wending om de achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

wending om de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 09:02

Ik ben momenteel bezig met het leren van de wending om de achterhand en ik hoor dus nu alleen de uitleg van mijn instruktie, heel leuk, maar ik wil ook graag eens weten hoe jullie je paard dat hebben geleerd.


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 11:46

Ik ben nu heel veel bezig haar goed aan de hulpen te krijgen, schouderbinnenwaarts, wijken, travers, voltes openen en sluiten. De wending die ik nu rijd lukt voor een deel, maar het laatste stukje gooit ze steeds dr achterhand om. Scheve mond En dat is vooral uit ongeduld, ze let dan niet meer goed op mijn hulpen en als ik die duidelijker geef, door mijn been meer aan te drukken en meer te begrenzen word ze nog ongeduldiger en let ze al helemaal niet meer op.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 11:57

Ja, dat is dus gewoon een wending om de acherhand Knipoog (keertwending is helemaal)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 14:46

Kitty"]
[quote="*volcano* schreef:
Ik ben momenteel bezig met het leren van de wending om de achterhand en ik hoor dus nu alleen de uitleg van mijn instruktie, heel leuk, maar ik wil ook graag eens weten hoe jullie je paard dat hebben geleerd.


Hoe zegt je instructrice dan hoe je hem moet rijden?
[/quote]

Zij wilde het doen vanuit de stilstand, maar ze is zelf ook fanatiek westernruiter en past nogal eens dingen van de western toe in de engelse lessen. Heel vaak werkt dat ook heel goed, maar vanuit de stilstand een wending om de achterhand oefenen kwam me niet bekend voor en zij zei dus ook dat 1 been moest blijven staan, dat komt dus uit de western en is bij het engels niet zo. En ik moet bekennen daar heb ik ook nog nooit bij nagedacht dus ik nam het maar van haar aan dat dat zo was. Maar het lukte niet echt goed allemaal dus ik denk laat ik het eens op bokt vragen en dankzij dit topic ben ik er dus wel achtergekomen dat ik de wending om de achterhand op westernmanier aan het leren was.
Ik wil verder ook niet afgeven op mijn instruktrice, want op het gebied van western, freestyle en natural horsemanship enzo is ze heel goed. En ook voor de rust van je paard, de basis. En er zijn hier in de buurt weinig goeie instrukteurs/trices dus ik ben wel heel blij met dr. Maar ik denk dat ik toch ook nog opzoek moet gaan naar iemand die in de engelse sport wat verder is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 9 bezoekers