die kop MOET omhoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

die kop MOET omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 11:38

Paddy is nu wel voortaan zo dat ze niet meer wegloopt voor mijn been. Kan haar fijn naar mijn hand toe rijden en ze geeft na, piece of cake, zowel in stap, draf en galop. MAar in het halt houden MOET haar kop omhoog, en ze verrekt het om na te geven. Ik heb het echt geprobeer op te lossen, door bijvoorbeeld steeds langzamer te laten stappen tegen het stilstaan aan, maar staat ze eenmaal stil, dan HUP, weer die kop omhoog. steeds als die kop omhoog gaat, rij ik haar weer vlug voorwaarts zodat ie terug omlaag gaat. Maar ik krijg haar niet zover dat ze nageeft in het halthouden. Ze verrekt het gewoon. toen aan de dubbele longe geprobeerd, maar wederom hetzelfde verhaal, totdat ik haar zoveel voorwaarts laten lopen dat ze voort moe was en ja hoor, toen deed ze het pas! Iemand een gemakkelijkere manier?

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 14:06

bij druk op de teugels moet ik voorzichtig zijn, want ze trekt terug of ze komt zelfs omhoog.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 15:59

dat kan ik niet jippie. Heb ik al geprobeerd maar ze doet het niet. Ze gaat dan juist met haar mond terugdrukken tegen het bit en brengt haar hoofd dan nog hoger om nog meer tegendruk te geven. En als ik dan de druk opvoer komt ze uiteindelijk omhoog.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:34

met slof of bijzet zet ze zich. DAn komt ze er toch tegenin. Ze doet dan haar hoofd alleen maar niet omhoog omdat ze het niet kan, maar ze spant dan haar onderhals en kaakspieren.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:42

hm, sta tegenwoordig op een andere stal lovely. ik krijg meer druk in de hand omdat ze met haar mond al tegen mijn hand aan komt ja. Ik heb geprobeerd het met mijn been op te lossen en dan komt ze inderdaad wel weer omlaag maar........... ze loopt dan ook weer aan, dus geen halthouden dan. Ga ik weer terug naar het halthouden, heel geleidelijk aan zodat ik haar terug kan laten komen tegen het halthouden blijft ze omlaag. staat ze stil dan HUP! weer omhoog die kop.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:56

Het is inderdaad paddy Lovely, en Adrienne, ik zou liever zien dat je er bij bent dan kun je kijken en zien wat er gebeurt. kunnen we iets afspreken? (niet van het weekend want ik ga met de paarden naar de veluwe!) Haha!

DAt hele ronde instellen Lielle, ik zal het eens proberen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 10:10

Antoinette"]
Heb je het al eens geprobeerd met schijnovergangen? Iedere keer als je wil gaan halthouden en het hoofd komt omhoog weer wegrijden. Dit steeds maar weer, maar wel steeds een stukje langzamer en steeds een stukje meer naar het halthouden.
[/quote]ik doe niets anders. Daar begin ik juist mee. Dat heb ik hierboven al beschreven.
[quote="germie"]
en hoe doet ze het vanuit het halsstrekken en dan terug? komt ze dan ook omhoog? Je moet dan op je zit rijden.
[/quote]
zal ik eens proberen. Halsstrekken doet ze namelijk weer heel goed, ze volgt mijn hand meteen.
[quote="Tyrza"]
Het klinkt op het eerste gezicht als dat hij zijn rug gaat vastzetten in de overgang. Rij eens overgangen stap/draf in het schoudervoor/schouderbinnenwaarts. Op die manier moet hij zijn rug loslaten. Let erop dat je aktief naar het bit toerijdt en echt goed let op het ruggebruik (hou het binnenachterbeen zeer aktief en laat het goed onder de massa lopen). Het begin zal moeilijk zijn, omdat hij zichzelf meer moet dragen. Uiteindelijk kan je ook schakelen in de draf en zo heel klein (en aktief!) in de zijgang laten lopen. Probeer zo dan eens toe te werken naar het halthouden. Voel je dat hij omhoog komt, rij dan meteen weer door. Meestal worden ze ook trager in de gang als ze hoger in het hoofd gaan lopen, dus dat is voor jou een teken om hem onmiddelijke weer te aktiveren.

Dit kan je uiteindelijk ook eens oefenen op een cirkel. Probeer zoveel mogelijk van hand te wisselen om die rug los te houden en beide kanten niet al te veel te belasten (zowel fysiek als mentaal).
[/quote]
het is inderdaad mogelijk dat ze haar rug vastzet ja. Zal eens wat meer overgangen rijden en sneller achter elkaar. overigens kan ik doorgaans gemakkelijk aan haar achterbeen komen. Maar nu is ze hengstig en dat moet ik er wel bij zeggen; ze is dan ongehoorzamer en komt meer in verzet.

[quote="Suzanne F. schreef:
[
Dan is je paard echt niet op de juiste manier nageeflijk gereden! Ik zou zeggen, neem goed les en voed je paard op want nageven is een gehoorzaamheidsoefening. Ieder paard kan in het halthouden nageven, doen ze dit niet, dan zit er iets goed mis in de africhting.

Als ze stil staat, wat lichte druk op beide teugels en daar moet ze op afbuigen zoals Jippie zei. Als ze er tegen inkomt, druk houden en als ze omhoog gaat, echt heel hard afstraffen want dat mag ze niet doen! Maar zoals ik al zei: jouw probleem zit al in je hele rijden en vast niet alleen in je halthouden. Een echt nageeflijk van achter naar voren gereden paard geeft altijd na op lichte druk van de teugel.
[/quote]


Ik neem goed les suzanne, en ik heb al veel bijgeleerd en ze is al nageeflijker dan ze ooit geweest is. Maar paddy is het moeilijkste paard wat ik ooit gereden heb. Ze geeft veel verzet, veel dingen die ik van haar vraag maken haar kwaad. paddy is een van achteren naar voren gereden paard, zoals ik al zei, in de draf en galop doet ze het goed. Ik hoef haar van achteren gewoon aan te drijven en aan de voorkant wat op te vangen en dan kmot ze wel. MAar ik moet er ook bij zeggen dat ze nu wat tegen mijn been in kwam (ik krijgen, zij haar buik tegen mijn been aan gooien) maar ja, ze was ook hengstig.

als ze cooperatief is, kun je je geen fijner paard voorstellen maar als ze zo is.......... je kunt nu bieden, dan is ze van jou!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-09-03 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 10:15

jaja tyrza, ze is inderdaad geneigd met name met wijken naar links om over de schouder naar buiten weg te glippen. ik gun het allemaal wel tijd hoor, maar paddy heeft altijd 50x zoveel tijd nodig dan elk ander paard dan ook.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 10:29

Ik los het inderdaad op met minder stelling of zelfs wat naar buiten te stellen, dus opvangen met de buitenteugel. misschien is ze r.a wat trager, ze heeft ook een scheef bekken he. Rechts staat lager dan links.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 11:53

dat lukt niet zo goed tyrza. want tegen dat binnenbeen komt ze ontzettend in verzet. Ik mag het dus niet oplossen. Ze wordt dan piswoest en gaat haar linker achterbeen dan flink hoog optillen bij wijze van dreiging (ook al is dat een mooi gezicht).

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers