hoe zijwaarts leren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:31

Ik heb nog een kleine aanvulling op de hele goede uitleg hierboven:
als het in eerste instantie niet lukt om wijkend de volte te openen (hiervoor kun je ook iemand in het midden van de volte laten staan, die je helpt met bv. een klein tikje met de zweep).
Als dit in eerste instantie niet lukt, kun je nog een stapje terug doen en de volte te openen door het paard overdreven te laten uitzwaaien met de achterhand. HIervoor geef je dezelfde hulpen als boven uitgelegd. Later ga je proberen het uitzwaaien op te vangen met je buitenhulpen.
Succes!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:16

sherwood schreef:
Ik heb een beetje een andere methode voor het aanleren van wijken....
Zal misschien niet iedereen het mee eens zijn, maar zo heeft ieder zijn methode.
Ik zet ze tegen de bakrand aan met de neus. Zo recht erop. En dan druk ik 1 been erin. Paard kan niet naar voren, en mag niet naar achteren (2 benen erin drukken dan). Meeste paarden doen dan een stap opzij. Heel erg belonen, en weer verder opzij gaan. Als ie z'n kont vergeet kun je de zweep er tegen aan LEGGEN (dus niet slaan).
Als ie dat goed door heeft zonder bakrand oefenen, en als dat lukt er langzaam bij gaan lopen. Hij zal dan om en om een stap naar voren en 1 opzij doen, en na een paar keer gaat ie keurig wijken. Zo is het bij mij meestal in een week of 2 klaar.


Pas op met hete paarden: ik vind dit nogal link; ik heb wel eens gezien dat een paard zo tegen de bakrand opklom (kon niet wegkomen, dus steigerde tegen bakrand aan: combinatie viel achterover)!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 12 bezoekers