kantelen met hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

kantelen met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 19:44

Just having fun kantelt haar hoofd nogal veel. Ik weet niet als het aan mij ligt want bij andere paarden is dit niet het geval.

maar ik zou graag weten hoe kan ik dit vermijden? Mijn vorige instructrice zei het hand naar waar ze kantelen laag en het andere hoger houden? is dit een goeie manier of bestaat er een betere? ik weet dat ik de oorzaak hier niet mee aanpak maar het is toch beter voor haar rug als ik ze recht kan rijden.
de oorzaak zal ik zoeken bij de tandarts, de osteopaat, mijn houding of het zadel en hopelijk vind ik ze zodat er iets kan aan gedaan worden.


graag geen antwoorden over "gebruik de zoekfunctie..." want dat heb ik al gedaan maar ik zou graag specifieke antwoorden hebben voor mijn situatie


nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 16:35

ik ga eens extra op m'n houding en teugelvoering letten en het 'truucje' gebruiken van hand hoger houden waar ze kantelt. Ze kantelt zeker niet voortdurend hoor! meestal heb ik een goeie zachte aanleuning (wat ik voor een volboed uit de koers wel een OK dan! prestatie vind).

Maar ik ga weldra weer starten met lessen van een goeie instructeur en die kan me misschien verder helpen.


nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 16:57

Mursey schreef:
Probeer dan dus als het ware die hand omhoog richting je andere bovenarm te halen. Zorg ervoor dat de aanleuning op je andere teugel blijft houden en deze tegen de hals aan houdt. Probeer niet continue met je hand hoger te rijden. Als je paard nageeft, dan mag je je hand voorzichtig ontspannen en lager gaan dragen. Begint ie weer met kantelen, meteen weer oppakken die hand naar je andere bovenarm.
Als je dit een tijdje volhoudt gaat het vanzelf een stuk beter. Bij mij waren de verbeteringen al na een paar dagen te zien.
En een goede instructrice is natuurlijk nooit verkeerd.
Succes!


maar als ik het zo lees vind ik het wel wat tegendraads Verward . ze is dus nageeflijk en rond en dan draait ze soms haar neus opzij naar boven (dus haar hals niet echt) als ze haar neus dus naar rechts draait dan je rechterhand hoger houden en wat naar je linkerbovenarm halen. dan laat je haar neus toch nog meer naar binnenkomen? Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers