Laag, diep en rond, systeem om over na te denken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:36

Nadat onze Mow gevallen was, konden we eigenlijk dit paard niet meer ontspannen rijden. Huilen
Hij is in DAP Bodegraven toen behandeld (gekraakt). Ach gut
Het paard mankeerde toen volgens de artsen helemaal niets meer, maar ik kon er, ook niet met behulp van wel 4 verschillende instructeurs, niet met goed fatsoen op rijden. Hij was braaf hoor, bokte niet maar hield gewoon zijn neus richting sterren. Verward
Toen kreeg ik mijn huidige instructrice. *LOL* Zij heeft met haar paard ook veel ellende gehad en heeft Solange er bij gehad.
Volgens de methode van Solange zijn we toen die bolle gaan trainen. Ik ben nu bijna een jaar verder... het paard zijn rug is in een woord fantastisch te noemen. OK dan! Tuurlijk geeft ie nog problemen ... maar welk paard is altijd even goed bij de les??? En als hij ergens last van heeft (buikpijn = normaal bij de mijne) of beetje spierpijn dan schiet ie gelijk weer in zijn oude houdinkje... maar er zit echt vooruitgang in. OK dan!


Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:24

LDR rijden gebeurt op een dusdanige manier dat het paard denkt dat ie ut zelf doet. Dus op een zeer diervriendelijke manier!! Als je paard eerst niet wil lopen en altijd in verzet is en dan op een gegeven moment vertrouwen heeft en dan super gaat lopen, dan denk ik dat je goed bezig bent.

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:08

Marijn4045 schreef:
Om nog even op dat zweten terug te komen…

Ik heb sinds 2 weken les van een andere instructeur en ben van een vrij strakke ‘opgerichte’ houding (stijl van mijn vorige instructeur) terug gegaan naar een lagere en veel rondere trainingshouding. Doel hiervan is uiteraard om Tjal veel losser in de bovenlijn te krijgen en hem, ook door een lager basistempo, de kans te geven zijn passen helemaal af te maken en wat meer te gaan dragen. Tjal pakt dit heel fijn op en ik kan hem ook al veel beter stukjes terugzetten op het achterbeen en dan weer weg rijden. Resultaat van zo’n sessie is, dat hij vooral zweet (zeiknat is) in zijn flanken, bij zijn broekspier en bovenop zijn kruis. Als ik Tal longeer, stel ik hem met touwtjes vrij rond in en laat hem regelmatig balkjes lopen. Dan is hij puur op zijn onderlijn zeiknat.

Ik begrijp uit het stuk dat de manier van zweten na het longeren heel gewenst is, maar bij het rijden dus niet? Ik had zelf de ijdele hoop dat hij zó los moest gaan laten op zijn kruis en moest gaan zitten, dat hij daarvan zweette. Zou ik dat dan mis hebben?
Nee hoor je hebt het niet mis!!! Als we goed getraind hebben is hij nat achter het zadel (schuim) en de broekspieren.
IK zou zeggen gewoon doorgaan OK dan!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers