tips tegen voeten afsteken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

tips tegen voeten afsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 00:07

tijdens het rijden steek ik mijn voeten best wel af naar buiten, het is maar een raar gezicht vind ik zelf hebben jullie tips hoe ik dit kan verhelpen?
xxxxxxxxxxxxxxx

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:04

ja, heb daar eigenlijk ook wel wat last van, misschien beginnen bij je hielen goed uit te drukken zodat ze niet naar buiten kunnen schieten. Of misschien zit je wat te lang en heb je zo geen goede houvast op je stijgbeugels. Maar ik denk veel als ik aant rijden ben, wat als ze nu een foto nemen, dan overloop ik vlug een paar punten: handen recht en hoog, rechtop zitten en voeten naar binnen en hielen laag! OK dan! veel aan denken , en veel op oefenen dus zou ik zeggen Scheve mond

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:09

Heel veel doorzitten zonder beugels om je zit te verbeteren.
Hakken uitdrukken zal steeds gemakkelijker worden, al moet je er wel veel aandacht aan besteden en zul je in het begin best spierpijn hebben.

Truukje: Trek met je hand vanaf de buitenkant van je dijbeen je binnendijbeen omhoog. Je been ligt dan zo, dat het onmogelijk is om je voet naar buiten te steken. Na lichtrijden moet je weer corrigeren, maar na verloop van tijd heb je voldoende het 'goede gevoel' om je been zonder hulp van je hand goed te leggen.

Dit is erbij, niet in plaats van je zitoefening, hoor!
.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:23

als ik doorzit steken mijn tenen nog meer af.
en botervlieg, mijn tenen steken dan nog steeds af als ze zo 'gelegd' worden (weet niet hoe ze het doen), de lesgeefster krijgt mijn been ook niet juist geforceerd. (doet pijn)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:14

Plaats maar eens bierfiltjes tussen je knieen,, en dan gewoon gaan rijden.. als je wilt dat de filtjes blijven zitten kan je dan niet meer doen. Dus niet smokkelen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:09

Hier zijn ook al zoveel topics van Gaaaap . Gebruik even de zoekfuntie a.u.b Knipoog

sasjuh
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:22

je ka n ook aan beide beugels een stro touwtje binden aan elkaar als je dan een kant afsteegt gaat de ander hiel naar binen en als ej al een voet kan moet je hem strakker zettuh datze beiden strak staan naar binenn bij mij heeft het geholpen kuzz saskia

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:42

pearl_tje schreef:
Plaats maar eens bierfiltjes tussen je knieen,, en dan gewoon gaan rijden.. als je wilt dat de filtjes blijven zitten kan je dan niet meer doen. Dus niet smokkelen


dit gaat dus niet hoor bij mij
en idd er zijn al veel topics over Lachen

sasjuh
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:45

moet ej die van mij maar proberen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:01

het bericht was een beetje te onduidelijk om snel te lezen Haha!
ik kreeg die tip al eerder, maar ik wel soms gevaarlijk. toch bedankt

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:43

das jammer want bij mij heeft het super geholpen..Maar ja iedereen is anders

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:21

Bij mij zijn mijn beugels wel eens met een strotouwtje aan de singel vastgebonden. Zit heel irritant, maar helpt erg goed!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:46

heb net nog een video gezien. ga het toch maar proberen met touw Haha! Knipoog
is DEESenJAMBO al geholpen? was zijn topic, eigenlijk Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:12

Ik heb dat dus ook heel erg!!
Kan het ook aan de stand van mijn voeten liggen?? ik loop iik met mijn voeten naar buiten, als ik mijn voeten naar binnendraai kan dat nog wel eens pijn in mijn knieën doen Verward

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:14

Volgens mij hebben mensen met x-benen meer moeite om hun voeten/tenen netjes naar binnen te houden. Haha, 3x raden wat ik heb... Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:28

jep, scooby ik heb dat ook. als een lesgeefster mijn been dwingt in die positie doet dat pijn aan mijn knieen, en als ze dan loslaat springt die voet terug Haha!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:33

Hakken uitdrukken, knieen tegen het zadel duwen en kuiten naar buiten draaien. In het begin je kuiten extreem ver naar buiten, zodat je dit echt voelt. Als je ze weer naar binnen draait, merk je dit vanzelf. Het voelt op dat moment weer te makkelijk aan en dan denk je er weer aan om ze naar buiten te draaien. Op een gegeven moment wordt dit zo'n gewoonte, dat je het direct al doet zonder na te denken. Het heeft bij mij perfect gewerkt.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:13

Een vriendin van mij maakt vaak haar stijgbeugels vast aan de singel met strotouwtjes(dus niet je voeten aan de singel vast maken he! Knipoog ) waardoor ze haar benen en voeten wel aan haar pony moest houden.
Het is wel even wennen maar blijkbaar helpt het.
Ik heb ook eens zo gereden op haar pony en je merkt wel snel hoe vaak je dan had willen klapperen met je benen. (of afsteken) Maar dat lukt niet echt als de beugels vastzitten dus uiteindelijk leer je het af. OK dan!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:04

kan je ook je been niet naar achter leggen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:31

je zegt dat je ze meer uitsteekt als je zonder beugels rijdt dan klinkt dat als dat je te gespannen zit. Doe je beugels een uit en draai rondjes met je voet maar je enkel lekker los. Zoek de beugels weer op gaa goed op je billen zitten, kantle je bekken iets zodat je op je zitbeenknobbel zit.
En laat je benen afhangen dus maak jezelf lang en "druk" je hielen uit.

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:44

Nadenken met rijden ; het zit tussen je oren ! Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:53

In ieder geval NOOIT je beugels aan elkaar vastbinden o.i.d.

Als je dan valt is het risico dat je vast blijft zitten veel groter.
Ik spreek uit ervaring, want het heeft mij mijn knie gekost. Die is helemaal aan stukken gebroken toen ik er rechts afviel en mijn linkerbeen niet meekwam omdat de beugels niet vrij konden bewegen!!!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:23

Diana_Mabel, ik rijd vaak zonder zadel, en als ik mijn tenen naar binnen draai dan moet ik spieren opspannen, als ik ze gewoon laat afhangen staan ze al naar buiten??
idd, dat van die beugels had ik ook gehoord. van verschillende mensen. maar de tip was hier met strotouwtjes, breken die dan niet?