waarom aan de teugel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:50

Ik vind het trouwens een beetje onzin om te zeggen dat paarden in de B, L en M helemaal niet op de achterhand lopen Verward Als je in de M komt met een paard dat op de voorhand loopt dan klap ik in mijn handjes!

De bedoeling van de dressuur is het paard te gymnastiseren. Door het recht maken van je paard en buiging de vragen (lengtebuiging, dieptebuiging etc.) word je paard soepeler als je het goed doet. Door de bovenlijn van de hals aan te spannen (bij het aan de teugel lopen) ontspand zijn rug en gaat je paard zijn gewicht meer op de achterhand dragen. In de L dient een paard zéker aan de teugel te lopen dus ook dan draagt het paard zijn gewicht op de achterhand als hij correct aan de teugel loopt.

Het hangt af van het paard hoe ik ze buiten rijd. Maar zoals de meeste andere paarden rijd ik Okkie buiten voorwaarts neerwaarts, daardoor strekt hij zijn rugspieren waardoor hij ontspant, soepel wordt etc. etc. Als ik train begin ik voorwaarts neerwaarts en ga hem steeds meer oprichten.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:59

Esme_27"]
[quote="kattebeest schreef:
als een paard zo niet comfortabel zou kunnen lopen, zou ie het ook gewoon niet doen of zich hevig verzetten daartegen sanne.


Dat doet mijn paard dus.. ik ken trouwens geen paarden die vrijwillig aan de teugel lopen. Volgens mij vinden ze het echt niet prettig..
[/quote]

Omdat ze als ze aan de teugel lopen harder moeten werken. Dus door hun neus eronderuit te duwen o.a proberen ze onder het werk uit te komen. Wij maken het onszelf toch ook altijd makkelijker.

Als ik geen zin heb om iets te eten te maken ben ik ook genijgd om naar de friture te lopen omdat dat gemakkelijker is. Maar of het beter voor me is, is een tweede.

We willen het beste voor onze paarden, toch?! Hoe iemand dat doet hangt van die persoon af. Ik doe het door mijn paard te gymnastiseren o.a door hem aan de teugel te laten lopen.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:02

sanne83"]
alsof ieder paard die niet op de achterhand loopt, op de voorhand loopt..
er zit nog wel wat tussenin
[/quote]

wat zit er dan tussenin Verward

[quote="sanne83 schreef:
over dat soepel maken, als ik mijn paard in de wei zie, dan ziet ze er soepel genoeg uit, voltes 10 meter in galop zie je alle paarden doen in het weiland, waarom dan dat soepel maken, vraag ik me af. Misschien dat je dus eigenlijk meer met je paard mee moet bewegen ofzo, zou een paard er nou wel zo veel last van hebben dat wij op z'n rug zitten, je hoort gelijk mensen over slijten van de voorbenen enzo. Ik bedoel een paard is 600 kilo, ik weeg 60 kilo. Da's maar 10%, da's dus hetzelfde als ik een rugzak van 6 kilo op m'n rug heb, dat vind ik niet echt veel.


Maar kun je de bouw van een mens met een paard vergelijken? Nee.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers