Inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:14

Oeh, Treasure is nu al 21 keer onder het zadel geweest en kan dit nog niet. Weet nu gelijk waar ik vandaag op moet oefenen want anders komt het nooit meer goed met ons! Knipoog Tong uitsteken

Nee, ik snap dit ook niet. Ik zou gewoon in het desbetreffende topic vragen wat het nut is van die oefening op dit niveau.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!



Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:26

Botervlieg... welk topic is het dan? Kan hem zo snel niet vinden...

[edit] al gevonden en er gereageerd!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:39

Rassenpraat, shetergie ofzo...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:10

Maar Margreet, het is voor een jong paard erg makkelijk om ze gelijk in de krul te rijden. Er zijn nog geen verkeerde dingen aangeleerd, dus met iets meer rijden heb je de krul erin. Een krul bij een jong paard is niet de krul die er bij een Z paard is, met oprichting. Maar toch goed nageeflijk aan de teugels, mooi in de houding. Want juist als je het gelijk doet hou je de spieren soepel en bereik je alle andere spiergroepen op de juiste manier.

Als je het paard eerst 'half' rijdt om het zo maar even oneerbiedig te zeggen, dan kan het paard daarna moeite hebben om meer te geven.

Dit is zoals ik het zie.

Ik ben ook van mening dat je met de jonge paardenmond niet voorzichtiger moet doen dan met de oude paardenmond. De jonge paardenmond kent nog niets en reageert eerder. En mij is altijd geleerd om bij de juiste reactie altijd gelijk na te geven. Dus het paard leert eerder dat de druk weg is als ze nageven, je hebt dan maar zeer weinig nodig. Dus je bent niet voorzichtiger, het paard is gewoon nog niet verpest in de mond en reageert op weinig.
Je kan dus al vrij snel bij jonge paarden je teugels aannemen. Een noodstop maken met volop in zijn mond rukken is wat anders, maar ook dat doe ik liever bij geen enkel paard.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:08

Kebie, tuurlijk moet je eerst een paard voorwaarts hebben, anders kan je geen aanleuning krijgen, dan is het in de krul trekken, dat lijkt me logisch. Nageeflijkheid en echte aanleuning komt van achteren uit.
Dus je eerste doel is gas en rem. Als dat erop zit dan is opeens de aanleuning er vanzelf als je je hand goed gebruikt.

Maar dit is dus niet je eerste doel!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers