Mijn houding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Mijn houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 19:55

Dit ben ik dus, tijdens een wedstrijd.
Wat zeggen jullie nou van mijn houding? En tips om die te verbeteren? Op mijn protocol stond namelijk: handen meer naar voren, teugels korter.

Toen ik het las dacht ik: ja, klopt wel, maar nu ik deze foto zie, ga ik twijfelen. Cheese! Verward

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Afbeelding

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:56

benen aan je paard laten niet uitgaan steken. Kan vannaf hier nie zo goed zien maar het lijkt zo

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:10

Het kan zijn dat je de teugels op dat moment net strak had. En in de rest van de proef niet...
Ik weet niet of je dit altijd doet, maar je moet niet naar het hoofd van je paard gaan kijken, of hij nog wel mooi naar beneden loopt. Doe je schouders mooi naar achteren en hoofd omhoog. Dan heb je al veel meer uitstraling! Veel succes met je volgende wedstrijd, groetjes!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:12

armen meer plooien misschien? en teugels dan een klein beetje korter. het is een draffoto, dus momentopname, maar misschien meer op je kont gaan zitten. maar kan goed zijn dat je juist ging staan in de beugels.
idd, benen niet zo afsteken. bovenlichaam iets meer naar achter, zodat je paard wat meer voor je loopt.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:54

Bovenlichaam iets meer naar achter, dat ziet er ook vrij gespannen uit. Tenen niet naar buiten steken en je armen iets meer plooien.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:14

niet je schouders aan spannen, die moet je volgens mij iets meer naar achteren brengen en idd niet je tenen afsteken. Veel succes, hopen dat je houding verbeterd, 't is moelijk een verkeerde houding af te leren(ik heb zelf ook geen geweldige houding)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:42

op je kont zitten, heel ontspannen, schoudertjes los en voetjes los, niet nijpen met de knieën als je dat zou doen.

doe eens effe die stijgbeugels uit en draai eens wat met je voeten, doe ze terug aan, dan voelen ze iets korter en kan je mss wat meer ontspannen.

verder soepele schouders, niet verstarren (haha gemakkelijk gezegd) en die armen meer gehoekt (boven/onderarm) houden.

gemakkelijk te vertellen hoor, maar doe het maar eens!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:36

het lijkt wel ofdat je niet goed op je kont zit, dat je meer op je zitbeenknobbels moet gaan zitten. Het lijkt ook inderdaad dat je je voeten uitsteekt, maar volgens mij ligt dat aan de foto hoor... jah en inderdaad schouders naar achteren en armen/handen ontspannen. (succes Knipoog)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:52

:S Ik dacht dat je aan het lichtrijden was, dus echt meer op je kont zitten.
Het is wel een beetje lastig om het maar van 1 foto te zeggen, iig je benen niet afsteken en je tenen meer naar binnen.
Schouders meer naar achteren, dus eigenlijk alles wat hier al genoemt is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:58

Dat van je handen, dat zie ik op deze foto niet zo. Maar je mag idd wat meer gaan "zitten". Ik denk dat je benen dan meteen wat meer aansluiten ipv afsteken.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:02

Je zit te rechtop, je zit stijf met een holle rug.
Je bekken iets kantelen, op 2 zitbeenknobbels zitten (alsof je je rits wil dicht doen).
Hak naar beneden, ellebogen buigen en aan je lichaam houden. Dan hou je de heupen en je bekken beter gesloten en onder controle.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:53

Zitten! Op je kont, hand voor en je paard naar je hand toerijden. Benen gewoon recht houden, misschien iets spelen met de beugellengte zodat je wat makkelijker kunt zitten.
Maar vooral, hand voor, neus in de lucht, lief lachen en gaan! Daar verbetert een houding enorm van.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:01

naar ijn mening heb je de beugels een gaatje te lang en zit je te veel met je gewixht op de voorhand.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:20

volgens mij is het nog niet gezegd: tenen naar binnen

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:00

Sluit me bij iedereen aan Haha!
Tenen naar binnen, hakken omlaag.
De foto is een beetje 'lomp' gemaakt.... Als je een andere hebt, kun je die beter hier neer zetten.
En idd je beugels een gaatje korter.
Verder heb je een erg mooi paardje Knipoog

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:43

Heb je niet meer foto's? Dan kunnen we misschien een iets duidelijker beeld krijgen!
Op deze foto zou ik inderdaad zeggen, ontspannen zitten op je kont, beugels een gaatje korter, zodat je niet op je tenen rijdt, naar mijn idee trek je je benen wat op, dus beugels gaatje korter, tenen naar binnen, hakken omlaag en iets naar buiten draaien.
Maar goed, deze foto is een momentopname.
Veel succes!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:28

Aan deze foto alleen het volgende aan te merken:
-tenen naar binnen
-handen rechter op en betere knik in de elleboog
-hakken omlaag en de bal van je voet iets beter op de beugel
-je beugels geen gaatje korter, je zit met je knieen al tegen het zadel aan.
-dieper gaan zitten, dan kun je je hakken ook beter uitdrukken.

veel succes!
Wel een leuke foto, en zeker een mooi paardje

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:02

Je zit er veel te stijfjes op.. probeer iets losser te zitten dan ziet er het direct al anders uit

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 14:02

Het is idd een draffoto en ik ben dus aan het lichtrijden. Geen idee op welk punt de foto eigenlijk genomen is.

Hier een stapfoto, van achteren. Mijn benen steken hier niet af.
Afbeelding

Hier een foto van de middendraf. (let niet op mijn paardje, ze schoot een beetje onder me vandaan Bloos )
Afbeelding

Btw, dit is de eerste keer dat ik te horen krijg dat mijn beugels een gaatje korter moeten. Toen ik op begon te rijden, zat ik 3 gaatjes korter dan op deze foto. Langzamerhand ben ik steeds langer gaan zitten. Voor mijn gevoel zit ik nu lekker, maar kan ik toch nog steun zoeken op de beugels.
Het naar voren zitten heb ik altijd al gedaan. Is ook al een stuk minder, maar ik ben er nog lang niet.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:26

ik zelf zou adviseren juist je handen wat meer naar je toe te nemen. zo trek je je schouders naar voren. en van die beugels ik ben voor lang. en zoals meer zeggen wat meer ontspannen en je heup niet te veel naar voren duwen met ligt rijden. je moet zachtjes in je zadel terug komen en dat gaat niet als je gespannen zit met een hole rug.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 02:23

Je steekt je handen teveel naar beneden. Van je elleboog naar het bit mag geen knik in zitten. Buig je ellebogen, handen omhoog. (dan moet je ook je teugels korter maken) Dan gaan ook je schouders ontspannen en krijg je een makkelijkere aanleuning