te snel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 20:39

hallo,
ik heb deze vakantie een wedstrijd gehad (dressuur) en daar stond telkens als comentaar: paard is ongecontroleerd omdat ie veel te snel ging, en het is ook zo, hoe kan ik hem rustig en los in z'n rug krijgen?

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:45

Veel overgangen (ook overgangen in stap, draf, galop, dus: arbeidsdraf, middendraf enz)en figuren rijden. Probeer hem op je zit terug te laten komen en niet met je handen(ik weet niet of je dit doet hoor).
Heb je les? Anders is dit ook zeker een aanrader! zonder goeie les ben je nergens.
Veel succes ermee!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 20:47

ik heb een tijdje les gehad opp de manege maar dat hielp bijna niks nu ga ik vrage aan Z-ruiter te helpen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:53

Pascaline schreef:
ik heb een tijdje les gehad opp de manege maar dat hielp bijna niks nu ga ik vrage aan Z-ruiter te helpen


Lijkt me een goed idee. Ik hoop alleen wel dat deze ruiter ook echt goed les kan geven. Sommige mensen kunnen zelf wel goed rijden, maar weten niet goed hoe ze dit op andere mensen over moeten brengen.
Maar goed daar zullen we nu nog maar niet vanuit gaan!
Veel succes ermee

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 20:58

ja, ik ken verschillende mensen dus zal maar moeten proberen zeker (is wel allemaal erg duur)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:00

Pascaline schreef:
ja, ik ken verschillende mensen dus zal maar moeten proberen zeker (is wel allemaal erg duur)


Ja is inderdaad zo, maar dan heb je ook wat! beter een beetje meer geld uitgeven dan je paard naar de knoppen rijden. Zo denk ik er tenminste over. Goed van je dat je les gaat nemen hoor Haha!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 21:01

a ik vind het maar niets om te rijden als het helemaal niet lukt (das niet leuk) en ik wil ook lrv gaan rijden, misschien leer ik daar ook wat van.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:08

Lessen is idd erg goed! DAn kan iemand het zien en beoordelen, daar heb je onwijs veel aan! Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:17

Wat voor karakter heeft je paard? Ik heb er zelf ook een die zich om het minste heel erg druk kan maken. Al is het maar dat je opeens 1m.verderop los gaat rijden. Dit heeft ook met het ras te maken. Ik moet zelf zorgen dat ik heel stil blijf zitten en mijn handen heel stil hou. En met dit paard moet ik juist niet teveel overgangen gaan rijden, want daar krijgt ze nog meer impuls van.

Bij de meeste andere paarden is het juist beter om ze lekker aan het werk te zetten en veel overgangen en wendingen te rijden. En lang genoeg losrijden.

Probeer uit wat voor jouw paard het beste is.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 14:18

Ja, hij loopt vooral mee (als er een begint te crossen gaat ie gewoon meeen krijg ik hem niet meer te stoppen en in de bak gaat ie in het begin redelijk rustig maar eens dat ik heb gegalopeerd of snel gedraafd wilt ie altijd sneller, zelfs als ik rustig stap enz., ik heb al gebrobeerd een uur alleen stappen en een beetje draven, maar het helpt niet veel, als ik de dag erna weer rijd is het weer een racket dat vertrekt Knipoog of heel veel voltes rijden enz., helpt allemaal nie Boos! volgens velen heeft hij wat draversbloed maar verder weet ik er niet veel van. owja, als ik getten aandoe krost ie er ook vandoor, hij kan daar echt nie tegen , mijn vriendin heeft ze is aangedaan (misschien deed ik iets fout) maar dat hielp ook niet, dan doe ik ze maar uit voor er ongelukken gebeuren.

hopelijk gaat de les wat helpen.