Hoofd naar boven met halthouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Hoofd naar boven met halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 18:54

6 september hebben we een onderlinge wedstrijd, dus het word (ruim) tijd de puntjes weer eens op de i te zetten, Dar heeft de neiging om in overgangen haar hoofd (te ver) naar boven te brengen, dit los ik op door haar voor de overgang wat dieper in te stellen, alleen van stap naar halthouden is echt een ramp, wat ik ook probeer ze gooit dat hoofd in de lucht en het is niet zo, zo als met de andere overgangen wel is, als ze eenmaal stilstaat dat ze wel weer naar beneden komt, ze blijft gewoon stug door trekken, pas na een tijdje ontspant ze weer, iemand tips?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:03

Meestal is het probleem, dat ze niet genoeg voorwaarts zijn als ze dit doen. Maak veel overgangen en zorg ervoor dat ze onmiddelijk reageert op wat jij wil. Ze moet onmiddelijk weg willen en onmiddelijk terugkomen als jij dat vraagt. Als ze actiever aan het been is, zal het halthouden ook beter gaan denk ik.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 19:13

OK thanks, ik zal het proberen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:57

hou je handen ontspannen als je een overgang naar het halthouden maakt, als je gaat 'trekken' (ik zeg niet dat je het doet hoor!) dan komen ze er vaak alleen nog maar meer tegenin.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 02:15

Je lost het niet op met kracht, je moet sneller zijn dan hem.
Voordat je gaat halthouden doe je eerst 2 a 3 passen stappen, voordat je halt houd.
Voorwaarts stappenn, en geleidelijk aan halthouden.
Veel spelen met je handen, en je been eraan houden (niet zagen natuurlijk)
Als ze het dan nog steeds doet, zou ik gewoon een keer een tikje met de zweep geven, als dat de oplossing zou kunnen zijn.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:43

je moet echt naar de overgang toe rijden, been erbij, en halve ophoudinkjes blijven geven.
de meesten maken de fout aan te spannen, of juist te veel te ontspannen. een veelvoorkomende fout is ook dat ze ineens alle hulpen weghalen of sterk verzwakken, halthouden is niet gewoon nix doen, het is een heel belangrijk onderdeel van het rijden

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 10:44

Iedereen bedankt voor de tips.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:45

Hebben de tips ook geholpen? Knipoog

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:20

als je gaat halthouden, niet aan teugels trekken, maar een ophouding geven. als ze wilt gaan halthouden nog een beetje blijven bijdrijven, zodat je geen verzet krijgt. op deze manier kun je je paard ook 4kant leren staan(lukt mij tenminste om de voorbenen naast elkaar te zetten)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 16:12

Locanda schreef:
Hebben de tips ook geholpen? Knipoog


Heb nog niet geoefend Haha! Morgen ga ik in de bak rijden.