Pony loopt na 10 minuten gewoon niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Pony loopt na 10 minuten gewoon niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 21:52

Ten eerste: Ik heb een verzorgpony!!!!!

Ten tweede: Ik mag er ook op rijden en dat gaat nog niet super.
Ze is zo lief! Echt een knuffelpony. Maar als ik ga rijden loopt ze de eerste 5-10 minuten best wel goed. Dan kan ik haar een beetje in draf krijgen (dat is een hele vlotte draf) maar dan stopte ze na een half rondje en dan moet je weer opnieuw beginnen. Dan na de 5-10 minuten gaat ze eigenlijk alleen maar stil staan en heeeel traag stappen. Echt met 5 minuten per rondje in de bak ofzo.
Wat doe ik dan: Ik word boos op haar, probeer haar streng aan te pakken, luisterd niet goed naar been geef ik na een paar keer een tik met de zweep. Daar luisterd ze dan ietsje beter naar maar als ze echt stil wil staan helpt het niet veel hoor! Ik maak veel overgangen halt-stap want in draf krijg je dr echt niet meer.
Wat ik doe in de eerste 5-10 minuten. Proberen lekker te laten stappen en ook overgangen maken, zo min mogelijk een tik geven en ook een keer in draf zetten.
Wat voor pony is het: Een super mooie en lieve Tinker. 6 jaar volgens mij maar pas een maand in Nederland. Hiervoor heeft ze in Ierland gestaan. Ze is waarschijnlijk ingereden maar daarna in een wei gezet. Nu is ze dus zadel mak maar verder is ze nog niet verder. Ze snapt wel dat wanneer ik mijn benen eraan leg dat ze moet stappen want wanneer ze nog wel vlot stapt en ik laat haar stappen hoef ik niet veel druk te geven.
Ik rijd ongeveer 3 keer in de week 20 minuten.
Wat kan ik nu het beste doen? Iemand tips? Ik weet het niet eigenlijk? Misschien gaat het later over? Maar ik vind het zo zielig om haar telkens een tik met de zweep te geven!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 21:57

Als ik stop met rijden is ze helemaal niet bezweet, hijgt ze ook niet. Eigenlijk niet zo bijzonder want ik draaf in die 20 minuten hooguit 1-2 rondjes. Verder krijg ik haar ook niet. Maar wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ze draaft heel erg soepel en doordraaft. Niet kreupel ofzo. Maar dan staat ze (meestal in een hoek) weer gewoon super stil.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 09:39

Als ik in het begin veel overgangen rijd van halt-stap dan snapt ze wel dat wanneer ik mijn benen eraan leg dat ze dan moet stappen. Ook wanneer ze gewoon amper loopt doet ze dat alleen dan gaat het gewoon zo heel erg langzaam!
Misschien gaat het vanzelf als ze wat meer gereden is over? Ik weet het niet en daarom vroeg ik het hier. Ze is echt lief! Ze is niet echt ergens bang voor. Misschien is ze wel ergens bang voor maar dan doet ze niets, dan gaat ze stil staan . Maar waarvoor zou ze pas na 10 minuten opeens ergens bang voor zijn? Uit dit stilstaan maak ik echter niet op dat het komt doordat ze ergens bang voor is.
En is het misschien slim om de volgende keren nog niet in draf te gaan? Of juist wel een half rondje en proberen om op mijn commando in stap te gaan weer? De galop laat ik nu maar buiten beschouwing. Volgens mij heeft ze de afgelopen 3 jaar niet eens gegaloppeerd Verward Tenminste in het weiland staat ze ook bijna alleen maar stil en klein beetje stappen naar de voerbak.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 22:31

Nou, ik heb er vandaag weer op gerden, eerst lekker gepoetst en toen opgezadeld. Heerlijk in het zonnetje en lekker rustig. Ze stapte redelijk door maar ook weer niet super snel. Na een tijdje begon ik met een drafje, dat wilde niet echt goed lukken maar kreeg haar heel even in draf. Daarna hielp niets meer kreeg haar niet echt in draf, dan ging ze scheef met dr kont van de hoefslag lopen. Toen heb ik even gepauzeerd en stil gestaan en ben wat gaan pratn enzo. Toen ging diegenen met wie ik aan het p[raten was weg en wilde ze erachteraan stappen, dat mocht ze niet maar ze was wel aan het stappen (na commande van mij) toen diegene weg was stapte ze nog vlot voor haar doen. Toen ben ik nogmaals in draf geweest en ze ging draven en bleef ook even draven! Op mijn commando na een half rondje instap gegaan (alleen wanneer ik ho zeg is het gelijk boem stil dus moet daar nog aan wekren ook) Ik was al helemaal blij. Daarna kon ik haat zo weer in draf krijgen Ach gut het was nu been, beetje aanmoediging, een klein tikje erna en toen zat ze in draf! En dan een vlotte draf!
Dit heb ik denk ik 4 keer gedaan alleen de laatste keer ging ze niet op mijn commando terug in stap dus nog een keertje gedaan. Dat deed ze wel goed, ze is rijkelijk beloont met klopjes en braaf zeggen! Ach gut
Toen wilde ik uitstappen maar ze wilde echt niet meer stappen daarna! Toch nog maar even gedaan en toen lekker teurg naar de stal gewandeld.
Ah ik ben zo blij! Ik denk dat we dr wel komen maar we zijn er nog niet hoor! Ik ben eigenlijk llang blij dat we dit al bereikt hebben!

