mijn paard loopt door de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

mijn paard loopt door de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 19:26

Mijn haflingertje loopt door de hand heen en ik weet niet wat ik daartegen moet doen.Ik bedoel dus als ik in galop op de volte zit en ze rijdt trekt ze zo hard dat ze de andere kant op gaat.
Ik kan dan ook wel heel hard terug gaan zitten trekken maar dat helpt nmiet veel dus ik dacht misschien weet iemand een oplossing???
Het is misschien niet een heel duidelijk verhaal.....
Ze heeft het soms en soms loopt ze gewoon heel mooi maar vandaag was het weer heel erg.dan ga ik rustig draven en dan loopt ze goed maar meteen als ik in galop aanspring gaat ze moeilijk doen.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:10

Heb ook zo'n probleempje soms, maar alleen in galop. (ben nu goed aant oefenen op rustige galop) nl. Als ik een cirkel probeer te rijden, durft ze soms eens door mijn hand te galloperen en wil ze niet draaien. Dit omdat ze dan lekker kan crossen op de rechte lijnen. Ik heb nochtans een goed contact en hou er goed mijn binnenteugel en binnenbeen bij, maar ik wil niet meer zo sleuren in haar mond. Soms gallopeert ze wel een mooie cirkel, mooi in de hand, dus het is echt haar koppie want ze kan het gerust heb ik gemerkt. Vingers aflikken Ik ben ook wel benieuwd naar antwoorden dus .....

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:49

Jamy deed dat vroeger ook altijd. Wat ik toen deed was zweep in mijn buitenhand nemen zodat ik haar een mep kon geven zodra ze dr doorheen liep. Dan eerst supergoed begrenzen met handen en benen (echt met al mijn kracht zowat Scheve mond ) Als ze dan nog de andere kant op liep, gaf ik dr een por met mijn been en een tik met de zweep en weer omdraaien en verder proberen. Geef iig nooit op, net zolang doorgaan tot die het doet, hij zal vanzelf wel een keer moe worden en het opgeven lijkt mij. (draai trouwens altijd de kant op waar je heen ging, dus rechts om als je op de rechterhand zat en linksom als je linksom was (ook als je half in het hek oid zit!)
Wat bij mij ook nog weleens heeft geholpen is aan de longeerlijn, dan kan die namelijk alleen maar op de volte, dat deed ik alleen als het echt niet ging met rijden.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:08

Als het op de goede manier(begrenzen etc) niet lukt, naar de kant waar je heen wilde blijven proberen te gaan, en een (spring)zweepje in de andere hand nemen om als hij door je been loopt een mep te geven.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:22

moet je je buiten teugel goed vasthouden en je binnenteugel open je binnen been op zijn plaat sen je buiten been du snaar achter

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 17:05

dank jullie wel Lachen
ik doe het ook zo ongeveer als jullie zeggen alleen als ik met al mijn kracht probeer te zorgen dat ze het niet doet moet ik zowat het bit uit haar mond rukken en dat vind ik zo zielig.
longeren kan ze gewoon niet Verward ze snapt het niet en ze heeft het gewoon nooit geleerd,dat is n beetje jammer maarja
igg bedankt alvast en ik ga straks weer proberen of ze het nu weldoet en dat doet ze dus ook Extreme duivel

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:16

Misschien zou het helpen inderdaad met een zweepje aan de buitenkant klaarhouden, maar misschien ook als we kort, maar krachtig één of meerdere ophouding(en) geven met de binnenteugel als ie moet afwenden, i.p.v lang trekken eraan. En ook goed je buitenbeen naar achter houden, binnenbeen duwen en iets voor de singel. Zal zeker proberen! Bij mij lukt longeren wel goed, dus ik zou zeker blijven verder proberen hoor ebbeltje! Misschien is de jouwe wat stijf? Verward

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 17:10

mijn longeren stijf? Verward
mjaah dat snap ik niet maar wel bedankt
ik doe alles eigenlijk al zo zoals jullie zeggen maarja ik blijf gewoon proberen Lachen

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:54

nee, ik bedoel dat ze misschien met wat te longeren, soepeler zou worden, dat ze makkelijker voltes kan draaien. Dat ze dan niet zo tegen de hand kon zijn, jammer dat ze dit niet kan. Bij mij is het gewoon mijn paardje die eronder probeert te muizen,omdat ze sneller wil galloperen. maar kan toch aan de wendbaarheid liggen , denk ik *LOL*

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:34

bij mijn tinker en haflinger heb ik deze oefening gedaan, in de galop slangevoltes rijden met gemiddelde bogen. telkens op het midden terug naar de draf en dan weer in de andere galop verder gaan met de slangenvolte. krijg je haar niet terug, maakt niet uit, ze gaat waarscheinlijk vanzelf wel terug bij de volgende bocht.

ga iniedergeval niet terugtrekken en maak het niet te saai
doe oefeningen, figuren in de galop, maak er een spelletje van, zodat ze het niet saai gaat vinden en zelf een spelletje bedenkt. dan krijgt ze vanzelf een rustige bestuur en beheersbare galop en kan je haar ook normaal een volte inrijden, maar maak er geen saaie volte van