persoonlijk vraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 13:59

Wat is jullie zwakke punt met rijden?


De mijne is dat ik teveel met handen rijd Frusty (word hard aan gewerkt) en dat ik net iets stiller mag zitten voor mooi.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:07

uhhhm oke, komen ze Haha! ik rijd al best lang, maar de laatste tijd niet veel meer.
Iedereen zegt dat ik gewoon zacht ben met mijn handen, maar naar mijn idee toch de hard....tja..haha
Ik heb nogal eens de neiging om voorover te gaan zitten. En ik moet mijn been leren te laten afhangen i.p.v. telkens te drijven Schijnheilig Heel wat dingetjes om bij te schaven natuurlijk, maar ja, dat moet ook juist!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:07

Ik kijk teveel naar beneden. Ik wil altijd graag zien hoe ze loopt en dan houdt ik mijn hoofd niet rechtop. Verder heb ik de neiging om mijn handen te laag te houden.

daffie16
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-09-01
Woonplaats: leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:17

tja steef ik kan bij mezelf heel wat zwakke punten vinden. Frusty maar mijn zwakste punt is toch wel dat ik nooit mijn galop wisseling nooit zo heel soepel kan laten verlopen en hoe dat komt weet ik nog steeds niet. Frusty
gr's daf

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:25

tja ik ga snel te ver voorover, zit bijna constant aan te sporen (merkte ik toen ik bij gerald reed, op de manege doe je t bijna onbewust) en verder weet ik eigenlijk niet, heb nogal de neiging om mn handen "plat" te zetten zeg maar. niet netjes rechtop dus. maar dat voorover gaat de laatste tijd beter, ben hard bezig om t mezelf af te leren

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:51

Ik bungel teveel met mn onderbenen. Dan zijn ze helemaal ontspannen en dan bungelen ze zo heen en weer.
En ik houd mn handen plat

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:59

Ik heb soms de neiging om m'n rechterhand vast te zetten, altijd de rechter, nooit de linker. Niet vast op de schoft ofzo, maar gewoon helemaal verkrampen in m'n schouder, van een meeverende hand is dan totaal geen sprake meer. Als Gips lekker ontspannen loopt te sjouwen dan is het geen probleem, maar als ze druk en stresserig gaat lopen doen dan zet ik gelijk die hand weer vast, met als gevolg nog meer verzet van haar (logisch).
De remedie: Lange teugel en proberen die schouders weer te ontspannen, daarna weer rustig oppakken en opnieuw proberen.
Ik probeer er zo veel mogelijk op te letten, bewust spannen en ontspannen en dat heeft gelukkig resultaat.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:01

Ik probeer te stil te zitten en doordat ik te stil wil gaan zitten blokeer ik mijn bekken en ga ik juist stuiteren Eigenlijk heb ik hier nooit problemen mee maar wel in de middendraf en de uitgestrekte draf en ik zou nog meer rechtop moeten zitten Lachen ach ja ookdaar wordt aan gewerkt Lachen

Floor
Berichten: 54
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:06

ik heb wel meer mindere punten, maar de ergste zal maar zeggen is dat ik niet met me rechterhand rij en veel meer met mijn linkerhand, gevolg, pommelien is rechts veel minder ontwikkeld dan links, daar zijn we nou heel hard mee aan het werk en het gaat al beter nou, vooral omdat van iedereenm die ik les krijg, het steeeeds herhaalt en ik er zelf veel op let, en wat ik ook nou sinds een maand mezelf aan heb geleerd, is dat ik scheef zit, maar dat is er alweer bijna uit.....

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:25

Ik wijs met m'n punten van m'n tenen vaak te ver naar buiten. En als ik op de rechterhand zit gaat alles een beetje makkelijker dan op de linkerhand, maar jah. Nobody is perfect toch? Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:38

ik heb de neiging om met aansporen mijn been te ver naar achteren te doen. Frusty en mijn handen vaak te laag.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:41

Oké daar gaan we dan:
Ik zet mijn rechterhand/arm vast.
Ik gebruik mijn binnenbeen te weinig
Ik zit voorover
In galop hang ik mee naar binnen in de bocht

Dat zijn wel de ergste problemen, maar ik heb ook alle standaard problemen van een ruiter die pas 2,5 jaar rijdt.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:22

ik moet mn handen stiller houden...en ik steek volgens mij mn tenen te ver naar buiten, maar daar wordt nooit wat van gezegd Verward
En ik moet denk ik ook mn benen stiller houden.
De laatste 2 dingen wordt nooit wat van gezegd op de manege, maar ik zie dat in de spiegel...

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:47

O jee...wel meer!vooral dat ik mijn tenen te veel naar buiten draai, teveel drijf, ze moet zelf lopen en niet aan de gang gehouden worden en dat ik altijd te veel verwacht!En daar word ik erg gefrustreerd als dat niet lukt.. Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:21

Ik kan hem (nu met de last van mijn stuitje zeker niet) uitzitten in de uitgestrekte draf, en dan is een 20x60 bak echt onwijs lang hoor.
Verder drijf ik ook te veel.
Het aller grootste probleem is denk ik nog wel dat ik niet kan rijden als er iemand kijkt. Ik wil het dan te netjes doen, zodat het juist helemaal niet gaat Frusty Ik ga dan veel te veel lopen rommelen, maar dat is niet zozeer een rijtechnisch als wel een tussen de oren probleem Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:26

Ik kijk teveel naar beneden en ik houd mijn handen niet mooi rechtop. Hier ga ik de komende tijd flink aan trainen.
Ach en er zullen nog wel veel meer punten zijn waar ik aan moet werken.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:26

Ik moet m'n schouders naar achter doen en m'n tenen een beetje meer naar binnen. En niet buigen als Dien moet buigen. Haha! Haha! Haha! Ik buig meestal nog harder dan zei doet!
XXX
Ciska

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:28

Mmm, das erg veel. Ik ga ze ook niet allemaal opnoemen hoor!! Haha!
- ik wil te veel
-pak te veel vast met mijn handen (wat lijdt tot een bessure)
-ik drijf constant
-druk mijn hakken niet uit
-heb mijn tenen naar buiten

En zo kan ik nog wel even doorgaan!! Hihi!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-09-23 17:30 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:34

Mn houding, kijk te veel naar beneden, en ga daardoor ook naar voren zitten, krijg je erg last van je rug van! Frusty

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:32

ik kijk te veel naar beneden en ik zet mijn rechterhand soms te vast.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:37

Ik ga voorover zitten. Echt heel irri, maar ja, ook ik werk eraan.
Mijn beenligging is mijn sterkste punt. Maar ja, dat moest ook wel. Op m'n oude pony lag ik er namelijk meteen naast als ik 'onterecht' zou drijven.... Daar heb ik dan ook heel erg van geleerd om goed te zitten. Op haar moest ik wel rustig met benen en handen rijden.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:46

Ehm moet ik dacht echt allemaal opschrijven? Dan ben ik morgen nog bezig Haha! Nou oke een aantal punten zijn:

- ik moet meer naar achter zitten (gaat de laatste tijd een stuk beter Pling )
- handen rechtop en vuisten gesloten houden
- Hakken uitdrukken en benen lang houden
- Handen nog stiller houden
- niet blijven drijven

ect...

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:51

Ik draai m'n tenen naar buiten en als ik aanspoor leg ik m'n benen te ver naar achteren.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:27

Als ik aanspoor trek ik mijn benen heel erg op. En soms wil ik nog weleens voorover zitten, maar ik ebnw el erg vooruit gegaan vindt ikzelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:45

Mijn allerallerallerzwakste punt is dat ik me vreselijk kwaad kan laten maken door Milena. Wij hebben allebei hetzelfde licht ontvlambare karakter, en daardoor kunnen we elkaar helemaal gek maken.
Als ik TE kwaad ben, las ik een verplichte pauze in voor ons; we gaan dan vijf minuten stilstaan in de bak. Milena moet dan met haar hoofd helemaal naar beneden staan en geen poot verzetten, en ik moet zorgen dat ik me ALLEEN maar bezighoud met dropjes uit hun papiertje pulken en afkoelen....

Na vijf minuten neem ik m'n teugels op, rijd ik weg, en dan gaat het bijna altijd een stuk beter. Zo niet, dan beginnen we helemaal opnieuw.

Oh ja, als ik dus echt ZO kwaad ben, dan scheld ik en dan noem ik termen waar de meeste beschaafde mensen nog nooit van gehoord hebben. Ook dreig ik Milena dan met huifkarrencentrums, kinderboerderijen, oor afknippen (ritsje erin en je hebt een leuk portemonneetje *LOL* ) en andere gruwelijke dingen....