Scheve staarthouding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:42

Dat het paard normaal kan inbuigen wil niet meteen zeggen dat er geen probleem kan zijn in de rug. Het licht er bijvoorbeeld natuurlijk ook aan ik welke mate je stelling vraagt van je paard. Toen Onny net onder het zadel was leek ze zo lenig als ik weet niet wat, de waarheid was dat ze zeker problemen had met haar lange rug, dit had ze alleen goed weten te verbergen door op een bepaalde manier te gaan lopen, zo zou ze haar bekken niet veel hoeven te kantelen en hoefde ze haar achterhand niet zo veel onder zich te brengen. De galop was wel moeilijk voor haar in het begin, omdat een paard dan extra haar bekken moet kantelen en haar achterhand eronder moet brengen. Op gegeven moment ben ik anders gaan rijden, zodat ze meer zou gaan 'dragen'. Toen merkte ik pas dat ze problemen had in haar rug. Dat dus even als voorbeeldje. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet uit moet sluiten dat er een probleem in de rug zit. Maar goed, ik zou me niet te veel zorgen maken aangezien het paard nog maar jong is en net onder het zadel zit. Als je haar goed blijft rijden komt dat wel weer goed (mocht er en probleem zitten).

Over het algemeen kan een scheve houding van de staart betekenen dat er iets niet helemaal correct is in het lichaam van je paard (rug met name). Dat Arabieren hun staarten scheef houden heb ik nog nooit van gehoord, maar goed, ik vind de arabier dan ook 'een paardje apart' (in positieve zin uiteraard). Kun je iets vinden op het internet over het dragen van de staart door Arabieren? Lijkt me zeer interessant...!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers