstrekte zag je ze er wel overheen.
was wel heel goed na kijken in de (aangeharkte Tong uitsteken) bak,maar je zag wel verschil.


Dan gaat het de goede kant op OK dan! ( Haha! )
[/quote]

gelukkig Haha!...!!