lessen AdB

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amarant

Berichten: 35
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Starnmeer

lessen AdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 15:24

Wie met rijtechnische problemen of hoefkatrol problemen hebben wel eens lesgehad van Antoine de Bodt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.............

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:28

volgens mij heeft kim er veel ervaring mee. op bokt kun je haar vinden onder gijsenkim. succes ermee

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:15

even de zoekfunctie (bovenin beeld) gebruiken, er is al veel over Antoine de Bodt gesproken. Lachen

Vincent15
Berichten: 61
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:18

Op zaterdag 27 september 2003 wordt er in Lunteren op de Top's Ranch een lesdag gehouden, les wordt gegeven door Antoine de Bodt.
Voor meer info stuur even een PB

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:08

Ik les met dit systeem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:34

Sjuimpje heeft een keer met een gezond paard bij AdB gereden. Hier is een heel interessant topic uit voortgekomen.

Mijn mening over AdB is simpel: hij is een dressuurtrainer als alle andere. Ik vind hem met 50 euro verrekte duur voor de kwaliteit die hij biedt. Voor dat geld ken ik meer adressen waar je terecht kunt.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:06

Zep schreef:
Ik vind hem met 50 euro verrekte duur voor de kwaliteit die hij biedt. Voor dat geld ken ik meer adressen waar je terecht kunt.


Bij Anky is het ook 50Euro per uur, alleen rij je dan met zn 2en...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:36

Nistria"]
[quote="Zep schreef:
Ik vind hem met 50 euro verrekte duur voor de kwaliteit die hij biedt. Voor dat geld ken ik meer adressen waar je terecht kunt.


Bij Anky is het ook 50Euro per uur, alleen rij je dan met zn 2en...
[/quote]

Dan liever nog bij Anky, of heeft die ook de neiging om je volledig de grond in te stampen en om je daarna voor te houden dat je zeker wel PSG met dat paard kunt bereiken?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:23

Ik les dan ook niet bij antoine zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:41

Lovely"]
[quote="Nistria"][quote="Zep schreef:
Ik vind hem met 50 euro verrekte duur voor de kwaliteit die hij biedt. Voor dat geld ken ik meer adressen waar je terecht kunt.


Bij Anky is het ook 50Euro per uur, alleen rij je dan met zn 2en...
[/quote]

Dan liever nog bij Anky, of heeft die ook de neiging om je volledig de grond in te stampen en om je daarna voor te houden dat je zeker wel PSG met dat paard kunt bereiken?
[/quote]
Nee Lov, nu haal je wat dingen door elkaar.
Die ruiters rijden zo slecht omdat ze altijd heel slecht les hebben gehad. Die paarden zijn wel heel erg goed maar gewoon verreden. Die druk je vaak makkelijk door naar een piaffe of een super uitgestrekte draf. Als je bij AdB komt lessen kun je dat ook leren en dan kun je onder zijn begeleiding PstG worden met je HKO paard Knipoog

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:41

Amberiwan lest bij Antoinne. Wel met 2 gezonde paarden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:21

Adb heeft een klassiekke manier van lesgeven.
het is niet speciaal voor paarden met hoefkatrol of probleem paarden.
Mn instructrice en nog iemand van stal zijn er vorig weekend met 2 paarden heen geweest, 2 van mn instructrice, en 1 van dat meisje van ons op stal. Gewoon met gezonde paarden.
Ze hebben daar geslapen 2 dagen, en dan krijg je 2 keer op een dag les met je eigen paard.
Je slaapt dan wel in een knusse sta-caravan, maarja, het is de moeite waard.
Ik heb zelf ook veel clinics van hem gezien.
Hij heeft zelfs een keer een clinic bij ons op stal gegeven.
En daar deed een meisje aan mee, en je had dat paard aan het begin van de clinic moeten zien, en aan het einde.
ZO'N VERSCHIL!!!
Ik had niet gedacht dat dat paard een goed paard was, maar toen stond ik echt versteld!


Maar hij heeft een hele fijne stijl van lesgeven, heel klassiek.
Hij kan je paard rechtmaken, en dat is vaak ook de rode draad in zijn bedoelingen.
Die man kan gewoon super goed lesgeven, en de uitspraken die hij zegt, zijn als je logisch nadenkt, meer dan waar.
Hier ook (even van zijn site gehaald)
Hier steld iemand een vraag, en hij geeft antwoord.
Het antwoord is toch heel logisch?

Hoe komt men volgens u dan tot die nageeflijkheid?
Nageeflijkheid wordt bereikt door het paard correct recht te richten zodanig dat de rugspieren kunnen ontspannen, de buikspieren aangesloten worden en de achterbenen ondertreden. ("Het paard is in de hand gesteld als het op elke moment de voorwaarts-neerwaartse tendens behoudt." I.Von Neindorf) Dus nageeflijkheid mag onder geen enkel beding afgedwongen worden door meer teugeldruk te gebruiken. Nageeflijkheid geeft het paard de kans de rug in beide richtingen te buigen wat bij gespannen rugspieren onmogelijk is.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 09-09-03 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:23

kijk ook maar eens op zijn site: www.hoefkatrol.com

(trouwens, het is nog een charmante vent ook nog!)

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:37

Hij gaf altijd les bij ons op stal... ik vond het altijd een beetje jammer
dat als die les gaf en ik (of andere meiden) stond(en) te kijken... dat die naar mij/ons stond te knipogen en het ons uit legde ipv de gene die leste!!!

Verder weet ik niet zoveel van zijn manier van les geven.. de meiden die er les van hadden... hadden er een eigen rijstel van gemaakt en dat stond mij apsoluut niet aan..
(handen heeeel hoog, paard op de voorhand rijden door heel hard te gaan draven, hulpen om naar vore te rijden was eerst trekken dan schoppen enz.)
maar of dat ook zijn rijstel was is mij nooit duidelijk geworden..

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:34

Een les van AdB lijkt me interessant om eens te bekijken of te ervaren. De gedachtengang is inderdaad niet nieuw, maar wel heel interessant.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:56

Ik heb zelf ook bij hem gereden en wat Liekjuh zegt is niet waar, je paard moet eerst voorwaarts lopen voordat je wat kan doen, als hij niet voorwaarts is en wil dan moet je hem naar voren rijden, en wij hebben nooit getrekt (niet goed opgelet), en de een rijd ook met haar handen hoger als de ander ik heb dat nooit gedaan ik weet wie je ook bedoelt en die reed zeker hoog met haar handen toendertijd. Alleen vind ik dat je niet kan oordelen als dat je er zelf les van heb gehad, dat moet je zelf ervaren. Kijk er zijn daar ook twee instructrices op stal die er altijd een slof of thieleman aangooien omdat ze het anders niet kunnen oplossen....

Maar hij is zeker duur en op een lesdag dan heb jezelf er niet heel veel aan, dat is waar dan praat hij veel met de mensen aan de kant en dan is 50euro best veel, maar heb je gewoon elke maand les dan heb je dat niet en dan is hij er echt alleen voor jou, ik heb een hoop van hem geleerd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:05

leonci schreef:
Ik heb zelf ook bij hem gereden en wat Liekjuh zegt is niet waar, je paard moet eerst voorwaarts lopen voordat je wat kan doen, als hij niet voorwaarts is en wil dan moet je hem naar voren rijden, en wij hebben nooit getrekt (niet goed opgelet), en de een rijd ook met haar handen hoger als de ander ik heb dat nooit gedaan ik weet wie je ook bedoelt en die reed zeker hoog met haar handen toendertijd. Alleen vind ik dat je niet kan oordelen als dat je er zelf les van heb gehad, dat moet je zelf ervaren. Kijk er zijn daar ook twee instructrices op stal die er altijd een slof of thieleman aangooien omdat ze het anders niet kunnen oplossen....

Ik heb wel in een les gereden,
mijn handen moest ik wel apart hoog houden, ik mocht verder geen been geven want ik moest hem uitnodigen voor langer te worden waardoor de achterhand er dan vanzelf bij zou trekken. Mijn paard is voorwaarts genoeg dus wat dat betreft heb ik ook geen been nodig.
De rest van mijn ervaringen zijn wel te vinden mbv de zoekfunctie, typ mijn naam in combi met 'adb' en je vindt genoeg.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:27

ik rij ook les bij adb,met een gewoon paard.Geen extremen problemen of hoefkatrol ofzo.Hij komt bij ons 1x per maand.Je krijgt dan zoveel huiswerk mee,dat je een maand vooruit komt.Ach 50 euro,hoeveel rijden er niet voor 12,50 per week en leren praktisch niks of helemaal fout.
Ik rijd niet extreem hoor met mijn handen.En inderdaad hij is een charmeur en houd van meiden met blond haar,maar daar moet je gewoon doorheen kijken.Hij betrekt inderdaad het publiek bij de les.Ik vindt het een voordeel,want wij rijden met zijn 4 en bij hem,en we bekijken al de lessen van elkaar.En kunnen elkaar dan door de maand heen goed helpen.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:36

Nou ik les ook bij Antoine sinds maart met een echt hoefkatrol paard in fase 4. Mijn paard liep vorig jaar compleet op 3 benen en kon mijn paard niet meer berijden. Behandelt in klinieken en wel, maar niets hielp. Ben naar Nuenen bij lesdag wezen kijken en vervolgens ben ik bij hem gaan lessen in Oploo. Momenteel rij ik weer op wedstrijd in klasse Z2 dressuur en blijf lessen bij Antoine zodat ik regelmatig onder zijn toezicht niet teveel grote fouten zelf in kan rijden. Helaas heb ik teveel naar rijstijl van Anky gekeken, paard teveel met hoofd te laag gereden (te diep), ik wil er niet mee zeggen dat Anky niet goed rijd want anders heeft ze dit niveau niet behaald, maar ik kan niet met haar rijtechniek verder gaan en wel met rijstijl van Antoine. Daar boek ik alleen maar vooruit gang mee. Maar ieder doet het op zijn eigen stijl en dat moet ook iedereen zelf weten. Alleen ik sta volledig achter de wijze van Antoine! OK dan!