persoonlijk vraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:16

Minpunten.... Verward
Ik kan geen pluspunten bedenken, zegt dat genoeg? Haha!

Mijn houding dat zowiezo al. Ik heb vaak last dat ik mijn linkerboven arm verkrampt houd. Ik heb niet genoeg geduld, wel voor mijn paard, niet voor me zelf.
Ik heb geen doorzettingsvermogen, "het wil niet.... *oliebol* dan maar niet hoor".

Een pluspunt heb ik net bedacht, ik heb bijna altijd plezier, dus dat zit wel goed *LOL*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:26

[quote]
Op 2001-09-24 12:22, schreef Mieke:
Jee wat een vraag... Hebben jullie een uurtje??? Haha!

Komt-ie:
Haha! niet consequent genoeg met betrekking tot drijven: 1 x been geven en reactie eisen, niet blijven drijven... Valt niet mee bij twee totaal afgestompte paarden hoor!


Tja, dit is bij ook vaak een probleem. Ik ben te lief en mede daardoor niet consequent genoeg. Wat betreft dat been geven, maar met wel meer dingen (verzorgen en rijden Schijnheilig ) Ik weet het wel, maar vind het moeilijk om me over dat "medelijden" gevoel heen te zette. Ik moet er bij zeggen dat ik het idee heb dat er bij Andrew zijn buien vaak ook een lichamelijke reden achter zit...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:49

mijn probleem WAS dat ik bij een volte heel snel met hand over de hals deed, heb snel afgeleerd
Nu moet ik nog afleren dat ik als ik wil halthouden mijn voeten niet uitsteek Haha!

Voor de rest rijd ik zonder problemo's

Ik heb mezelf en met hulp van me instructrice waar ik priveles van krijg geleerd dat ik aan het been rijd!
Ik heb dna ook toen Irene beleerd aan me been, zodra ik erop zat en legde me been eraan liep ze mooi aan de teugel *droom* wat was dat een heerlijke tijd

[edit:Anna-Jelly] hahaha, wat heb ik een hoge eigendunk sjong, voor de rest rijd ik zonder problemo's nou dat dnek ikz elf dus ik weet dat ik me hand soms te veel span dat ie gaat pianospelen [/edit]

-xxx- Maaike

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anna-Jelly op 2001-09-30 12:45 ]</font>

carola

Berichten: 8688
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 16:24

Oja! Ik las net iemand die de handen te wijd deed; nou, dat voeg ik bij deze ook maar aan mijn lijstje toe...

Maar toch: wel een beetje optimisch blijven hoor! Ik ben het helemaal met sonja eens, dat je wel je zwakken punten moet zien en erkennen, maar je pluspunten mag je ook wel eens bekijken. Anders word iedereen hier zo depri.... Huilen Verdrietig

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:14

ik ben altijd in voor een gevecht Haha! Frusty moet meer op mn zit rijden, recht op zitten, stoppen als het goed gaat en niet doorgaan voor het nóg beter, ontspannen, te weinig motivatie, rustig blijven, meer belonen, consequenter zijn,de tijd nemen, wat meer vertrouwen hebben, niet alleen de slechte/zwakke punten zien, maar ook de goede, een keer niet nét zo eigenwijs zijn als mn paard Haha!
uuuh zal ik nog even doorgaan Frusty
nah
ik ganu maar over naar het toppic sterke punten! Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:23

Hm, ik heb nogal wat zwakke punten Haha!
Ten 1e ben ik niet streng genoeg met rijden, tenen naar binnen lukt me ook niet echt (vooral in galop), ik spoor ook bijna constant aan en als ik met mn ene been aanspoor doet de andere gezelli mee Verward Scheve mond\
BTW Ik heb nog wel meer zwakke punten hoor
_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-25 17:07 ]</font>

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:25

Ik heb veel meegemaakt te paard en ik ben soms bang ,meestal is t weg maar soms als er iets gebeurt dan komt t weer terug en dan verkramp ik helemaal .Ik Probeer dan door mijn buik te ademhalen en tegen mijzelf te zeggen :stel je niet aan (achterover zitten),dat help dan maar t komt steeds terug.Ik moet ook als angstige gedachten opkomen mijzelf dwingen om niet zo te denken.(ik rijd overigens al 25 jaar hoor ).Dit beperkt mij in mijn mogelijkheden .

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:41

heb te weinig geduld Boos!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:56

Als ik bijv met opzadelen boos op een paard ben geweest moet ik heel erg opletten dat ik met rijden gewoon weer heel vriendelijk ben! Ik heb nog weleens de neiging om die boosheid in het rijden te gebruiken of als ik chagerijnig ben dat ik het niet op mijn paard afreageer!

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:38

UHM... naar benden kijken en dat ik teveel met mijn handen rijd maar aan beide word hard gewerkt.
Ok er zijjn altijd dingen die beter kuneen maar dit is echt mijn zwkste

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:23

Hakken te ver omhoog als ik drijf en niet zo goed rechtop zitten Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:03

Mijn instructeur.... *LOL* Hij is heel goed, maar hij vind zit en houding niet # 1 priority. So: I love him. Ik zwabber met mijn benen, hou mijn handen plat (pianohandjes), trek m'n hakken op, zet m'n armen opslot etc. Maar dat is niet zo erg volgens mijn instructeur. 't Gaat om t paard, en niet om hoe t eruit ziet in 1e instantie dan...
Mijn echt zwakke punt is dat ik t al heel snel goed genoeg vind. Ah, hij doet zo zijn best. Voor z'n conditie en verbetering moet hij dan gewoon nog minstens 10 minuten echt zwaar sjouwen.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:41

ik heb me schouders te veel naar voren! Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Boos!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:40

Ik heb zowat alles wat jullie zeggen Knipoog Haha!

ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:32

ahum, ik rijdt nog geen 2 jaar. dus mijn waslijst is gigaaaaaa.
maar niet alles tegelijk dus dit zijn de dingen waar ik en mijn instructeur mee bezig zijn:
ontspannen voorwaarts neerwaarts rijden
meer meebewegen met de handen en de mond volgen
minder drijven, veeeeeeeel minder drijven
betere stelling met rechts aangaloperen (springt vaak verkeerd aan)
mijn onderrug minder hol maken
oops..ik moet uitkijken dat ik de lijst niet afmaak.
gelukkig kan ik sinds een maand heel netjes vanuit stap in galop, en daar ben ik weer rezue trots op. Ook handig want de galop die erop volgt is relaxter dan vanuit draf.Zodat ik de galop beter kan oefenen. DUS! kijk ook naar de positieve punten !!!!!!
Daarbij...het wordt steeds leuker~!!!!! en daar gaat t om ..toch??

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:11

hoi,

Ik doe te veel met m'n handen ( ben niet hard in de mond ofzo maar ik stuur niet genoeg met m'n benen meer met m'n handen ) En ik kijk naar beneden ( word nu al steeds minder! *LOL* Lachen ) om te kijken of ze nog wel netjes rechtgesteld loopt enzo.

-x- Daphne

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:45

Hmmz.. kijk erg veel naar beneden. Heb wel eens tijden dat ik juist goed naar voren kijk, met zo'n verwaande blik Extreme duivel Mijn hakken druk ik niet ver genoeg uit en gaan weleens naarboven. In de galop doe ik dat BTW wel errug goed al zeg ik het zelf!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:43

Mijn zwakke punt is 4 dingen tegelijkertijd moeten doen en dan 1 ding vergeten. En te perfectionistisch zijn alles goed willen doen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:45

Dat ik mijn linkerhand meer moet ontspannen.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:46

Mijn zwakke punt zijn mijn benen.Maar daar wordt ook kei hard aangewerkt Haha!

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 19:51

Ik heb drie jaar gereden en na 3 jaar rij ik pas weer.
(eindelijk)
Ik moet heeeel erg wennen, maar ik vind het erg leuk.

Nu heb ik nog een heleboel punten van wat ik zeg dit moet beter.

Ik heb op mijn vorige manege niet goed les gekregen.
De hulpen heb ik op verschillende manieren geleerd en ik raak hier door echt door de war.

Maar ik zal na een tijdje wel weer in het rijden komen.

Het allerleukste is toch het omgaan met de paard (vind ik)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:11

Een heleboel dingetjes die er weer insluipen omdat ik al een tijdje geen les meer heb. Maar...binnenkort krijg ik heel goed les en dan hoop ik dat alles weer wordt verbeterd!

Na het rijden ben ik altijd boos op mezelf omdat ik iets niet goed heb gedaan. Al ging alles fijn op 1 ding na, dan blijf ik daar in mijn hoofd over door maken, ik ben nogal perfectionistisch. Ik kan een hele dag boos op mezelf zijn, als ik iets heb gedaan wat niet goed was.

Dat is ook een slecht punt, ik kan dingen niet van me af zetten, dingen die niet goed zijn gegaan. Ook bijv. als ik in een proef een domme fout heb gemaakt. Dan kan mijn hele dag verpest zijn. Ik moet leren dat van me af te zetten.

Wat wel een pluspunt is, denk ik, is dat ik veel nadenk over het rijden, ook veel erover lees, en altijd open sta voor nieuwe methoden.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:20

Citaat:
Op 2001-10-04 17:11, schreef Jura:

Na het rijden ben ik altijd boos op mezelf omdat ik iets niet goed heb gedaan. Al ging alles fijn op 1 ding na, dan blijf ik daar in mijn hoofd over door maken, ik ben nogal perfectionistisch.

wow, weet je zeker dat ik dat niet per ongluk heb geschreven?? Verward dit is precies waar ik last van heb, de goede dingen vergeet ik meteen, maar de dingen die minder gaan blijven me bij en daar word ik zo kwaad van..
maar na gister weet ik het helemaal zeker: mijn allerslechtste punt is dat ik zo weinig durf...(springles gister Frusty )

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 07:58

Ik kan eigenlijk ook niet achterblijven he!

Nou komt ie: Ik ben (haast) nooit tevreden en laat ook rustig m`n dag verpesten doordat ik slecht gereden heb.
Twee dingen waar ik de laatste tijd heel hard aan gewerkt heb is mijn houding en zit en het "iedere stap is van jouw" rijden. Ik moet zeggen dat m`n houding enorm verbeterd is maar ik heb er ook heel wat bloed zweet en tranen in gestopt haha! Heel veel zonder zadel rijden, echt concenteren dat je je zelf nergens vast zet, blijven ademen, geen gekrulde tenen etc. Maar het is niet voor niets geweest!

Mijn meest recente probleem (en eigenlijk een probleem wat ik altijd gehad heb) is dat ik vaak net ff te laat ben of teveel "op safe" rijden. Hem op het achterbeen zetten, iedere stap, ophoudingen etc. vergeet ik nog weleens. Maar ook dit gaat nu eindelijk beter. Ik weet het, ik ben er nog lang niet, maar ik weet op z`n minst waar (en hoe) ik aan moet werken!

BTW, Laui! Ik vind een goede en onafhankelijke houding en zit toch wel een eerste vereiste om goed te kunnen leren paardrijden. Dit is nodig om de hulpen op de juiste manier te kunnen geven.

Als je bv. je benen optrekt bij het aansporen, dan druk je daarmee je knieen tegen het paard aan, en vertel je hem te gaan en te stoppen op het zelfde moment. Als je je handen niet rechtop houdt is er ook geen rechte lijn van het bit naar je elleboog en zwabberende benen zijn storend voor een paard. Ik vind het gewoon raar dat je instructeur dat allemaal minder belangrijk vindt Verward