oje, weer die thiedemann!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:08

Suzan1 schreef:
ik herinner mij een uitspraak van Tineke Bartels omdat de Thiedemann op wedstrijden toen nog mocht (nu niet meer)

Je kunt beter tot een bepaald niveau (bv tot de L) met een Thiedemann rijden, dan dat je het paard elke keer weer in zn mond zit te trekken. Je krijgt er meer ontspanning (bij beiden) door.

Zelf rijd ik niet, maar ik kan me wel vinden in deze uitspraak. Als ik sommigen zie worstelen...... Scheve mond


Hier sta ik volledig achter. Laat ook graag leerlingen met een thiedemann rijden om ze te leren hun paard goed voorwaarts op twee teugels te rijden zonder de frustratie van een paard dat zijn neus in de lucht gooit.
Ben het wel met Pipo eens dat begeleiding erg bel;angrijk is omdat de paarden anders alleen met het hoofd naar benden lopen ipv aan de teugel.



Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:27

gekke_koei schreef:
ook een paard diemet een thiedeman bereden wordt gaat nie vanzelf 'in de krul' lopen.. die moet je net als elk ander bijdrijven, al is het wat makkelijker omdat hij al lager met zijn neus loopt ipv de neus in de lucht steken. ik houw zelfniet van de thiedeman omdat mijn paard daar ontzettend aan gaat hangen..
maar net als alle andere hulpteugels wordt deze ook vaak verkeerd gebruikt... en vooral om de verkeerde redenen...


Als je paard goed aan het been is en je bent zelf luchtig in je hand kan hij eigenlijk niet op de thiedemann gaan hangen.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:50

gekke_koei schreef:
dat is nouw het probleem Haha! ik krijg hem niet goed aan me been...hij is vaak te moe om te bewegen... en ik geef hem de hand waar hij op kan hangen.. of ik die nouw overdreven open doe of niet... maar hij heeft gewoon veel moeite met naar beneden lopen.. met een hulpteugel of zonder...doetie ook met longeren..


Lijkt me niet gezond als je paard te moe is om te lopen. Of hij neemt je enorm in de maling of je moet hem eens goed door een dierenarts na laten kijken.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:51

Pinacolada schreef:
Ik ken dus een pensionstal waar 3/4 van de ruiters met thiedemann rijd, is daar gewoon mode. Ook mensen waarbij het echt niet nodig is..dan vraag je je toch af... Dan willen ze gaan wedstrijden rijden en moet dat dus even snel zonder, maar ja..hun paard wilde altijd wel aan de teugel. Maar dan dus niet meer en dan zijn ze boos...grr....stomme mensen Boos!


Dan rijden ze kennelijk niet op de goede manier. Anders merken ze er niets van als de thiedemann eraf gaat. Waarschijnlijk waren de paarden van deze ruiters ook wel tegen de hand geworden als ze zonder thiedemann gereden hadden.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers