handen stilhouden!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

handen stilhouden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 16:46

Hallo!!
Ik heb echt een beetje een probleem.. heb namelijk een heel leuk paard, kan ook heel mooi lopen.. Maarja dat doet hij bij mij dus echt niet Verdrietig Ik zit wel op les enzo maar het lukt gewoon niet echt.. Het grootste probleem is dat ik mijn handen niet stil kan houden en daardoor ook geen goede aanleuning kan geven denk ik!
Heeft iemand tips ofzo hoe je je handen stiller kan houden?? Of gewoon andere tips haha! Misschien helpt het!! alvast bedankt!!
Daag!! xxx fay

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:50

zorg ervoor dat je een voldoende knik hebt in je ellebogen en dat je je schouders, ellebogen en polsen ontspannen houdt. Als je dat voor elkaar krijgt zal je direct een betere aanleuning voelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:09

Maak er maar een spelletje van tijdens een zitles. In elke hand een lepel met een ei erin. Elk gesneuveld ei kost je een reep choco voor je instructeur Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:13

En jij wil les gaan geven Sonja *LOL*

Zorg dat je ontspannen armen hebt, want zijn die stijf, dan kan het al nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:17

runningkawa schreef:
En jij wil les gaan geven Sonja *LOL*


Knipoog
Ik ga maar es een ander forum opzoeken, hier kennen ze me te goed.... Haha!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:31

Jacksel schreef:
zorg ervoor dat je een voldoende knik hebt in je ellebogen en dat je je schouders, ellebogen en polsen ontspannen houdt. Als je dat voor elkaar krijgt zal je direct een betere aanleuning voelen!


yep dit is het belangrijkste! En daarbij zorgen dat je je bovenarmen en ellebogen aan je zij aangesloten houd ZONDER TE KNELLEN! Op deze manier kan het bijna niet meer missen dat je je handen op de goede plaats houd en zul je ze ook makkelijker stil kunnen houden.
succes! Lachen

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:44

Enne, het is niet stilhouden, maar volgen van de mond, maar waarschijnlijk bedoel je dat ook. Probeer niet naar je paard te kijken, maar probeer het te voelen, dus kijk naar voren. Dan voel je hoe het paard beweegt en kun je beter de mond volgen. Handen niet te hoog en te breed uit elkaar. De teugels niet te lang. idd een lijn van elleboog, pols naar het bit en ontspannen (lastig, maar diep ademhalen helpt)
Laatst bijgewerkt door Neff op 11-08-03 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:44

Je hebt toch ook van die leren stukjes die je voor aan het zadel vast kan maken zodat je je kan vasthouden als je paard een gekke bui krijgt?
Misschien kun je het als hulp stukje gebruiken om je handen rustig stil en laag te houden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:46

Kan ook met een sperriempje, dat past ook.
Steek daar je pinken doorheen, maar let wel op dat je dan je handen niet vast gaat zetten, dat is namelijk te stil Lachen

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:25

Je moet gewoon zorgen dat je een goede instructeur krijgt die niet alleen naar het paard kijkt maar ook naar de houding van de ruiter
als de ruiter nl geen onafhankelijke zit heeft, kun je ook nooit optimaal inwerken met je zit-been-en teugelhulp.
Een goede instructeur zal dan ook voorstellen om een paar zitlessen te nemen. Net zolang totdat je een onafhankelijke zit hebt gekregen.
als jij je handen niet "stil" kunt houden, dan is er werk aan de winkel.
Oefenen, oefenen, en oefenen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 01:53

Aan je zadel zitten ook onder die flapjes bij je bovenbeen 2 ringentjes om eigenlijk een borsttuig aan te doen.
Daaraan kan je ook elastiekjes doen, en daar je handen doorheen doen.
Als het elastiekje spant en het was niet de bedoeling, dan voel je dat ook eteen en dan ga je er goed op letten.

Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 10:12

hej meisjes!!
thanx voor jullie adviezen!! zal er zeker wat mee gaan door hoor!!
daag!! xxx

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:45

hoi je beweegt je handen denk ik met je lichaam mee en als je lichaam op en neer gaat doen je handen dat ook je moet proberen je armen van je lichaam te houden niet afwijkend maar met de beweging dan geeft je paard/pony vanzelf al meer na.

vel sucses ermee.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:10

Een trucje om je handen stiller te houden is een stro touwtje voor aan je zadel binden en daaronderdoor je handen. Nu kunnen je handen nooit boven het stro touwtje komen en op die manier leer je je handen stiller te houden.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:23

nefertete schreef:
Enne, het is niet stilhouden, maar volgen van de mond, maar waarschijnlijk bedoel je dat ook. Probeer niet naar je paard te kijken, maar probeer het te voelen, dus kijk naar voren. Dan voel je hoe het paard beweegt en kun je beter de mond volgen. Handen niet te hoog en te breed uit elkaar. De teugels niet te lang. idd een lijn van elleboog, pols naar het bit en ontspannen (lastig, maar diep ademhalen helpt)


of zingen Haha!