zonder les ver raken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:20

Ik heb nu al 5 jaar geen les. En omdat er op mijn rijstijl geen lessen zijn. of tenminsten wel lessen maar ver weg. En ik heb geen trailer. Heb ik dus al die tijd geen les gehad. En ben me zelf gaan opwerken.
Je coriigeerd je zelf als je merkt dat iets niet goed is. En zo heb ik ook leren werken op mijn manier. Het paard is mijn leermeester.

Natuurlijk zou ik best wel is weer les willen hebben. Gewoon voor de kleine dingetjes. Maar als ik zie hoe hard ik voor uit ben gegaan zeg ik. ja het kan. maar het duurt wel veel langer. Hoewel dat niet zo zeer verkeerd hoef te wezen. Ik ben iemand die eerst moet voelen en zien dat het goed is. Voordat ik dat doe.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:35

Tja als je echt engels wil rijden. Moet je wel les hebben om de juiste hulpen te leren.
Ik rij geheel op mijn eigen manier. Hoewel ik veel dingen van andere rijstijlen heb. Ik heb een paard dat alles perfect aan geeft wat goed en fout is. Hij is mijn leer meester. Maar zoals houding. Het ligt denk ik aan je karakter moet je hiervoor les hebben. Zelf zat ik een half jaar geleden, als een halve dode op mijn paard. En toch had ik al die jaren les gehad. En nooit is er iemand t geweest die ech zij, dat mijn houding verkeerd was.
Na er zelf zijn achter gekomen van dit is helemaal verkeerd. Ben ik me zelf gaan trainen. Zonder les. Ik ben heel consequent voor mijn paarden maar ook voor me zelf. Ben je iemand die makkelijk is. Ja dan moet je les hebben om iemand te hebben die je corrigeerd.

Maar wat van die kleine foutjes ben ik eens. Eens in de zoveel tijd wil ik ook graag les hebben. Maar ja wie ik wil is niet te betalen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:29

Ben ik mee eens. Tenminsten als ke echt iemand heb die denkt dat hij het goed doet zoals hij het doet. Daarbij ook niet naar het paard luisterd.

Want zeer zeker geeft het paard dingen aan. het ligt natuurlijk wel aan het paard. Maar als je er oog voor heb, dan merk je dat.
Daarbij is het nooit goed, te denken dat jij het alleen goed doet.

Maar blijf je open voor crietiek en luister je naar je paard. Dan kun je zonder les. Natuurlijk gaat alles veel langzamer. En nieuwe dingen leer je niet aan. Maar je komt er als van zelf. Ik vind zelfs dat het soms goed is. Op deze manier ga je niet te snel. En komt pas bij de volgende oefening als het paard daar aan toe is.
Mijn paard en pony kunnen heel veel. En dat alles heb ik nooit geleerd. 7 jaar les gehad. Maar nooit goed dingen geleerd. Hoewel ik toch wel goed les kreeg. 5 jaar engels en 3 jaar western. Van iemand die Europees campioen was. Dan denk je toch dat je heel wat heb gehad of niet.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers