hoe het beste je paard helemaal rond rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

hoe het beste je paard helemaal rond rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 20:58

Hallo,

Mijn paard heeft erg last van zijn rug (vocht etc) nu heb ik gehoord dat dat beter word door je paard goed rond te rijden.
En hoe verstevig je de spieren op het kruis? welke oeveningen kun je het beste doen om daar spieren te kweken op het kruis?
Welk trukje ken je gebruiken om de achterhand er goed onder te krijgen zodat hij weet dat hij zijn bennen moet op tillen?

Zijn veel vragen ik hoop dat er iemand iets over weet dat zou ik helemaal toppie vinden OK dan!


nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 20:02

Bedankt voor de hintjes ga het een en ander proberen

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 10:17

Verstaand jullie rond rijden als krul in de nek?? gaan jullie zagen in de mond om hem "in de nek" rond te krijgen?? ik bedoel met rond rijden niet dat de nek in de krul moet dat kan ik ook wel gewoon naar beneden treken maar dat is niet goed! ik bedoel dat hij in de rug bol moet lopen en zijn achterbennen goed onder zijn lichaam neer zet en zich zo goed voor uit loopt hier door krijgt hij spieren op zijn kruis want die zijn te zwak op die plek.Ik bedoel dus ook dat als ik een volte rij dat hij bol in de rug loopt en uit bold met de volte mee en zijn achter bennen goed er onder zet zodat ik op de achterhand rij en niet op de voor hand wat je veel bij de "ervaren"ruiters ziet hierdoor krijgen ze een zwake rug en een zwake achterhand.
Jammer genoeg zijn er ook veel instructieses die je laten vragen in de mond,je kunt je paard ook gewoon vooruit rijden.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 10:19

ik vroeg dus instructies om hem ontspanen rond te laten lopen ik zie nergens een vraag staan van hoe trek ik hem in de "krul"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers