Help ik ga de andere kant op!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidy_ravel

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: spijkenisse

Help ik ga de andere kant op!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:01

[b]Hallo allemaal. Ik heb een welsh a maar als ik naar de galop aanspring en maak een volte gaat eht fout. Ze duikt gewoon de andere kant op

Dit heb ik al geprobeerd:
1. Mijn buitenhand laag tegen haar schouderblad houden en veel aansporen met mijn been.
2. Mijn binnenteugel naar mijn toe trekken veel buitenbeen geven en buitenteugel erbij houden.
3. Die 2 dingen die daar staa tegelijk doen.

weet iemand wat ik kan doen. Alvast bedankt OK dan!

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:26

Een goede instructeur zoeken! Dit kun je niet oplossen van achter je PC

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:31

irish_lady schreef:
Een goede instructeur zoeken! Dit kun je niet oplossen van achter je PC

OK dan!
Mee eens!
Hoewel tips natuurlijk altijd KUNNEN helpen, lijkt me dat les nemen beter werkt.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:13

neem een zweepje aan de kant waar ze weg duikt en als ze dat doet een tikje geven en naaturrlijk je buitenbeen er goed tegen aan houden en ook je buitenteugel er strak tegen aan houden en als ze er door heen loopt je buitenteugel straker aan trekken en naatuurlijk je binnen teugel heel veel vragen

en een goede instructeur nemen kan nooit kwaad

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:17

Inderdaad, het gaat hier naar mijn idee, duidelijk om een communicatie fout tussen ruiter en paard. Je geeft erg onduidelijke hulpen. Die je pony dan ook niet begrijpen. Ga maar beter onder les! Succes!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:10

Ik heb een tijd op enrom eigenwijze fjorden gereden. Als die omdraaide, moest je ze precies via dezelfde weg weer terugdraaien.
Misschien moet je toch een keer iets harder aan die teugel trekken!!

en idd zoals de rest al zegt iemand zoeken die je wat les kan geven.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:10

met stelling rijden, dan kan ze toch niet opeens BAF naar de andere kant? niet aan je binnenteugel trekken. Je buitenteugel tegen haar schouder en de andere iets open, stelling vragen, en binnenbeen gebruiken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:46

idd al de bovenstaande dingen, maar gaat ze toch! dan NIET toegeven. Stel jij zit op de linkerhand, en je doet een volte, het paardje duikt weg naar rechts en gaat dus de andere kant op... Jij wilt linksom dus jullie GAAN OOK linksom! dus niet alleen je paardje terug naar de linkerhoefslag sturen...

maar ook LINKSOM naar de linkerhoef slag sturen.. als dat wil zeggen dat je daardoor het paard in een hoek tegen de bakrand oprijd om naar links te kunnen draaien, dan betekend het dat maar.

Je zult dus terug moeten draaien naar de linkerhand, maar wel linksom! Ookal ben je 3 kwart baan verder, je draait via de kant die jij wil!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:51

Even een vraagje: doet ze het op beide handen? Meestal is dit een stelling/buigingprobleem (in combinatie met ongehoorzaamheid), dan zou het logisch zijn als ze alleen op de linkervolte rechtsaf wil draaien of andersom.