Aqua8horse methode in vogelvlucht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:07

Voor het rijden is er bij mij nog niets nieuws onder de zon.
Met de omgang ook niet.
En met hulpteugels dingen oplossen deed ik toch al niet Lachen
En weinig gewicht in mijn handen is me tot nu toe met elk paard gelukt op een gewoon bit.

Met het longeren wil ik wel weten wat er onder verzameld word verstaan?

Want Kawa loopt ook erg ontspannen, met zijn neus over de grond, indezelfde takt en loopt daarbij langzaam.
Alleen mis ik dan aktiviteit en zie ik bij hem dan geen verzameling, want er komt daardoor niet meer gewicht op de achterhand.

(ik zal eens een filmpje bij Kawa proberen te maken, want een foto had ik al geplaatst en daarbij kun je geen takt zien, maar wel zien dat hij niet verzameld loopt.)

Is er uit te leggen hoe je dan wel verzameling kan krijgen?
En waar wil je het hoofd van het paard hebben?

edit hier nog ff die foto
Afbeelding



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:32

Bij goed gebruik ben ik ook niet tegen slof.
Alleen vinden veel ruiters dat ze hem goed gebruiken, wat dan duidelijk niet het geval is, maar dat is weer een andere discussie.

ook NH vind ik niets anders dan gewoon met gezond verstand met een paard omgaan.
Op het moment ook erg commercieel, maar ook niets nieuws of aparts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:26

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat mensen als A8H en Hempfling een heel ander beeld voor ogen hebben bij het begrip 'verzameling' als de verzameling die wordt gevraagd in de sport.



Zo zie ik het ook voor me. Ik ken meer mensen die dit als prachtige verzameling zien, maar als je verder wil komt er echt meer bij kijken. (Het gros van de mensen wil overigens helemaal niet verder, dus dat is dan wel weer mooi meegenomen.)


Dat denk ik dus ook
daarom had ik dit al geschreven
Citaat:
Want Kawa loopt ook erg ontspannen, met zijn neus over de grond, indezelfde takt en loopt daarbij langzaam.
Alleen mis ik dan aktiviteit en zie ik bij hem dan geen verzameling, want er komt daardoor niet meer gewicht op de achterhand.

Hij loopt dan mooi "dansend" maar erg traag zonder ondertredende achterhand, dus hij daalt ook niet in de achterhand.

Ik merk wel vaker dat mensen dat trage verwarren met verzameling.
Imo is het echter toch heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:51

Ja helaas geen filmpje
maar Kawa draaft daar traag, wat ik om me heen wel vaker als verzameling hoor vallen. Maar er is geen achterhand gebruik, sloft net niet.
Is wel in takt en wat je dan niet ziet is dat hij ontspannen is, en voor hoe dat dan bij Kawa kan, veert hij een beetje.
Maar verzameling Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:33

Maar als ik mijn binnenbeen alleen aandruk, gaat mijn paard opzij.

Citaat:
Onbegrijpelijk dat mensen die beweren zijn/haar paardenwijsheid in praktijk te brengen

En hier ff op reageren.
Ik rij paarden altijd met normale bitten, geen hulpteugels en ze zijn allemaal fijn te rijden. Bijna geen gewicht in de handen, vlot aan het been.
Paarden die met plezier werken.

Ook de verpeste knollen heb ik zo gereden.

Dan mag ik toch zeker wel zeggen dat er weinig verschil is en dat ik er niets revolutionairs aanzit?
Of ik , en diegene waar ik het van leer, rijden ook revolutionair Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:11

Ze is is zelf diegene die het over revolutionair heeft, zelfs in haat onderschrift, dan mogen wij toch ook wel iets vernieuwends horen lijkt me zo?
Vind je dat zo raar dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:35

zo denk ik er ook precies over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:18

joyce B schreef:
Revolutionair: revolver: omkeren: sterk tegen het bestaande ingaand...
Hoeft dus niet nieuw te zijn, kan ook iets ouds zijn wat in onbruik is geraakt en daardoor niet meer of maar weinig in gebruik oftewel vergeten...
Zodat nu een andere (nieuwere? Knipoog manier de dagelijkse prakijk kan zijn voor velen...

Heb het woordenboek er dan toch maar eens bijgepakt, als er zo gemuggezift wordt over het woordje revolutionair wat Aqua8horse gebruikt...



www.vandale.nl

re·vo·lu·ti·o·nair1 (de ~ (m.), ~en)
1 aanhanger van de of een revolutie

re·vo·lu·ti·o·nair2 (bn.)
1 de revolutie aanhangend => omwentelingsgezind; <=> anti-revolutionair
2 radicaal anders, vernieuwend Lachen

Maar ik sluit me aan dat er in het begin iedereen erg nieuwschierig was naar de methode van Aqua, maar door het uitblijven van duidelijkheden omtrend dat systeem, kwam pas het gemeuter.
Mijn inziens niet onterecht.
Als je zegt iets geweldigs te hebben, zeg dan ook duidelijk wat het inhoud.

Zo lijkt het verdacht veel op comercieel geblaat, maar we zeggen niets, want dan komt er niemand meer lessen Lachen
Het is zo vast niet bedoeld, maar lijkt er wel bijna op.
En blij dat er al X topics over zijn, want commercieel geblaat staat normaal meteen op de mesthoop Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:29

snap je ff niet ran
Hoe bedoel je dat


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers