hier erger ik me dus dood aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:06

Arno24 schreef:
Weet je zeker dat het niet zo was dat die spullen nodig waren. Rijden met sporen is niet bepaald onvriendelijk, laat staan het rijden met een martingaal. Deze laatste heeft zelfs geeneens inwerking indien het paard normaal loopt. Daarbij kan ik mij voorstellen dat als het om een moeilijk paard gaat zij deze spullen heeft gebruikt.


Je haalt me de woorden uit de mond Haha!

Het is weer makkelijk om te oordelen en dan vooral niet eens te weten wat het verschil tussen een martingaal en een Thiedmann is Verward Zagen okay dat is natuurlijk niet best en ik vind het dan ook verkeerd van de instructrice dat ze daar niets over zegt. Het kan best zijn dat dat meisje het zo geleerd heeft Verward Ik rij zelf met springen en buiten met martingaal.. just in case omdat hij anders zijn hoofd omhoog gooit als hij een beetje heet wordt en ik heb geen zin in een blauw oog Knipoog martingaal dient dan ook niet om je paard naar beneden te rijden ofzo Sporen ja die gebruik ik zelf ook en dat is alleen om de hulpen te verfijnen en niet om constant te prikken en te schoppen

Enne ik denk inderdaad dat je bericht niet hier bij RT hoort maar misschien op algemeen ofzo Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!



AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:11

mango schreef:
nou ik zei al in mijn berichtje dat het paard aan het protesteren was met zn staart zwiepen oren constant naar achteren etc etc en ik zie er wel eens andere op rijden en die hebben het allemaal niet nodig dus ik vraag het me af het zag er ook zo zielig uit dat zagen met die handen!!!


Dat doet mijn paard ook wel eens als hij het ergens niet mee eens is Scheve mond dan slaat hij zijn staart zowat om mijn oren en ook bij anderen overigens Knipoog Hij heeft een eigen willetje en wil soms ook niet galoperen en wordt dan erg boos als ik toch wil dat hij aanspringt in galop en dan ja oren naar achteren en zwiepen met die staart.. ik moet er nu wel om lachen Haha! mijn instructeur zegt dan.. geef hem een schop en dan zeg ik.. kijk wel uit want dan schopt hij mij eraf *LOL* ik voel dat dan gewoon in zijn lijf... ik zit erop en ik voel dat maar een ander die staat te kijken zal dan wel zijn mening klaar hebben.. het is makkelijk te oordelen van de zijlijn Scheve mond ga er zelf eens opzitten en kijken of jij het beter doet Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:12

mango"]
[quote="AnneOmie"][quote="Arno24 schreef:
Weet je zeker dat het niet zo was dat die spullen nodig waren. Rijden met sporen is niet bepaald onvriendelijk, laat staan het rijden met een martingaal. Deze laatste heeft zelfs geeneens inwerking indien het paard normaal loopt. Daarbij kan ik mij voorstellen dat als het om een moeilijk paard gaat zij deze spullen heeft gebruikt.


Je haalt me de woorden uit de mond Haha!

Het is weer makkelijk om te oordelen en dan vooral niet eens te weten wat het verschil tussen een martingaal en een Thiedmann is Verward Zagen okay dat is natuurlijk niet best en ik vind het dan ook verkeerd van de instructrice dat ze daar niets over zegt. Het kan best zijn dat dat meisje het zo geleerd heeft Verward Ik rij zelf met springen en buiten met martingaal.. just in case omdat hij anders zijn hoofd omhoog gooit als hij een beetje heet wordt en ik heb geen zin in een blauw oog Knipoog martingaal dient dan ook niet om je paard naar beneden te rijden ofzo Sporen ja die gebruik ik zelf ook en dat is alleen om de hulpen te verfijnen en niet om constant te prikken en te schoppen

Enne ik denk inderdaad dat je bericht niet hier bij RT hoort maar misschien op algemeen ofzo Verward
[/quote]

nee ik weet het verschil niet idd tussen die dingen en weetje dat maakt
me niet uit joh!

ik oordeel niet over die hulpdingen die maken me niet uit ALS je ze
maar goed gebruikt!!! en dat doet deze jongedame in mijn les dus absoluut niet na al die jaren die ik rijd denk ik dat ik dat best wel kan oordelen!!
[/quote]

Hmm nou met een martingaal en zelfs een Thiedemann kun je niet echt veel verkeerd doen hoor Schijnheilig Scheve mond

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:53

Het kan best zijn dat je gelijk hebt... maar wat doe je eraan Verward denk aan je hart *LOL* Schijnheilig Ik kan er niets over zeggen omdat ik het niet gezien heb. Het kan zijn dat dat paard in protest ging omdat dat meisje dingen vroeg die hij niet wilde doen of niet begreep... bij andere ruiters die niet veel vragen zal hij misschien niet protesteren. Cheese!

Zagen is natuurlijk nooit goed Ik wil alleen duidelijk maken dat martingaal niet slecht is en thiedemann kun je ook niet veel verkeerd mee doen behalve 1 gaatje te strak zetten... Je ziet vaker berichten van mensen die andere veroordelen op sporen, zweep of iets degelijks en dat is soms een beetje vermoeiend. Vanaf de zijlijn lijkt alles makkelijker of zoals mijn instructeur zegt.. de beste stuurlui zitten in de kantine Haha!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:54

mango"]
[quote="Astragirl"][quote="mango schreef:
-of hoe heet zo ding iig een hele stellage om dat paard heen, met zweep en met sporen en maar prikken met die dingen heel de tijd en maar zagen met die handen, dat paard liep echt te protesteren niet normaal
staart zwaaien en oren naar achteren-

zie ik toch niet als aanval op een thiedeman/martingaal of sporen..??

sorry ik wil altijd het laaste woord hebben als ik denk dat ik gelijk heb Schijnheilig


Als een paard nu éénmaal zo reageert, dan is er toch iets mis met de manier van rijden. Dat kan vanalles zijn, oa. zweep, sporen, hulpteugels mis gebruiken. Daar hoef je geen proffesional voor te zijn hoor Schijnheilig
[/quote]

pfoeh toch iemand die me steunt gelukkig dacht dat ik gek was!!! Tong uitsteken
[/quote]

Je bent toch gek Tong uitsteken Haha!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers