verruimen in de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

verruimen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 09:37

Ik rijd een paard met een erg matige galop. Draf en stap zijn goed, ook in de verruimingen, maar de galop blijft wat strak en kort.

Nu was mijn vraag of iemand nog tips had om haar meer te laten verruimen in de middengalop. Sneller, langzamer, nog korter Tong uitsteken is geen probleem, maar echt verruimen lukt me maar een klein beetje.

Wat al wordt gedaan: veel overgangen, neusje naar de grond, stukje rond en diep, veel wendingen en contragalop. iemand nog meer ideeën?


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 12:07

Buiten trekken we regelmatig een sprintje, maar ook dan is het meer versnellen dan verruimen. Dat doet ze ook in de wei als ze een wedstrijdje aan het doen is met de rest.

Ik weet dat het nooit een goede middengalop zal worden, maar een 6 op mijn protocol zal wel een keertje leuk zijn Haha! . Die grondbalkje is idd wel een idee.

Ze is overigens al 11, het ligt niet aan de tijd die ze er voor heeft, maar de beperkte mogelijkheden die ze heeft in de galop.


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 15:21

Als je paard op commando mag sprinten wordt het echt geen racepaard, dan blijft hij gewoon netjes luisteren.

Ik ga dus gewoon regelmatig met haar naar buiten met regelmatig een sprintje, vrije teugel langzaam snel, maakt niet uit. Ze is verder heel erg gehoorzaam en doet gewoon wat ik van haar vraag, ze heeft alleen (nog) niet de mogelijkheden om te verruimen.

Daarvoor zal ik idd de galop zelf moeten verbeteren, en daar ben ik ook hard mee aan het oefenen. Maar extra tips daarvoor zijn dus altijd welkom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 27 bezoekers