aan de teugel / in de krul / valse knik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:08

Ik noem dit in de krul. De bovenspier van de hals is bij zijn schoft niet mooi aangespannen, hij is daar hol, en zo te zien zitten de handenvan de ruiter veel te laag, ongeveer ter hoogte van de knieen. Het is geen mooi ontspannen aanleuning IMO.



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:09

ik ga me niet verwaardigen om te reageren op opmerkingen als hierboven, maar evem on topic. zoals je kunt zien en zelf ook zegt zien loopt de lijn van de teugel niet naar een handbreedte boven de schoft waar je je handen hoort te dragen. Lijkt me simpel.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:21

Dan zijn we het toch eens Yentl. Ik wil niemand aanvallen nav een foto, maar constateerde alleen dat dit geen goed voorbeeld van een paard ana de teugel is, wat de vraag van het topic is. Discussie wat mij betreft gesloten, sorry als ik iemand beledigd heb.
Laten em ons maar concentreren op de foto's van Anky, Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:30

Orri, mee eens. Dat is ook wat ik bedoelde met de bobenspier in de hals die hol wordt bij de schoft. Overigens vind ik wel dat hij tussen zijn oren iets hoger zou mogen lopen om het beeld af temaken. Ik heb altijd geleerd dat de nek het hoogste punt moet zijn. Maar dat is maar een detail hier, IMO.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 21:05

Nathalie,

de eerste foto is moeilijk te beoordelen omdat die zo donker is, maar het beeld ziet er netjes uit. Op de tweede foto staat je pony ver achter de loodlijn, wat ook wel te diep genoemd wordt. Hij is niet achter de teugel, je kunt nl zien dat er contact op de teugel is.

Ik heb een paar foto's van mezelf opgezocht, NIET omdat ik het ben, maar omdat ik niet zomaar andermans foto's wil gebruiken voor commentaar.

[img]../upload/39/pablo.jpg[/img]
Pablo kantelt hier met zijn hoofd, maar loopt redelijk aan de teugel.

Trammelant is een paard dat snel met een valse knik loopt, daar heb ik talloze foto's van, maar op dit moment niet digitaal. Op de foto hieronder staat hij mooi aan de teugel en behoorlijk opgericht. Op de tweede foto lijkt hij wat te diep te lopen, maar dat is wat moeilijk te beoordelen omdat de foto van voren is gemaakt.
[img]../upload/39/trammelant2.jpg[/img]
[img]../upload/39/trammelant1.jpg[/img]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kaplaars en 8 bezoekers