lang stilgestaan; hoe weer beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 19:31

Owkee, het is nu dus zeker dat ik op de lusitanohengst mag gaan rijden, kan er morgen mee beginnen. Hij heeft in Engeland heel hoog in de dresuur gelopen, maar vanwege een blessure een jaar stilegestaan. Hij loopt nu weer helemaal rad, maar is wel wat stijfjes. Ik heb nu wel een aantal keren gestapt zonder zadel, en ook ben ik hem sinds anderhalve week aan het longeren. Maar als ik morgen ga rijden, wat ik ik dan het beste doen/laten, en hoe kan ik het opbouwen?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:36

De eerste weken zou ik niet langer rijden als een half uurtje en 2 maal in de week of zo. Daarna kan je het rustig opbouwen naar 3 kwartier en een uur.

Veel plezier! Haha!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 20:26

okee, zal proberen of het lukt, maar het is zo moeilijk om je daaraan te houden (vind ik tenminste)!! maar ik zal mijn best doen!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:10

zou het niet beter zijn dagelijks te rijden, te beginnen met 10 minuten stappen, na aantal dagen uitbreiden met steeds 5 minuten enz. enz., zo forceer je niks en blijft je paard in beweging

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 22:49

ik heb nu ongeveer 5 dagen lang ongeveer 10 minuten uitgestapt(zonder zadel dan), na ongeveer 20 minuten longeren.Hij heeft een erg slechte conditie, denk dat het ook misschien een beetje van hemzelf afhangt? Verward

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:25

In het begin veel stappen.. met een heel klein beetje draf. Per keer rijden kan je dat wat uitbouwen. Als je paard een beetje conditie terugkrijgt, kan je de galop weer gaan proberen. Binnen een maand heb je hem weer fit hoor, als je het maar rustig opbouwt. De zwaardere oefeningen kan je weer gaan proberen nadat de conditie terug is, ook daarmee.. rustig aan.