Buigen vanuit de schoft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Buigen vanuit de schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 17:51

Ik longeer Camilla best vaak met halsverlenger of slofteugel. Ze gaat dan lekker rond en laag. Met rijden rijd ik haar vaak op t eind ook wat rond en laag (poging tot.. Schijnheilig ) en op het begin ook. Ik zie echt dat er spieren in haar hals komen. Mooi aan de bovenkant gelukkig, alleen richting haar schoft wordt het minder.
Hoe laat ik haar nu correct buigen vanuit haar schoft? Als ik kijk tijdens het longeren buigt ze inprincipe wel vanuit haar schoft, maar de spieren stoppen gewoon net een paar centimeter voor haar schoft zeg maar.
Is het misschien zo dat de spieren daar moeilijker ontwikkelen?
Iemand die het weet? Tong uitsteken
Ik hoop dat ik nu niet een vreemde vraag stel ofzo, maar goed.. Bloos!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 18:35

Watvoor foto wil je? Van hoe ze loopt of van haar hals zeg maar?
( Blond )

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 13:43

Idd dat denk ik dus ook Sjuimpje.
Ze liep eerst altijd wel netjes rond en ontspannen. Maar nu heb ik de laatste tijd het idee dat ze haar rug niet durft te ontspannen. Misschien last van haar rug? Al merk ik daar eigenlijk niks van, niet gevoelig ofzo. Mijn zadel ligt nu ook goed. En soms heeft ze dagen dat ze wel netjes loopt, met de achterhand erbij. Maar meestal lijkt het of ze daar gewoon te lui voor is ofzo.
Het irritante is dat ik nu ook al een tijd geen les heb gehad ivm op vakantie enzo..
Ik zal binnenkort wat foto's maken tijdens het longeren, maar dat gaat nog wel even duren.
Ze heeft wel een redelijk uitstekende schoft misschien dat dat iets met de ontwikkeling van de spieren te maken heeft?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:03

Als ik haar ga longeren dan gebruikt ze meestal dat laatste stukje spier wel volgens mij. Maar met rijden dus niet. Ik kan t niet echt uitleggen.
Ik laat haar op t begin laag lopen, bijna met haar neusje over de grond. Dus dan ontspant ze haar rug wel, lijkt mij. Als ze los is dan maak ik de slof wat strakker vast en buigt ze eigenlijk overdreven veel, ook gewoon vanuit haar schoft.
Met rijden doet ze dat dus gewoon niet.
Maar zodra ik er een halsverlenger of slofteugel aanhang doet ze het gelijk. Kan het zijn dat ze daar gewoon steun aan zoekt?
Als ik met slof rijd laat ik hem meestal heel los, en als ik haar dan mijn hand laat volgen zeg maar, gaat ze ook heel laag. Zonder slof doet ze dat niet. Terwijl ik haar mét slof echt niet dwing om naar beneden te komen.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:16

Ja daar heb je idd helemaal gelijk in! Ik schrok ook best toen ik de foto's zag idd..
Ik hoorde later die week op ponykamp ook al dat ik te gespannen reed, te sterk wilde zijn. Ik baal daar echt ontzettend van. Het kan misschien idd kloppen dat ik met slof ontspannender rijd. Het stomme is dat ik alleen de hand waar ik geen zweep in heb aanspan. Als ik wat vast moet houden heb ik de teugels gelijk ontspannender.
Een tijdje terug moest ik van mijn instructrice ook mijn zweep in de andere hand pakken, dus de hand die ik gespannen houd. (Eigenlijk is het niet alleen mijn hand maar heel mijn arm ) Gelijk reed ik veel ontspannender en ging Camilla ook ontspannen.
Als ik aan t rijden ben dan denk ik er wel aan, dat ik moet ontspannen. Maar het is zo moeilijk. Ik denk dat er toch ergens nog angst in me zit en dat ik daarom erg gespannen rijd..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 19:31

Die van mij is ook net vier maar ik denk dat het probleem wel kan zijn dat ik te gespannen rijdt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers