Houding en Beenligging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Houding en Beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 14:42

Hoi Bokkers,

Ik krijg tijdens de lessen vaak te horen dat ik mijn benen af steek naar voren en te ver naar voren zit. Daarom wil ik graag weten wat jullie van mijn houding en beenligging vinden met behulp van deze 2 foto's

Deze is van een tijd terug:
Afbeelding
Hier rijd ik Britt. Zo als je ziet zit ik hier inderdaad te ver naar voren (Komt door de week ponykamp, ik was echt heel moe en mijn rug had flink wat te voorduren, vandaar dat ik een beetje zo zit) Wat vinden jullie van mijn beenligging hier?

En de 2de foto:
Afbeelding
Rani is van een meisje die hem zelf niet kan rijden. Hij is 9 jaar en heel laat gecastreerd en denkt dat hij nog steeds een hengst is Clown
Hij staat op de manege om manieren bij gebracht te worden en ik rijd hem dus heel vaak.
Vooral wanneer ik op Rani rijd krijg ik in de les het commentaar dat ik mijn benen af steek naar voren.

Ik zou graag aan de hand van deze foto's wat commentaar en/of tips willen krijgen om veel te veranderen aan mijn houding en beenligging
omdat het niet altijd mogelijk is om goed te zitten omdat ik per dag verschillende beperking heb i.v.m mijn rug etc.

Liefs, Mireille

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)



Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 15:09

Niemand die tips heeft? Clown
Lijkt me sterk Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 00:28

joyce B schreef:
beugels langer kan inderdaad helpen, en dan goed je knie naar beneden drukken. Ook de ligging van je zadel kan een heleboel uitmaken hoe je zit en hoe je benen liggen, lit het zadel niet te ver achterover? Daar krijg je vaak een stoelzit van en je gaat in je evenwicht compenseren door je bovenlichaam naar voren te brengen...

Ik heb me zelf al aangeleerd om mijn beugels al 2 gaatjes langer te maken dan ik eigenlijk reed Tong uitsteken
Stupid of niet *LOL*
Het zadel van Rani zit eigenlijk niet bepaalt prettig, krijg er een harde kont van. Maar ik geloof dat het gewoon mooi horizontaal ligt.

Ik steek mijn voeten af terwijl ik ze aan het paard houd, echt heel gek. ik zit dan net iets voor de singel en dan nog houd ik ze aan het paard.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:21

Nistria schreef:
maak niet zomaar je beugels langer!!!
Probeer eens elke dag 10min zonder beugels te rijden en daarna de beugels een gaatje langer.

Gaat heel moeilijk.... Helaas
Ik heb elke donderdag avond les en ook nog om de vrijdag een extra spring les...
Niet de mogelijkheid om elke dag dat te oefenen...

In iedergeval bedankt voor je advies!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers