stang met kinketting . meningen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

stang met kinketting . meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 21:23

meisje bij ons op stal heeft een pony die flink gebouwd is en we hebben altijd gedacht: als ie zijn krachten leert kennen. berg je maar. het verder een lief paard maar nu erg aan het puberen en vliegt er om de haverklap vandoor. ze reed met een gewone watertrens . martingaal haalt ook niks meer uit. en heeft nu een stang van iemand te leen met kinketting. die gebruikt ze nu voor buitenrijden. ze rijdt hem wel met een los teugeltje (heb ik al wel gezien) op de eerste stand. nu mijn vraag :

is er geen tussenoplossing? Ik heb zelf nu zo iets van dit is een opvoedkundig probleem waar je door heen moet en misschien wel een dunner bit in kunt doen maar nou een stang vindt ik zelf wel extreem. dan leert ie mijns inziens wel luisteren naar het bit van als je er te hard aan trekt doet het hem zeer maar ontzag of respecvt voor de ruiter krijgt hij hier mee toch niet echt. Ik ben maar een leek hoor.

stang voor de verfijnde dressuur gebruiken dat snap ik. dat is ook een prestatie wanneer je daar mee mag rijden vindt ik. maar een stang met kinketting voor recreatie... daar heb ik mijn vraagtekens bij.

wie geeft mij advies. ze is er zelf ook nog niet zeker over en vraagt het mij dus wil ik graag jullie meningen/adviezen. ook als het wel een goed plan is wil ik het graag weten.

al vast bedankt

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:11

yep en nu de oplossing

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 22:37

ze gebruikt hem voor buiten. Ik heb net op divoza zitten kijken naar wat voor bit het is maar volgens mij isnhet echt een stang. een ongebroken bit met 2 standen er op om de teugels aan te maken en een kinketting. helaas staat hij niet op divoza afgebeeld.
ik zal morgen nog eens goed kijken. Ze gebruikt hem voor het buiten rijden. ze rijdt alleen maar buiten en heel soms in de bak. dit gaat nog op een gewoon bit.

het is kruising haflinger/belg. een flinke dus

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 22:37

wat zijn volgens jullie de andere alternatieven die ook de veiligheid bewerkstelligen?

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 08:53

nou genoeg meningen dus. voors en tegens. ik zal het haar doorgeven en ondertussen ben ik blij dat ik mijn fjord op een dubbel gebroken bitje kan rijden Knipoog

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 08:55

Tyrza schreef:
Stang met kinketting? Mijn ervaring is dat het paard alleen maar dieper zal lopen, ivm de hefboomwerking en de daaropvolgende pijn in zijn onderkaak. Hij zal daardoor dus juist zwaarder op de hand worden. Geen goede oplossing dus. Bovendien zal hij alleen maar afstompen, waardoor rijden op een normaal trensje al helemaal niets meer wordt.

Je zegt zelf dat je hem hebt verwent. Ga het dan niet ineens met een groffe oplossing zien te verbeteren, maar geef jullie allebei de tijd om het weer op een vriendelijke manier op te lossen. Wacht desnoods met naar buiten te gaan.

Van een dubbel gebroken trens naar een stang. Van het ene uiterste naar het andere....



eff goed het probleem volgende keer lezen voordat je zo'n reactie geeft. waar staat dat ie verwend wordt????? en het gaat niet om mijn paard maar die van een ander en ik heb er juist mijn vraagtekens bij.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers