welke eisen aan instructie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

welke eisen aan instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 17:35

hallo allemaal.

Welke eisen stellen jullie aan je instructie. En waarom vind je instructeurs juist wel of niet goed.
Ikzelf vind het belangrijk dat ze zelf op mijn paard durven stappen om te kijken hoe ze voelt of wat ze doet.
En ik vind dat ze in de bak moet gaan staan. Is gewoon een stom iets van mij hoor. Maar vind het altijd zo arrogant als ze in een hoekje staan. (zelf loop ik me ook altijd de pleuris dus moet mijn instructeur dat ook maar doen:-) )
Ehm wat ik ook belangrijk vind is dat ik zelf kan gaan rijden en dat ik dan volgens het rijden aanwijzingen krijg. en niet dat ze gaan vertellen of ik een grote of kleine volte moesten rijden of van links naar rechts moet appuyeren dat kan ik zelf wel verzinnen...

Nou ja dit zijn wat kleine dingen...

groetjes joycje

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:46

Ik vind het ook fijn dat mijn instructrice op mijn paard kan klimmen om hem aan te voelen of iets voor te doen. Momenteel kan ze dat niet, omdat ze 6 maanden zwanger is, maar normaal doet ze dat wel als het nodig is.
Verder vind ik het fijn dat ze zo fanatiek is, als ik een minder dagje heb, weet ze me toch zo te motiveren om goed mijn best te doen en alles uit de kast te halen.
Ik ben altijd wel blij dat ze zegt wat we gaan doen, ik kan altijd wel vragen naar iets specifieks, maar zij bouwt haar lessen altijd prettig op, dus meestal laat ik haar haar gang gaan en dat bevalt prima.
Als ik bijna wedstrijd heb, zeg ik meestal wel van te voren dat ik de proef ook wil oefenen, dan houdt ze daar rekening mee en werken we daar naar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:50

Een instructeur of instructrice moet me ingewone 'Jip en Janneke' taal kunnen duidelijk maken wat de bedoeling is. Ik erger me kapot aan van die isntructrices die een hele lading wollige uitspraken hebben. De mooiste die ik ooit hoorde was: laat hem lekker 4-kant stappen Verward .

Ik wil ook niet dat hij/zij op mijn paard gaat zitten. Iemand die capabel is kan zelf wel beoordelen hoe een paard aanvoelt zonder er op te zitten. Verder neem ik les om zelf problemen op te leren lossen. Ik zie er echt het nut niet van in om een ander op mijn paard te laten rijden tenzij je echt helemaal vast zit natuurlijk.

Het beste uur in de week moet je les zijn . Ik krijg mijn paard zelf nooit zo aan het lopen als met mijn instructrice. Door haar aanwijzingen weet ze ons altijd naar een hoger niveau te tillen en dat is echt kikken!! Daarom ben ik ook zo verslaafd aan de lessen Lachen. Maar dat is wel het kenmerk van goed les!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 18:24

Jippie schreef:
Ik wil ook niet dat hij/zij op mijn paard gaat zitten. Iemand die capabel is kan zelf wel beoordelen hoe een paard aanvoelt zonder er op te zitten. Verder neem ik les om zelf problemen op te leren lossen. Ik zie er echt het nut niet van in om een ander op mijn paard te laten rijden tenzij je echt helemaal vast zit natuurlijk.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer je zegt dat iemand capabel is om het op te lossen zonder erop ze zitten heb je het over een standaard praatje wat iemand houdt. En dat kan niet aangezien ieder paard anders is en ieder paard anders reageert. Zodra je instructrice erop zit kan hij/zij voelen hoe jou paard reageert op zijn of haar instructie en het daarop aanpassen.

groetjes joyce

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:33

Ik vind dat vertrouwen ook enorm belangrijk is. Als ik zelf lesgeeft en ik zeg bv 'links' dan moet diegene ook links gaan, als ze rechts willen gaan ze maar ergens anders lessen Haha!

Mijn nieuwe instructeur 'beloont' enorm, hij zegt wanneer ik het goed doe. Als ik het niet goed doe zegt ie meestal 'snap je?' dus niet neerbuigend of afkrakend ofzo. Dat motiveert me erg goed.

Wat betreft vertrouwen: ik wil honderd procent zeker weten dat hij mijn paard snapt, dat hij weet waar hij over praat en dat hij bereid is een ander weg in te slaan als de ene weg niet werkt!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:33

Voor mij is het belangrijk dat mijn instructrice me goed kan motiveren. Of ze het zelf allemaal kan doen op mijn pony maakt me niet uit want hij bestaat uit truucjes die bij iedereen anders zijn.
Ook vind ik dat ik er gewoon op moet kunnen vertrouwen dat als hij aan het begin van de les slecht loopt, dat hij dan aan het einde weer super loopt(en dat is tot nu toe altijd het geval).
Ook wil ik niet afgezeken worden of gepusht, ik probeer altijd te doen wat ze zegt, en als dat niet gebeurt is dat niet uit onwil, bovendien betaal ik niet om afgezeken te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:38

Ik ben het wel met Jippie eens hoor.
Een goede instructrice ziet wat jij fout doet.
Dat ziet ze aan het paard en aan jou aan de reatie die eruit voortkomt.
Lijkt wel of die voelen wat er gebeurt zonder er zelf op te zitten.

Ik heb nog niet nodig gehad dat mijn instructrice op mijn paard hoefde te rijden omdat ze wat anders zei dan dat ik kon toepassen.

En ook ik merk dat zij me idd omhoog lift.
Je loopt ooit een paar dagen te klooien, je krijgt les ze geeft je aanwijzingen en je bent er zo doorheen.
En dan denk ik bij mezelf, had ik dat zelf niet ff kunnen bedenken Verward
Zo simpel is het dan vaak Lachen

Verder wil ik net als Jippie duidelijke taal.
Maar ook direct uitleg
Zo heb ik eens een instructeur die wel duidelijk uitlegde, maar dan na een oefening.
Mijn huidige instructrice geeft les per pas.
Van ja, ja, ja, nee nee.
dat bijna bij elke pas , zodat je echt leert voelen welk gevoel goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:40

Nee, dat heb je echt helemaal mis Joyceje.

Een goede instructeur kan vanaf de grond precies doorgronden hoe de combi in elkaar steekt tot in de detail. Dat lukt niet met een standaardpraatje. Iedere combinatie heeft weer een andere aanpak nodig.

Mijn juf kent mijn paard rijtechnisch beter dan ik zelf. Ze heeft er echt nog nooit op gezeten. En ook kan ze het gedrag van mijn paard tijdens het trainen veel beter voorspellen en verklaren dan ik zelf. Iemand lesgeven is ook een heel ander vak dan zelf kunnen rijden. Iemand die zelf heel erg goed kan rijden is niet automatisch ook een goede instructeur.

Het is echt een tekortkoming van een instructeur/trice om een paard aan te moeten voelen voordat er pas een oordeel gegeven kan worden over hoe een paard voelt en wat het probleem is.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 18:44

Ja aan zulke heb je ook echt wat.. Ikzelf heb de laaste tijd al heel wat instructie gehad. En eigenlijk stop ik er ook vaak weer mee. Alleen als reden dat ik ze niet goed genoeg vind. Als ik instructie krijg wil ik dan alleen het beste van het beste. Misschien klinkt dat heel verwaand, maar anders heb ik er zelf gewoon geen goed gevoel bij...
Ik geef jullie ook wel gelijk dat iemand vanaf de grond moet zien wat er aan de hand is. Maar het is gewoon principie dat ik vind dat iemand hele mooie praatjes kan hebben langs de kant maar er zelf niet op durft.. ( mijn schatje is niet altijd een schatje Lachen ) dat vind ik gewoon niet geloofwaardig overkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:55

Hoe iemand zelf rijdt en les geeft, staan helemaal los van elkaar en heeft niets met elkaar te maken. En wat verwacht je nu van iemand die op je paard stapt?

Ik hou ook helemaal niet van die mensen die op je paard klimmen en dan truukjes gaan rijden die jij je paard nog nooit hebt zien doen. Ik vind dat oneerlijk naar een paard en je schiet er geen donder mee op. Je bereikt er hooguit mee dat je paard spierpijn heeft en narrig wordt omdat er op dat moment dingen worden verlangt die hij lichamelijk nog niet aan kan. Want als hij dat wel aan zou kunnen dan zouden die truken onder zijn vaste ruiter geen problemen opleveren.

Ik heb les omdat ik zelf wil leren dingen op te lossen. En een goede insructeur helpt me daar bij. Wat schiet ik er mee op als ik zou zien dat mijn instructrice een probleem in 5 min oplost terwijl ik daar 5 weken voor nodig heb?

Als je op zoekt bent naar goede begeleiding dan kun je je instructeur/trice veel beter beoordelen op de leerlingen en hun prestaties. Dat zegt meer over de kwaliteiten van iemand's lesgeven dan hoe die pe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:59

joycje schreef:
Als ik instructie krijg wil ik dan alleen het beste van het beste. Misschien klinkt dat heel verwaand, maar anders heb ik er zelf gewoon geen goed gevoel bij...


Ik geef je groot gelijk hoor. Gelukkig wonen we in een regio waar het beste van het beste zo voor handen is. Maar zeker die zullen niet op je paard klimmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:07

Vaak heb je er ook niets aan dat ze erop gaan zitten.

Mijn instrucrice heeft 1x op Kawa gereden.
In die tijd had ik een uur les met iemand samen.
Die ander was niet op komen dagen en ik was ziek, maar toch maar gegaan voor die ander omdat je samen betaald.
Echter na 20 min prive les ging bij mij toen bijna het licht uit.

Instuctrice zou het uur zelf wel ff volmaken Lachen
In die tijd was Kawa niet het makkelijke paard in wat hij nu veranderd is, maar een enorm eenkenning heethoofd.
Het eerste kwartier heeft ze niks anders kunnen doen als wat meeliften, want paard stond vol op spanning bij 1 verkeerde hulp zou ze vliegles krijgen.

Daarna begon hij wat te ontspannen maar ff laten zien hoe het moet was er echt niet bij.
En ze reed hem op minder nivo dan ik.
Niet omdat zij minder is, maar gewoon omdat Kawa het niet toeliet.
Dus dan heb je er niet eens wat aan dat je instructrice erop rijd.

En zou ze er wel veel uitkrijgen, wat dan?
Je hebt zelf niet de feeling omdat ook te kunnen.
Dat moeten ze nu net met les overbrengen.
Dat zij goed kan rijden weet ik, nu ikke nog Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:11

Ik vind dat ze zelf een hoog niveau moeten hebben en weten waar ze over praten. Een die goed kijkt en bij elke fout je er op duid. Een die steng is maar niet snel kwaad word.
Ook moet hij (als ik een paard zou hebben) zelf er eens op moeten klimmen en rijden. Gelukkig heb ik zo'n instructie nu gevonden Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:46

1 die je motiveert en die je stimuleert om door te gaan als het een keer niet wil, die je erop wijst als je even de stiptheid laat zitten. Maar die je niet alleen laat werken, maar ook tijd maakt voor de ontspanning van jou en het paard. Je hebt instructeurs die alleen willen dat je rijdt enz. Maar ook een keer een braaf tegen het paard is heel belangrijk, en sommige instructeurs vergeten dat.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:32

Je moet op dezelfde manier over rijden denken, dezelfde ideeen er over hebben. Ik moet er op kunnen vertrouwen dat als zij iets zegt, dat mijn paard daar ook echt beter van wordt. En ze moet gewoon duidelijk dingen over kunnen brengen zonder moeilijk te gaan praten.

Ik vindt het zelf een tekortkoming als een intructrice een paard rijtechtnisch niet kan beoordelen zonder er op te hebben gezeten. Ik geef zelf de bijrijdster van onze tinker les, en ik merk dat ik bepaalde dingen echt moet voelen om te bepalen wat er mis is. Dat vindt ik nu niet bepaald een kwaliteit van mijzelf. Ik kan dan wel wat beter rijden dan zij, maar dat zegt niets over mijn kwaliteiten als 'intructrice'.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:13

Het allerbelangrijkste vind ik toch wel dat de manier past bij mij en natuurlijk vooral mijn paard.

Verder vind ik het belangrijk dat degene aandacht voor mij heeft. Ik haat mensen die in een uur les een halfuur aandacht bij een ander hebben Scheve mond

De uitleg moet gewoon duidelijk en begrijpelijk zijn. Verder vind ik het wel prettig als het iemand is die meerdere paarden gereden heeft. In de loop der jaren heb ik gemerkt dat die mensen iets beter zijn in het inschatten van paarden, omdat ze al zoveel paarden hebben gezien en gevoeld.

En om op de 'discussie' wel of niet op mijn paard te komen.
Ik heb een instructeur gehad die nooit op mijn paard gezeten heeft, hij gaf geweldig les, maar ik was niet weg van zijn eigen rijstijl Bloos

Mijn tegenwoordige instructrice heeft er 2/3 keer opgezeten. Om eens aan te voelen maar ook 1 keer omdat ze niet kon zien of het probleem nou bij mij vandaan kwam of bij mijn paard.
Verder is zij ook geen held en stapt er niet snel op vreemde paarden Haha! Ze stapt ook niet makkelijk op paarden, want als ze wat breekt...kunnen haar eigen paarden niet gereden worden.
Laatst bijgewerkt door Antoinette op 08-10-03 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marz
Berichten: 18
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:31

Ik vindt dat vertrouwen erg belangrijk is in de relatie tussen de instructeur en leerling. Zelf merk ik dat als ik les krijg van mijn instructeur (verenigingsles) ik veel meer durf met mijn paard. Als hij er niet is en er is een invaller, dan gaat er veel sneller iets verkeerd. Laatstgenoemde ligt niet aan de invaller, maar aan mijn gebrek aan vertrouwen. Ook vind ik het prettig als ik goede begeleiding krijg en daarmee bedoel ik duidelijk vertellen wat je moet doen en er niet vanuit gaan dat ik het wel weet omdat ik toevallig zelf ook les geef. Voor wat betreft de privelessen vindt ik het heel belangrijk dat ik mijn instructeur/instructrice goed begrijp en als ik zelf les geef vind ik het ook belangrijk dat de ruiter mij goed begrijpt. Dus duidelijke taal spreken en helder uitleggen hoe bepaalde oefeningen gedaan moeten worden. Ook vind ik het prettig dat de instructeur/instructrice zelf een keer op mijn paard rijdt om te voelen wat ik voel en zodat ik zelf kan zien hoe hij loopt, maar als de instructeur dat niet kan en hij geeft wel goed les vindt ik het geen probleem als hij niet op het paard stapt. Joycje succes met het vinden van een goede instructeur.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:55

Ik vindt het prettig om een streng persoon te hebben.
Iemand die niet alleen op mijn paard let maar zeker op mijn houding, veel dingen die fout gaan komen door je eigen manier van doen en daar wil ik graag en veel in gecorrigeert worden.

Verder iemand die gewoon normaal met een hollandse mond praat, niet rond loopt met een air van heb ik jou daar.

Ze mag me best wat opdrachten geven, maar op het moment dat het naar mijn idee nog niet "goed" is om een stap verder te gaan zich daar ook bij neerlegt en niet probeert door te douwen.
Als mijn paard bv nog niet lekker ontspannen stapt wil ik nog niet doorgaan met het serieuze draf gedeelte, eerst lekker ontspannen.
Heeft ze daarintegen iets wat ze me wilt laten zien dan zal ik dat weer wel opvolgen.
Zo leer ik immers de beste manier te vinden om te starten.

Kortom het moet klikken.
Ik moet hem/haar kunnen vertrouwen.

Ze mag streng zijn, maar meot ook kunnen zeggen wat goed gaat evengoed als wat nog niet zo goed gaat.
En ze moet ook nog afentoe gezwellig zijn Haha!
Kunnen lachen om domme fouten, en niet alleen maar zuchten en steunen als er eens iets wat fout gaat of niet gesnapt wordt.

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:18

Over het wel of niet op je paard stappen: over het algemeen hoeft ze ook niet te voelen voor mij, ze kan mij vanaf de grond af wel precies laten doen wat zij wil en een probleem laten oplossen. Waar ik het wel prettig voor vind dat ze er eventueel af en toe op kan klimmen, is om iets voor te doen, wat ik bijvoorbeeld structureel fout doe. Dan is één keer zien duidelijker dan 20 keer zeggen (ik ben soms nogal hardleers).
En daarom vind ik het belangrijk, dat ze op mijn paard durft te stappen en niet bang voor hem is.
Mijn vorige instructrice was wel bang voor Estor, heeft er in de 3 jaar dat ik les van haar had nooit opgezeten, maar toen ik bij mijn huidige instructrice ging lessen, heeft dat voordoen mij echt verder geholpen.
Ze gaat er dan ook echt geen oefeningen uitrijden waar ik nog helemaal niet aan toe ben, het ging in het begin vaak over een handhouding, of mijn manier van afwenden, dan deed ze specifiek dát voor en daarna klom ik er weer zelf op om het opnieuw te proberen.

Wat ik bij ons op stal wel veel zie, is dat de instructeur soms het eerste half uur erop zit om hem lekker los te rijden, dat gebeurt bij mij dus echt niet. Als ik op wedstrijd ga, moet ik het toch ook alleen doen en het maakt mij niet uit dat mijn paard bij haar wel alle oefeningen uit de proef kan, hij zal het bij mij moeten kunnen (of te wel, ik moet leren de goede hulpen geven, het paard kent de kunstjes meestal wel).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:33

Sinds ongeveer een goed jaar heb ik les van mijn vriendin. Ik leste eerst bij een Young Rider, maar dat werkte niet en het ging alleen steeds maar slechter met rijden. Meer verzet, slechter lopen en dat was ik op een gegeven moment echt beu.
Toen ben ik bij mijn vriendin gaan rijden (daar rijd ik nu ook een ander paard) en zij geeft mij, samen met haar bijrijder les.
Ik hou ervan als er pittig lesgegeven wordt, dus niet dat weeïge gedoe, maar echt een soort van strenge les. Anders weet ik van mezelf dat ik er niets mee doe, met wat ze me zegt.

Op dinsdag rijdt haar bijrijder (Prix St.G.) op Imker, hij werkt met Imker aan de moeilijke oefeningen en de rest van de week rijd ik hem zelf. Mijn vriendin pakt hem soms even aan het eind van de les over en rijdt hem nog even ‘na’ en dan sluiten we af.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 10:19

ikzelf heb 1 keer les gehad van intermediere 2 ruiter. en zij was idd ook heel goed zonder er zelf op te gaan zitten. Helaas stopte ze met lesgeven. Daarna heb ik niemand meer gehad die zo goed was als haar.. Nu heb ik wel een meisje dat goed rijdt. Maar die wil weer teveel op mijn paard en ze is er zo weg van dat ze er bijna niet meer af te slaan is.. Verder strooit ze teveel met dure praatjes. Ik snap ze wel, Maar vind het een beetje duurdoenerij dat ze normaal kan praten als we alleen zijn en niet als er mensen staan te kijken. Ook is haar stem verschrikkelijk schel en naar een tijdje wordt je er knettergek van. Verder vind ik haar hele doen en laten arrogant en wil ik het liefst stoppen... Maar ja de manegebaas geeft me geen mogelijkheid. Het is of haar of geen....
tja en wat doe je dan...

groetjes joyce

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:56

Ik vind het heel belangrijk dat ze gedult hebben soms lukt iets niet in een keer en dan moet je niet iemand hebben van stel je niet aan zo moeilijk is het toch niet.
Verder vind ik het ook belangrijk dat ze verstand van zaken hebben, ze moeten wel weten waar ze over praten, Ik vind het ook fijn als ze het als het nodig is zelf even willen voordoen, niet iedereen wil dat en dat vind ik erg irritand.
En als laatste moet ik digene die les geeft ook kunnen vertrouwen, en dat ze het paard waar je dan op rijd ook goed kan begrijpen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:56

Ik vind dit belangrijk:

De instructeur mag wel in een hoek gaan staan. Iemand die midden in de bak staat kan niet goed zien wat de ruiters met hun buitenbeen doen.
Een les mag niet te vol zijn (max 3), en de aandacht moet goed verdeeld worden als er meedere combinaties tegelijk rijden. Dus niet jouw favoriete combinatie eruit pikken en de rest voor spek en bonen laten rijden. In het geval dat je alleen bent ook af en toe rustmomenten inbouwen.
Verstand van zaken hebben, en een visie op rijden die bij de mijne aansluit. Dus niet "geen gelul, trek 'm in de krul". Lekker voorwaarts/neerwaars losrijden, en veel aandacht aan de basis.
Het moet betaalbaar zijn.
Als er iets uitgelegd wordt op een manier die ik niet snap, dan moet de instructeur in staat zijn om het op een andere manier uit te leggen.
Ook moet een goed instructeur onderscheid kunnen maken tussen verschillende soorten paarden en hoe je die het beste kunt aanpakken.
En differentieren. Als er een paar combinaties van verschillende niveaus rijden dan hebben die verschillende oefeningen en aanwijzingen nodig. Daarbij niet te oppervlakkig blijven (dus niet zo van: jij iets meer been, jij iets meer stelling, jij dadelijk in de galop aanspringen...)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:15

ik heb iemand nodig die mij veel vertrouwen kan geven, dingen goed uit kan leggen en als iets mij echt niet lukt er even zelf op kan stappen. Ik rij nou eenmaal nog niet op een hoog niveau en de instructie heeft zich daar aan aan te passen. Gaat nu super. Duidelijke uitleg, de voorbeelden die gebruikt worden zijn goed te snappen. Erg belangrijk. En ik voel me super op mn gemak in de les zodat ik ook zelf dingen vraag, als ik bijv iets voel of juist niet.

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:25

Of ze nou wel of niet op mijn paard wil zitten dat is altijd nog aan haar, bij mij maakt dat niets uit. Als ze maar verder kan helpen en kan zien wat de problemen zijn, en natuurlijk moet ze wel begrijpbaar zijn.