Wat als paard aan teugels trekt in overgangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Wat als paard aan teugels trekt in overgangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 23:43

Het paard waar ik op rijd (verzorgpaard) rijd heel fijn, lekker aan het been loopt netjes nageefelijk maar heeft 1 vervelend punt. als ik een stapje terug neem dus van galop naar draf of van draf naar stap of van stap naar halt, dan gaat hij in de teugels hangen.

Dus zodra ik een versnelling terug ga dan gaat hij aan de teugels trekken, waardoor ik voorover val en dus uit balans raak, hierdoor hobbel ik soms nog wel een halve ronde verder voordat ik weer eindelijk netjes zit en hij weer nageefelijk loopt...

hoe kan ik voorkomen dat hij in de overgang gaat trekken aan de teugels maar dus gewoon netjes nageefelijk blijft lopen...

Het gaat hier dus wel alleen over het moment als ik een versnelling lager ga he!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 00:01

ik heb dit geprobeerd, ik probeer sindsdien geprobeerd mijn handen helemaal stil te houden, en alleen terug te nemen op zit. dus echt NIKS met mijn handen te doen, maar nog gaat hij op dat moment de teugels uit mijn handen trekken, en dan?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 09:39

Kleintje schreef:
Maak jezelf denkbeeldig klein bij de overgang terug.


maar ik heb juist geleerd om mezelf lang te maken :S mezelf groot en zwaar te maken, en mijn benen ook uit te drukken (wat bij mij vaak resulteerd in naar voren maar goed, dat is mijn eigen fout!)

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:25

dank voor de tips, ondanks de regen heb ik vandaag toch nog gereden. Ik geloof dat het weer me goed gezint was, het was precies een uur droog Tong uitsteken

maar het ging al een stuk beter! Ik ben vooral heel erg aan het overgangen rijden nu, en dat gaat best goed... hij trok ook niet meer zo heel erg aan de teugels nu, alleen af en toe als ik vanuit de draf naar de halt wilde...

Ook is het me nu gelukt om hem vanuit de galop zo terug te nemen dat hij gelijk verzameld liep en rond liep.. dit was me eerder nog niet echt gelukt. Normaal liep hij uit de galop helemaal uit elkaar gevallen met de kop in de lucht, dan drukte hij zijn rug weg en kon je dus echt neit doorzitten want dan hobbelde je alle kanten op. Nu ging dat prima, ik heb nu telkens vanuit de galop nog een tijdje doorgezeten... (ik vind dit best belangrijk, mocht ik namelijk ooit nog eens zonder zadel gaan rijden...)

morgen heb ik trouwens mijn eerste les...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 20:32

Liekjuh schreef:
en je krijgt weer les dat is ook al een slimme zet !
Veel Suc6 ermee
Groetjes


Idd... ik ben zelf maar een simpele (slechte) b ruiter, terwijl het paard M1 heeft gelopen, als het dus fout gaat weet ik bijna honderd procent zeker dat het aan mijn belabberde rijkunsten ligt.. daarom ben ik ook blij dat ik de mogelijkheid heb om les te nemen. (ik rijd dit paardje pas 2 weken) Morgen is de eerste en ik ben erg benieuwd. Ik wil heel graag beter dressuur leren rijden, maar heb altijd op manege pony's gereden en van les is bij mij op de manege ook niet echt te spreken... dus dit is een super mogelijkheid voor mij!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers