probleem-> HIJ WIL NIET!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

probleem-> HIJ WIL NIET!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:58

Ik heb een probleem en vandaag was het op zijn toppunt en heb ik besloten het aan jullie voor te leggen, hier komt ie:

Mijn pony is heel erg braaf maar wel heel eigenwijs, zolang ik hem in de bak rijd is er niks aan de hand. Netjes loopt ie, alles gaat goed.
Maar zodra ik ermee naar buiten ga begint het gedonder.
Hij gaat bokken springen rennen hij duwt zichzelf en dus ook mij bijna de sloot in en tegen bomen aan, of tuinen in!!
Hij wil gewoon niet verder Boos! ALLES heb ik geprobeerd:
*aardig
*streng
*boos
*eraf stappen en rustig alles laten bekijken


Owke, ik weet dat je er nooit af moet gaan maar als je alles al hebt gedaan, je moet wat!!! Scheve mond
Eerst ging het nog wel als er een ander paard mee mocht, maar nu doet ie het gewoon altijd.
Hij is niet bang dat weet ik zeker maar wat is het dan?!?!

Kunnen jullie me alsjeblieft helpen want ik heb vanmiddag echt keihard staan huilen Huilen omdat ik alles zat was, het is heel erg frustererend dat hij de ene keer geweldig loopt (in de bak) -> Lovers
en de andere keer gewoon niet -> Boos!


Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:05

Niemand????

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:23

Ja...dat snap ik sorry..... maar ik wil het graag oplossen....sorry!


Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:29

Met andere paarden gaat het inderdaad beter, hoe heb jij het opgelost?
Bedankt voor je reactie

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:14

Heel erg bedankt voor al jullie advies, ik ga het zeker proberen!!
maar veel van wat jullie als advies geven heb ik al geprobeerd, een goede vriend van mij gaat hem binnenkort een keer rijden, maar hij heeft het al een keer gedaan en heeft er ook moeite mee.
Mijn opa (daar staat mijn pony) gaat weleens mee op de fiets met touw en zweep hij is heel erg streng en dan raakt Binky helemaal overstuur. Maar uiteindelijk geeft hij op en loopt verder!
Ik ga vanavond met hem wandelen!!
Nogmaals heel erg bedankt ik ga alles proberen en ik weet zeker dat het wel lukt!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:16

O ja en manndymonica, je hebt gelijk, waarom zou je eigenlijk niet mogen afstappen ik vind dat ook hoor maar vaak hoor je dat het niet goed is om dat te doen omdat je dan minder macht hebt maar het neemt de spanning wel weg en dat vind ik ook belangrijk

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 19:25

Ik ben zeker niet bang van hem maar als hij het elke keer doet dan ben je er op voorbereid maar ik denk niet dat hij het aan mij voelt ofzo, ik durf hem best een tik te geven en pak hem echt wel aan maar dan doet hij het alleen maar erger!
Wat kan ik doen? Hij kijkt echt nergens naar! Soms denk ik weleens: LOOP IN DE SLOOT STOMME ROTKNOL en dan voel ik zoveel woede opkomen dat ik echt tot tien moet tellen om hem niet nog meer in de stres te maken.
Ik ga zo naar hem toe en ga met hem door de polder wandelen mijn moeder gaat mee, ik hoop dat het wat beter gaat.

Maar denken jullie echt dat het beter is als ik hem een keer heel erg streng aanpak dan dat ik het rustig probeer (ik weet dat dit moeilijk te beantwoorden is over de computer)

O en haike, hij is er inderdaad een keer met me vandoor gegaan toen ik ernaast stond maar (met dank aandat ik zoveel sport haha) ik kon hem bijhouden! Hij liep heel lang door maar ik MOEST en ZOU hem vasthouden en toen heb ik dus gewonnen en gaf hij het op (tot mijn opluchting want ik was bekaf) en liep hij braaf achter het andere paard aan. Afstappen kan een oplossing zijn maar niet altijd denk ik.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 19:52

Ik ga morgen op vakantie dus als ik niet meer reageer op jullie berichtjes: SORRY!! Maar ik heb de link opgeschreven dus als je oplossingen weet: heel graag!! als ik terug ben lees ik ze gelijk en ik beloof jullie dat ik ze allemaal zal proberen!! Tot over een weekje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers