Last van de rug na het rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Last van de rug na het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 00:32

Na mijn vorige priveles heb ik nogal last van mijn rug gehad. Ik dacht toen dat het door het zadel kwam en heb er verder niet bij nagedacht. Vandaag had ik weer les (ik heb tussendoor ook een paar keer Lodewijk, van Nimber gereden, daarbij was, zelfs met springen, niets aan de hand, maar heb wel korter en minder intensief gereden dan met de privelessen, die ik op een lokale manege heb, op manegepaarden). Nu voel ik dus weer mijn rug.
Doe ik dan iets verkeerd met rijden, ligt het toch aan het zadel (veelzijdigheid, Lodewijk heeft een dressuur), ligt het aan het paard (was een andere dan de vorige keer, deze vond ik best goed zitten) of is er nog een andere reden? Buiten het rijden heb ik alleen af en toe last van mijn rug als ik te lang achter de puter zit...
Wat denken jullie ervan, komt het door het rijden, of heeft het een andere reden? Overigens zit de pijn heel laag...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 10:24

De vorige keer was het zadel te groot voor mij kont, dus daar had ik toen de schuld aan gegeven, maar dat zadel van gister vond ik best wel lekker zitten. Moet wel zeggen dat ik nu ook minder last van mijn rug heb dan ik gisteravond vermoedde, maar ik voel m zeer zeker wel...

Spanning of verkeerde ontspanning zou kunnen, even vragen de volgende keer dat ik onder begeleiding rijd, dat zou ik niet zeker weten of ik dat doe.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 13:01

Ik gok dat ik het probleem redelijk heb gevonden, heb niet bepaald getrainde buikspieren... Heb al vaker geprobeerd om die te trainen, maar geloof dat ik nu wel redelijk een stimulans heb gevonden om dat ook echt te gaan doen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 18:18

Volgens mij wordt je alleen amar slapper van zo'n band. Je nhoeft dan namelijk je eigen spieren niet meer te gebruiken. in mijn geval dus niet zo heel erg handig denk ik zo...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 10:25

Gisteravond weer gereden, nu met een dressuurzadel, heb de hele nacht steeds bewust op mijn rug gedraaid als ik weer eens omgedraaid was, aangezien ik mijn rug weer voelde en heb nu nergens last van... Ik ga toch maar eens buikspieren trainen.
Lov, ik rijd niet vaak genoeg paard om daar voldoende spieren mee te kunnen kweken, anders had ik het wel geweten hoor Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 19:39

Er is gister even opgelet, of ik iets verkeerd doe met mijn rug, maar dat is dus niet het geval. Waarschijnlijk is het dus gewoon een spierenkwestie, omdat ik niet vaak/regelmatig genoeg rijd...

Dat hoop ik iig...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 14:55

Bij Nimber heb ik nergens last van gehad, maar ik begin nu een paar aandachtspuntjes door te krijgen. Heb nogal de neiging om mee te gaan als het paard me op een kant gooit, waardoor ik dus scheef zit. Is niet zo bevordelijk voor mijn rug Haha! Bovendien heb ik ook de neiging om alles vast te zetten zo ongeveer, werkt ook niet zo mee...
Lang leve de manege waar ik heb leren rijden en waar hier nog nooit iets van gezegd is... Boos!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 17:11

Ik heb het op verschillende paarden/verschillende zadels, waaronder een aantal waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 11:09

Helemaal mee eens Pellie. En lov, natuurlijk kan ik het nog veranderen, maar het was fijner geweest als dat helemaal niet nodig was geweest. Het is nu al een stuk bveter dan vrjdag (heb elke dag gereden vanaf donderdag namelijk Haha! ) Heb elke dag aanwijzingen over mjin houding gekregen en het is nu echt al erg veel verbeterd volgens mij, heb ook minder last van die stomme rug...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 23:43

Ik studeer fysiotherapie he Knipoog
Ik weet van mezelf dat ik beenlengte verschil en daardoor lichte scoliose heb... scoliose is weg op moment dat ik zit zeg maar, komt dus echt door het beenlengte veschil...

Heb overigens nog een theorie, ik heb de afgelopen tijd heel onregelmatig gereden, dan weer wat vaker, dan weer wat minder vaak. Waarschijnlijk hebben mijn spieren ook nogal een klap gehad... Vanaf afgelopen donderdag heb ik elke dag gereden (vandaag voor het eerst niet) en ik kreeg steeds minder last van die rug...
Kan dus ook nog iets zijn Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers