wanneer met galopwissels beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:34

wij leren ze altijd zo snel mogelijk, heb je meer profijt van hoor, alleen kom je met sommioge paarden fameus in de knoei in de contragalop denken we aan supervos van me Haha! maar zijn wissels springt hij constant zuiver, hoe vroeger je met hem begint hoe gemakkelijker hij in wordt, sommige paarden worden heel heet van de wissels en dat heb je zo niet


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:48

tja nimber, dat kan dat jou galopwissel nu makkelijker voor jou gevoel maar bij [***] hoef ik gewoon maar een klein beentje te geven en die weet dat hij dan moet wisselen op eender welke plaats, die contra zit nog lang nie tgoed geef ik toe, vind ik zo moeilijk Misselijk en die eenvoudige wisels wordt hij ook zo heet in maar dat heb je met een bloedtype he eerst zien dat de basis goed is, dan pas zal de mijne goed lopen , hij kan alle truukjes al lang maar of er dan ook een rug tussenzit of ie in 2 delen loopt? ik geef toe dat het t laatse is , nu moet ie dus ook laag en rond en erdoor, en hij begint nu al dieper ingesteld te geraken, zijn galop was en blijft super, zijn draf komt ie ook al redelijk over de rug en nu moet ie door al zijn oefeningen laag en rond gaan, hoe moeilijk tis voor heml

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:53

haha nimber ik ken iemand die jou zou wurgen als je zegt moeilijk he paardrijden!! je moet zeggen, moeilijk he dressuur, paardrijden kan iedereen volgens haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:58

steef paardrijden kan je al; nu nog dressuur rijden Haha! ach niemand van ons hier is al een aky 2 buiten suzanne f hihi, en ok ik ook wel Extreme duivel Extreme duivel niet dus , maar die contra kan elk paard ook al heb je al galopwissels gedaan , elk paad kan contra, dat ie zich er druk in maakt komt door de ruiter!! dit is wijsheid uit duitsland Pling Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 10:17

Citaat:
Persoonlijk blijf ik erbij dat de Engelse dressuur de basis van ALLE disciplines is, en dat de juiste volgorde is:
Eerst netjes de basisgalop beheersen
Dan de contragalop
Dan de eenvoudige wissels
Dan de vliegende wissel in een buigende lijn (dus vanaf volte of vanuit een links- of rechtsomkeert)
Dan vliegende wissel op rechte lijn (A-C)
Dan vliegende wissels om de 6, 4, 2, 1.....


de engelse stj verschilt dus niks met de amerikaanse stijl, tis allebei dressuur. hoe rapper je begint met een wissel hoe vlotter ze later gaan, bij deze nodig k je uit sonja om eens een wissel aan [***] te komen vragen haha, dan voel je die kont er echt onder komen en doorspringen, en dat gevoel moet ie constant durven geven he, en dan is ie grand prix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 10:45

ja is zo hoor je moet je maar eens ontspannen zetten en gewoon van hand veranderen en voorts gaan in contra en aan iets anders denken maar toch gewoon recht zitten! gaat t meestal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 05:58

wat mytensdus zegt bedoel ik ook! komt van pas zowel later in dressuur en ook int springen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:40

ach suus, het hang er ook vanaf of je paard genoeg galopade heeft! en waarom zou een springer anders changeren als een dressuurpaard? het ligt allemaal aan de ruiter Haha! je paard is nog niet aan wissels toe maar wel aan stang en trens? rare logica Haha! Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:54

ac alopwissel wordt beter naarmate verzameling maar hij springt hem al correct en zuiver en met opsprong, hij blijft verbeteren qua sprong he das logisch! en ach [***] is pas 5 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:12

ach zo zie je t maar, [***] is een echt ankypaard haha spijtig dat ie niet door zijn zijgangen geraakt haha ach ik boei mijzelf op tussen die zijgangen, vind ik zelf moeilijk Vingers aflikken galopwisels zijn superfijn en als ik eerlijk ben stel ik die zijgangen altijd maar uit haha, alhoewel hij nu door zijn schouderb innen waarts is op rechts en bijna op links, dan travers en dan apuyees Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:17

het is inderdaad spijtig dat je niet zo talentvol bent als ik, want met jou geld had je dan al beter geweest als naky Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers