Galopswisseling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 14:22

Ik heb laatst geprobeerd mijn paard een galopswisseling te laten maken. In de galop verander ik dan van hand. Ze vind het nog wel heel erg moeilijk, ze valt bijna om gewoon! Ze doet het meestal wel maar soms zit ze dan ook overkruist. En als ze het te moeilijk vind dan rent ze er onder uit of springt ze ineens weg. Kan iemand me vertellen wat ik hieraan kan doen. Bijvoorbeeld oefeningen ofzo...? Of zou ze het misschien niet kunnen en dan helemaal ook niet leren?

wesleygirl

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:12

Nou ik weet niet hoe je het probeert maar
als ik mijn wesley galopswisseling wil laten doen
oefen ik eerst door in de galop van hand veranderen
en of ze blijven in die galop of ze springen over
ik doe dat ook maar dan gaat ie ff een stap in de draf en dan gelijk weer in de galop en steeds sneller proberen maar mijn wesley deed het al goed maar zo heb ik het geleerd
ik hoop dat je er wat aan hebt of het begrijpt anders stuur je maar een berichtje ( mailtje ) Pling Party!! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:49

Ik heb het op 2 manieren geleerd,
de 1ste manier is om eerst het paard een eenvoudige wissel laten maken met 3 passen stap ertussen en dan aanspringen andere galop op de diagonaal ofzo...dan als dat begrepen wordt kun je verder gaan. Als ze overkruist gaat zou ik er denk voorlopig alleen onder begeleiding van een instructeur mee bezig zijn.
De andere manier is het aanbrengen van lage hindernisjes over de gehele A/C lijn, met natuurlijk wel ruimte bij de A en C om er normaal langs te kunnen rijden, doe ze op 20-30 cm hoogte maximaal, ga er dan in draf overheen en probeer eerst boven de hindernis in draf van hand te veranderen, je kunt dan als het ware slalommend hand veranderen, neem wel genoeg ruimte, niet te schuin en niet te veel rechtuit....als dat goed gaat kun je het ook in galop proberen.
Het leuke van de 2de manier is is dat je het in een les met meerderen kunt doen en niet al te belastend is. Denk erom dat je overdreven mee kijkt en stuurd naar de 'hand verandering'....
Deze oefening heb ik dus tijdens een Parelli clinic gezien Lachen

{verandert naar stap, tja al 6 jaar niet meer gedaan dus was even geschiedenisles *LOL* }

_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-07 20:06 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:56

eenvoudige wisseling is met 3 passen stap en niet met draf Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:04

Ik zou uberhaupt niet zonder instructeur beginnen met galopwissels. Straks leer je het verkeerd aan (bv eerst voor omspringen en pas later achter) en dan heb je de grootste moeite om dat weer goed te krijgen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:28

Ik las in je profiel dat je l -dressuur met met je paard en m springen .
In het parcours zal ie toch wel omspringen ?

Voor de dressuurmatige wissel zou ik nog even doordressuren samen met een goed instructie !

Niet te snel willen Knipoog