Onderhals wegtrainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:56

Mijn oude merrie had ook een mega onderhals toen ik haar kocht en dat was af en toe flinke ellende als ze zich sterk maakte en aan de kletter ging. Ik ben haar toen met een slof gaan rijden omdat niks haar tegenhield als ze haar hals er weer eens uitdrukte, ze "tankte" overal doorheen (en het is nogal een brede tante). Daarbij heeft zij een heel korte hals waar ze heel moeilijk doorheen te rijden is. Het is in de loop van de jaren wel minder en beter geworden maar je blijft het wel zien en ze blijft moeilijker door de hals te rijden. Ik heb 3 jaar geleden een veulentje bij haar gefokt en die heeft dezelfde neiging naar onderhals, ik heb nog niks met deze 3 jarige gedaan dus door rijden kan het niet komen, ik vrees dat het bij die van mij ook een aangeboren kwestie is want ze heeft het veel heel klein af aan al. Ik hoop het straks met de training wat kan verminderen.

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland



Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:57

Kendra schreef:
Ik wil geen slof-discussie heropenen hier, maar het zal duidelijk zijn dat het niet voor iedereen weggelegd is om daar je paard mee te verbeteren.


Daar sluit ik me eigenlijk wel bij aan. Ik heb zelf ook gelukkig hele goede begeleiding gehad bij het "wegwerken" van de onderhals met de slof.
Ik meen me te herinneren dat er een gezegde is dat de slof in verkeerde handen het zelfde is als een scheermes in de handen van een aap. Goede gebruik van een slofteugel en/of hele goede begeleiding is wel belangrijk als je een hulpteugel gaat gebruiken.

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers