Achter overspringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Achter overspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 19:35

Wat is de aanleiding van achter overspringen in de galop? Probleem ligt bij de linkergalop. En wat kun je eraan doen? Zowel onder het zadel als aan de longe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:30

Hoe oud is je paard en hoe ver in de africhting? Het kan te maken hebben met de balans. Misschien heeft ie erge moeite met de linkergalop?
En weet je zeker dat het geen andere (medische) oorzaak heeft?
Met rijden zou ik proberen wat bij elkeer te rijden in de galop en goed blijven ondersteunen met been en de juiste stelling houden.
Anders geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:31

Vaak balans problemen
Niet recht in het lijf zijn en het daardoor niet vol kunnen houden.

wat dan ook de dingen zijn waar je aan moet werken Lachen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:05

Mijn paard doet dat ook als we linksom galopperen met name onder het zadel.
Met het longeren op de linkerhand springt ze heel vaak ook verkeerd aan.
Bij Flanna is het in ieder geval gebrek aan balans. Ze is dan wel 9 jaar maar nog niet goed ingereden.
Met voltes linksom valt ze erg naar binnen of begint ze steeds harder te draven omdat ze geen goed evenwicht heeft.
We merken wel dat als we de dag tevoren gelongeerd hebben dat het de dag erna een stuk beter gaat.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:41

Heeft waarschijnlijk idd met rechtrichten te maken. Wil hij linksom moeilijker inbuigen in zijn lichaam, zwaait hij de achterhand uit als je linksom een volte rijdt of een overgang naar de linkergalop maakt?
Probeer meer aan het rechtrichten te werken en maak beide kanten even buigzaam. Tijdens de voorbereiding op de overgang naar de linkergalop evt. de achterhand iets naar binnen zetten, daarbij oppassen dat hij niet op dat moment de buitenschouder eruit drukt. succes!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:16

Ik zie dat ik de vraag niet helemaal goed gelezen heb, dacht dat het probleem in het aanspringen zat *sorry Clown *

Maar dan nog komt het op hetzelfde neer als wat ik hierboven schreef. Rechtrichten, dus beide kanten van het paard even buigzaam maken en ook in de galop zelf de achterhand erbij houden (iets naar binnen zetten)
nogmaals succes Lachen