Ze is zo lief Ach gut

Als iemand nog tips heeft zou ik ze graag willen weten.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 22:03

Vandaag heb ik haar (met behulp van de eigenaar) gelongeerd. Dat was voor het eerst dat ze het deed en ik ben er tevreden over hoor. Ik denk dat we 15 minuten bezig zijn geweest op beide handen en dan vooral stap. Ze luisterde nog niet super naar stemcommando maar ze is leergierig! Ze leert het wel denk ik hoor.
Nu ga ik voor het rijden wat vaker eventjes longeren kijken of het steeds wat beter gaat. Gewoon rustig lekker stappen en een heel klein drafje ofzo. Maar ze heeft ook veel rust hoor:P ik kom 3 a 4 dagen in de week.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 23:23

Apple schreef:
Vriendin van mij heeft vorig jaar ook een Tinker vers uit Ierland gekocht. Paard was zadelmak maar snapte verder niets.

Rijden in de bak was een drama en het was al heel wat als er 1 rondje draf uit kwam. Paard snapte de hulpen niet en zag ook niet echt het nut in van rijden in de bak. Ook had ze eigenlijk geen conditie.


Dit kllopt ook echt helemaal voor Brenda!

Maar er is nieuws. Ik heb al verschillende updates geschreven maar ik weet niet of iemand dit boeit. Ik zeg wel dat ik er vandaag eventjes op he gezeten en ze gewoon draafde! Echt gaaf zeg! Ook zijn we naar buiten geweest gister en longeer ik nu sinds dinsdag.
Als je nog wil weten hoe het gaat kun je altijd alles vragen he!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 18:55

Buiten hebben we nu nog alleen maar gestapt. Maar dat gaat heel erg snel Tong uitsteken gister in de bak liep ze dus wel het ging echt god. Maar ik doe hetrustig, zewas ief en ik heb in totaal denk ik 1 kwartier gereden.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 17:44

Ze is echt nergens bang voor. We hebben wel eens tijdens dat ik langsreed een pakje drinken wat leeg was op de grond gegooid, het enige wat ze deed was stilstaan Tong uitsteken

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 18:11

ja, we gaan ook amper in de bak rijden. Maar voordat we goed naar buiten kunnen moet ze natuurlijk wel ingreden zijn Knipoog Lijkt me wel handig asls ze eindelijk buiten in draf of misschien zelfs galop zit ze nog bestuurbaar is (nu moeten we daar ged aan werken) en dat ze snat dat ze ook nog kan stoppen. Haha! Daarom nu nog wel even in de bak maar we gaan ook ala an de longeerlijn naar buiten (nu 2 keer gedaan)
En natuurlijk conditie opbouwen, ik rijd nu per keer ongeveer 20 minuten.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 18:13


Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 19:12

Ik heb haar nu 3 keer gelongeerd en het gaat al steeds beter, ze snapt het principe en aan 1 kant loopt ze heel leuk en kan ik veel goede overgangen maken, op de andere hand gaat het minder, daar is ze moeilijk in draf te krijgen, deze kant moet zich natuurlijk ontwikkelen en iedereen heeft wel een mindere kant.
Ik ben al blij hoe het nu gaat en jullie alvast heel erg bedankt! We stappen nu die 2 keer ongeveer 20 minuten maar dit is langs de snelweg (wel gras bij een dijkje en bomen enzo hoor) maar het is aan de rand van de stad dus het bos is nu nog iets te ver, daar moeten we 3 kwartier naartoe stappen denk ik. Maar ze kan al naast een drukke weg in Tilburg stappen! (we hielden wel de longeerlijn eraan)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 20:17

Als ze in draf zit en ze wil gaan stoppen, dan gooit ze dr kont naar rechts en dan gaat ze heel langzaam om naar een langzemetre gang terug te vallen.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 20:51

geen idee, ik weet alleen dat ze bijna de hele dag in de wei staat en s'avonds krijgt ze best veel (naar mijn mening maar ik weet alleen vergeleken met manegepony's) eten, dat is volgens mij brok maar dan ook vullend eten, lijkt beetje op zachte brokjes zeg maar. En daarnaast ook nog veel brood en appeltjes enzo over s'ovchtends weet ik het niet.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers